ar
door arnovandalen Mar 1, 2004 om 09:50
Computers & telefonie

Problemen met Zonnet

Wij waren tot voor kort lid van Zonnet, maar hebben per direct opgezegd omdat wij problemen met Zonnet hebben.
Wij hadden een Zon inclusief abonnement, maar op een gegeven moment konden wij niet meer internetten omdat de lijn constant bezet was terwijl wij onze telefoon niet ingebruik hadden. Na dit even aangekeken te hebben, hebben wij de Zonnet klantenservice gebeld, van hun moesten we kijken of alle gegevens/instellingen voor Internet wel goed stonden, dit hebben we gedaan met behulp van hun, maar alles stond goed en het euvel was nog niet verholpen, ze zouden intern wel kijken wat er aan de hand was en we zouden dat nog wel horen, maar wij hoorden niets dus op een paar dagen later hebben wij weer gebeld en moesten wij weer hetzelfde doen, wij gezegd dat we dat al gedaan hadden met behulp van een andere collega maar we moesten het nog maar eens proberen, weer geen succes, ze zouden het nu weer intern gaan uitzoeken en zouden binnen een paar dagen berichten. Wij hoorden vervolgens weer niets en hebben weer gebeld hoe het zat en toen zeiden ze dat het bij hun intern lag en dat het binnen een paar dagen opgelost moest zijn. Ook hebben ze gemeld dat we in de tussentijd maar moesten internetten en e-mailen via Zon Gratis en dit hebben we dan ook gedaan. In de tussen tijd hebben we best veel kosten gemaakt voor het bellen met de klantenservice + abb. Zon inclusief + Zon Gratis dat wij in totaal zo'n 125 euro hiervoor kwijt waren. Wij hebben Zonnet gevraagd om een schadevergoeding van 125 euro omdat de fout niet bij ons lag maar bij hun, maar wij krijgen helemaal niets van hun vergoed en ze beroepen zich op de algemene voorwaarden van Zonnet.
Kan iemand ons helpen hiermee ? We willen graag weten of Zonnet dit wel kan doen zo. Wij konden hier helemaal niets aan doen.
Zo kunnen ze iedereen op kosten jagen en zelf het geld hiervoor ontvangen.
Arno & Erica van Dalen

788 3 Rapporteer

ro
door robertkloek - Apr 16, 2004 om 12:55
9 Antwoorden / 5 Vragen

Beste heer,

Ik begrijp even iets niet. Zon Inclusief;volgens mij is dat toch gewoon via een normaal inbelmodem bellen? Dan is inderdaad de telefoonlijn bezet omdat je gewoon normaal inbelt. Het enige bij inclusief is dat de internettikken vooraf worden betaald.

Maar u kon niet meer internetten omdat de lijn in bezet was. Kunt u eens vertellen waardoor de lijn daadwerkelijk in bezet was? Maakte de computer soms continu zelf verbinding? En wat zei Zonnet zelf over het probleem bij hunzelf? Dat is namelijk belangrijk om te weten om vervolgens vergelijkingen te maken met hun algemene voorwaarden.

Vriendelijke groet,

ar
door arnovandalen - Apr 16, 2004 om 12:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord: Als wij wilden gaan internetten via ZonInclusief en probeerden verbinding te maken gaf de computer steeds aan dat de lijn bezet was. (wij waren zelf niet gewoon aan het telefoneren en onze "tikken" waren ook nog niet op vlg. Zonnet, dus begrepen niet wat er aan de hand was). Zon Inclusief heeft uiteindelijk toegegeven dat de fout bij hun intern lag, maar wat er precies aan de hand was weten wij helaas niet. Als u nog vragen heeft horen wij dit graag !

ar
door arnovandalen - Apr 16, 2004 om 12:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

zoninclusief is het zelfde als als wat we nu doen
15uur internetten voor9,95euro.
dus wij konden niet op internet door dat bij hun op de centrale een fout was opgetreden .
zodat wij niet inkonden bellen .