loes63
door loes63 Nov 8, 2004 om 20:15
Computers & telefonie

Reactie op Zonnet van zaterdag

Al eerder heb ik hierover gemaild. Toen een ander vertelde dat hij na een telefoontje wel de korting kreeg werd mijn opmerking hierover  daarmee afgedaan. Daarop kon toen ook niet gereageerd worden.


En de siutatie nu:
Niks 9 maanden na aanmelden. Voor mijn ouders heb ik korting gevraagd en na diverse mailtjes over en weer werd me duidelijk gemaakt dat dat pas kan nadat het contractjaar om is. Zie hier de mail van Zonnet:


***
Bedankt voor uw e-mail.
Het antwoord van Zon op uw e-mail is:

Het abonnement is gestart op 1 oktober 2002.
Eenmaal per (contract)jaar mag een prijswijziging aangevraagd worden, mits het eerste contractjaar al voorbij is. Op 1 oktober 2003 heeft u een prijswijziging gehad. Daarom kunt u pas op 1 oktober 2004 een nieuwe prijswijziging aanvragen.

U kunt de wijziging aanvragen door een maand voor uw volgende factuur een verzoek in te dienen bij rekening@zonnet.nl of bij onze telefonische helpdesk. Onze telefonische helpdesk is dagelijks te bereiken van 9:00 tot 22:00 op 0900-0440440 (0,70 euro/min).

Onze excuses voor het ongemak, wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Zon Nederland
*****

Vervolgens heb ik na 1 oktober weer gemaild, en kwam dit antwoord: (van beneden naar boven lezen..)


****
Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail.
Het antwoord van Zon op uw e-mail is:

Dat klopt wel, dat is gewoon de aanbieding. De eerste 12 maanden ?24,95 per maand en daarna ?29 per maand. Dat geldt ook voor de nieuwe klanten die zich voor deze actie aanmelden.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Zon Nederland

"Zon is een Versatel product"

U stelde op 17-10-2004 om 15:12:49 de volgende vraag:

Klantenservice,

Ik vraag me af of dit wel klopt.. Eerst met zo'n 10 euro per maand omlaag en
dan weer omhoog?

Groetjes, Loes


-----Original Message-----
From: "Klantenservice Zon"
To:
Date: Sat, 16 Oct 2004 14:02:09 +0200
Subject: RE:

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail.
Het antwoord van Zon op uw e-mail is:

Naar aanleiding van uw verzoek sturen wij u deze e-mail.
Uw verzoek tot prijsverandering is gehonoreerd.
Wij hebben uw abonnementsprijs veranderd.
U zult per 21-11-2004 een bedrag van ? 24.95 voor uw Zon ADSL Family
abonnement betalen voor de eerste 12 maanden. Hierna betaald u 29.00 euro.
Wij wijzen u erop dat u 1 maal per jaar in aanmerking komt voor een
prijswijziging.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Zon Nederland
***


Dus wel omlaag, maar dan weer omhoog..
Loes

1101 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 8, 2004 om 21:09
763 Antwoorden / 1 Vragen
0

hallo loes,


Inderdaad eerst de prijs omlaag daarna weer omhoog, wel vreemd dat het niet op de website wordt vermeld voor nieuwe abonnees dat de prijs na 1 jr weer omhoog gaat,
volgens het mailtje kom je wel een maal per jaar in aanmerking voor een prijswijziging, mailtje maar goed bewaren kan je altijd na een jaar weer eens een mailtje sturen om de prijs te verlagen.


groet tuinfreak


 

loes63
door loes63 - Nov 8, 2004 om 21:11
14 Antwoorden / 4 Vragen
0

Je krijgt die korting dus pas na afloop van het contractjaar. Zoals te lezen is, mocht ik pas na het verlopen van het contractjaar om de korting vragen. Oftewel.. als ze het niet honoreren, zit je er weer een jaar aan vast.

loes63
door loes63 - Nov 8, 2004 om 21:11
14 Antwoorden / 4 Vragen
0

Tuinfreak, sorry.. dank voor je reactie. :-)

al
door alco - Nov 9, 2004 om 22:14
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Na de uitzending van kassa heb ik ook eens gekeken naar de huidige prijs. En inderdaad, de huidige prijs is 24,95 i.p.v. de 29 euro die ik nu betaal. Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de klantenservice van zonnet. Ik ben erg benieuwd hoe ze zullen reageren.


Volgens mij zitten ze goed fout omdat:


In de a.v. (artikel 23)  staat dat het maand tarief bekend wordt gemaakt op hun website.


Het artikel waar de helpdesk naar verwijst (artikel 27) waarin een termijn van een jaar wordt genoemd gaat over de duur van de overeenkomst en niet over de tariefstelling.


 

jj
door jjk - Nov 17, 2004 om 13:53
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb zelf nu ook een e-mail dicussie met de Zon Klantenservice. En zoals eerder al werd gezegd in artikel 23, dat verwijst naar artikel 15:


15.1 Het maandelijks verschuldigde tarief voor Zon Inclusief (lees Zon ADSL, zie artikel 23) wordt bekend gemaakt op de Zon internetpagina. Er zijn meerdere mogelijkheden met daarbij behorende tarieven.


Op de website van Zon is een prijsoverzicht geplaatst waarin de prijs voor Zon ADSL Family 24,95 per maand is. Er staan geen tekentjes bij die verwijzen naar de kleine lettertjes, waarin wordt gezegd dat deze prijs niet geld voor reeds bestaande abonnees. Daarnaast komen ze voortdurend met de reactie dat eventuele prijsverhogingen niet worden doorberekend aan de klant, omdat ze dat ook niet doen met prijsverlagingen. Alleen in artikel 15.2 staat wel dat ze de prijzen zomaar kunnen verhogen. Indien je het dan niet eens bent met de verandering kan je de overeenkomst opzeggen. Het lijkt me sterk dat Zon zich houdt aan de belofte die ze maken in hun reactie op het beleid van de tariefverlaging.


Ik heb mijn conclusie al getrokken en dat is dat ik mijn overeenkomst opzeg. Ik wens niet langer bij zo'n bedrijf zitten.


Ik hoop wel dat Kassa hier wat meer werk van gaat maken, want in de uitzending vond ik het wel wat slap hoe Zon werd aangepakt. Ze hadden op z'n minst de Alg. voorwaarden kunnen bestuderen en daarmee Zon kunnen confronteren. Ik ben bang dat Zon hiermee gaat wegkomen.


 

be
door bendouch - Nov 19, 2004 om 09:54
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb al heel lang een Zonnet abonnement en heb het vaker meegemaakt dat de prijs omlaag ging. En diverse keren heb ik een verzoek ingediend om in aanmerking te komen voor de nieuwe prijs. Mijn verzoeken werden steeds zonder probleem gehonoreerd. Echter de laatste keer werd het afgewezen met de opmerking dat ik een lopende contract heb en dat de prijs pas daarna gewijzigd kan worden.


Volkomen onzin, ik ben van mening dat de prijs automatisch aangepast wordt. Nu moet de klant de prijs in de gaten houden, een verzoek indienen en (theoretisch) opzeggen en opnieuw aanmelden.


Voor niets minder gaat de Zon op .....

al
door alco - Dec 1, 2004 om 22:24
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de specificaties van zon ADSL family staan wel degelijk kleine letterjes: "(Zie actie voorwaarden van het product)"; en in die voorwaarden staat o.a.: "(..) Zonder ZonTel betaal je het eerste jaar € 24,95 en daarna € 29,- per maand. (..)"


Dus helaas, bestaande klanten betalen 29,-;


Overstappen naar een andere adsl aanbieder is ook geen optie omdat Zon een concurerende prijs bied en ook al omdat dan de 'kans' bestaat dat  je twee maanden zonder ADSL komt nadat je je contract periode van een jaar hebt afgekocht/afgewacht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer