mo
door monjor Nov 3, 2005 om 03:01
Computers & telefonie

Reclame van Scarlet

Geachte redactie

Ik erger me mateloos aan de reclame van Scarlet, waarin een heel jong meisje (in mijn ogen kinderporno-achtige houding) iets aanbiedt!!!

Nu zijn we met z'n allen tegen kinderporno, maar we laten wel zo'n reclame toe! Ik begrijp het niet hoor. Ik ben vrijdenkend, heb geen geloof ed., maar dit gaat me toch echt te ver. Ik heb het er gisteravond nog met mijn zoon van 20 over gehad en hij had toch ook zoiets van, dit kan eigenlijk niet.

Ik vroeg mij af, of ik hier de enige in ben??

mvg

Monique van Hengel

4303 37 Rapporteer

mi
door mikro - Nov 3, 2005 om 06:44
68 Antwoorden / 5 Vragen

Je bent niet de enige.

Ik hoorde laatst dat de reclame-codecomissie (of een andere partij, dat weet ik niet) had geoordeeld dat het wel kon, aangezien duidelijk het humoristische ervan in te zien zou zijn (namelijk in relatie met de andere Scarlet-reclames). Ze vergeten hierbij dat lang niet iedereen alle Scarlet-reclames kent. Los daarvan vind ik het sowieso ook niet zo'n handige reclame.

pekogi
door pekogi - Nov 3, 2005 om 07:32
143 Antwoorden / 1 Vragen

Deze reclame kan beslist niet. Volgens mij zitten een stelletje pedofielen zich daar weer behoorlijk aan te verlekkeren. Ik hoorde trouwens dat Scarlet de meest beroerde pose eruit gaat halen zodat het minder aanstootgevend is. Blijft schunnig.

hutch
door hutch - Nov 3, 2005 om 11:32
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Monique,

Er loopt al een forum m.b.t. Scarlet aangaande genoemde reclame. Dit hoort m.i. niet in "Vraag & Beantwoord" thuis (dit om vervuiling tegen te gaan).

gr. Hutch

hutch
door hutch - Nov 3, 2005 om 11:33
4517 Antwoorden / 29 Vragen
wi
door wippie - Nov 3, 2005 om 11:41
260 Antwoorden / 0 Vragen

Het tekent het bedrijf dat probeert om op deze manier klanten te werven. Niets meer niets minder. Ik weet voor mij, dat al kreeg ik alle diensten de eerst komende 10 jaren voor niets, dat ik met deze mensen nooit in zee zou gaan.

xandor020
door xandor020 - Nov 3, 2005 om 11:58
180 Antwoorden / 8 Vragen

Scarlet heeft aangegeven deze reclame te zullen aanpassen.

Het laatste shot van het meisje in pose word verwijdert.

sa
door sanne86_1 - Nov 4, 2005 om 13:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd meteen onpasselijk van die wapperende haartjes, ik vind er inderdaad ook een pedo-tintje aan zitten, maar hij wordt inderdaad aangepast

oneandonly
door oneandonly - Nov 4, 2005 om 13:12
17 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij is 'ie ook al genomineerd voor de Loden Leeuw van het Tros programma Radar, je bent dus zeker niet de enige!

la
door laurien80 - Nov 4, 2005 om 14:47
7 Antwoorden / 16 Vragen

Sorry, maar ik vind de reacties dat deze reclame niet kan echt zwaar overdreven. Eigenlijk vind ik het nergens op slaan.

Een meisje in een witte bikini is niet aanstootgevend en heeft niets met kinderporno te maken. Ook het laatste shot is niet een 'sexy pose'. Dit is gewoon lichaamstaal voor het aanprijzen van een product. En het gaat hier immers om een kindermobiel. Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die een mobiel voor kinderen niet vinden kunnen, maar bedenk eens dat we leven in 2005 en niet in 1955.

Door een kinderpornoschandaal als Dutroux heb ik het idee dat we iets te snel bepaalde beelden als zijnde kinderprono willen bestempelen. Overgevoelige reacties mijn inziens.

Eigenlijk vind ik het echt vervelend om te horen dat de reclame gaat worden aangepast? Het riekt naar opkomend neo-conversatisme binnen de Nederlandse samenleving.

cr
door creppy - Nov 4, 2005 om 15:19
2 Antwoorden / 5 Vragen

Monique, je hebt helemaal gelijk. Wanneer we niet met zijn allen iets ondernemen om het meest kwetsbare deel van de mensheid HET KIND te beschemen, dan verliezen we ons laatste restje waardigheid.

Armzalige zielen die dit soort reklames uitdenken en kennelijk inspelen op het veel te grote deel van onze medemensen die zich in dit soort vunzigheid verlustigen!

Wanneer het belang van HET KIND wat meer en vaker als norm voor doen en laten zou worden gekozen, dan pas mogen we weer hoop krijgen.

Dat heeft niets met wel of geen geloof te maken. Dat heeft wel alles met zelfbehoud te maken.

argusvlinder
door argusvlinder - Nov 4, 2005 om 15:28
37 Antwoorden / 35 Vragen

Het is zo landzamerhand van de gekke wat men allemaal uit de kast(kleren) haalt voor een nieuwe abonnee.

Ik ben echt niet een ouderwets type en sta best open voor nieuwe dingen, maar wat deze reclame betreft, gaat mij en ook zoveel anderen te ver.

Ze hebben het dan weleens over ethervervuiling, dit past er ook bij.

Stoppen met zulke stomme dingen boiycotten die hap.

deheugden
door deheugden - Nov 4, 2005 om 15:36
41 Antwoorden / 37 Vragen

ik vind de reclame ook niet kunnen, maar om dit meten met kinderporno te vergelijken....ga in de zomer maar eens naar het strand en zie de kleine meisjes in hun bikini of zonder bovenstuk lopen... wat is dat dan???ook kinderporno??

ma
door mauco - Nov 4, 2005 om 16:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

IK BEN ZEER ZEKER GEEN OUDERWETS TYPJE,MAAR ER ZIJN GRENZEN!HEB ZELF EEN MOOIE DOCHTER VAN 11 JAAR,EN IK ZOU MIJN KIND NIET GRAAG ZO UITGEDOST OP DE TV WILLEN ZIEN!HEB NET GELEZEN DAT DEZE RECLAME WORDT AANGEPAST,MAAR VOORLOPIG HEBBEN ZE HET WEER VOOR ELKAAR....AANDACHT(AL DAN NIET NEGATIEF)!SOWIESO BELACHELIJK DAT JE DE AANDACHT OP JE PRODUCT MOET VESTIGEN MET SCHAARS GEKLEDE VROUWEN CQ KINDEREN.WAT HEEFT DIT MET SCARLET TE MAKEN?HUNKEMOLLER KAN ER JALOERS OP ZIJN....BAH,WEG ERMEE.GA IETS ECHT LEUKS VERZINNEN......

wu
door wubb - Nov 4, 2005 om 17:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral zorgen dat u en uw omgeving geen abonnement neemt.

Zo kunt u ook Allemaal niet naar Talpa gaan kijken, dan doekt zo'n waardeloze overbodige zender vanzelf op. Uiteindelijk wil John aan zijn zender verdienen.

mi
door milesdavis - Nov 4, 2005 om 18:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Neemt u mij niet kwalijk, maar die mensen die met zulke onzin aankomen over de reclame van Scarlet, zijn echt zielige mensen.

Heeft u nu werkelijk niets anders te doen dan u te ergeren aan deze spot op tv? Het is toch knullig, echt.

Gaat u vooral nooit meer naar het strand, en ook niet meer naar buiten, want als u rondkijkt hoe uitdagend(?) meisjes er tegenwoordig bijlopen....het moest niet kunnen.Wij leven in een verderfelijk landje, mensen, wat denken die reclamejongens wel niet?Onze onschuldige kinderen misbruiken op tv, en dat nog wel in een kante bikini! De rakkers, hoe durven ze!

Ongelooflijk wat een onzin, wat een ziekelijk gewauwel om helemaal niets.Het is gewoon een dom spotje, maar kinderporno?? Ach mensen kom toch , leven we hier in 37 voor Christus?

Ergert u zich maar eens aan de dingen die werkelijk mis zijn in Nederland, bijvoorbeeld aan winkels als Bart Smit enz. die voor onze kleine kroost boekjes drukt met afbeeldingen van gruwelijke wapens, al is het dan speelgoed. We hebben de afgelopen dagen kunnen zien waar zoiets toe leidt. Wat is er mis met een meisje in bikini? Of vinden we dit ineens vies? Kijk maar eens bij u in de straat naar alle hondepoep, dat is pas vies, maar een meisje in bikini? Ach nee toch... Jullie doen net alsof het kind er wijdbeens zonder kleding wordt tentoongesteld.  Wat een onzin allemaal! Goedenavond, en nog een gezond maal, met spekjes of...

bg
door bgr313 - Nov 4, 2005 om 18:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt zowiezo afvragen waarom reclame op radio en TV nodig is, maar je hebt groot gelijk Monique. Als jongere van 16 jaar mag ik ook wel een keer naar het vrouwlijk schoon kijken, maar dit gaat mij ook te ver. Allereerst een idioot uitziende spierbundel, en nou dit. Dit noem ik geen zwemkleding maar dit is onderkleding.

Ik hoop toch werkelijk waar niet dat er mensen zijn die de reclame opnemen achter mekaar, zodat ze weer wat te doen hebben. Hebben we dan niks beters te doen in deze wereld. De tijd gaat snel voorbij, we zitten zo achter de geraniums. Ik heb een keer die reclame gezien, en ik hoop dat het bij die ene keer blijft. Het is gewoon smerig, ja smeriger dan hondepoep. Hondepoep is namelijk normaal, het is de natuur. Maar om nou een klein meisje wat bij de barbies is weggehaald wat onderkleren aan te doen, en voor zo'n reclame te gebruiken heb ik mijn vraagtekens bij. Ik heb ook mijn idee om die televisie eens uit te doen, en dan gezellig om de tafel en laat daar nou maar de gesprekken voort rollen. Dan hoef je je niet te ergeren aan schaars geklede meisjes. Want ik vraag me ook zo af: is er nou wel zoveel nuttigs op de televisie. Van een avond gezellig bij elkaar zitten babbelen kan ook nuttig wezen. En anders is het voor de toevallige alleenstaande wel nuttig.

Ik hoop dat wij er gauw uitkomen, hier in Nederland.

Groet Gerwin Rozemuller

ma
door maagje - Nov 4, 2005 om 19:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

nou je bent zeker niet de enige ik vind het walgelijke reclame ik denk dat het zeker aanstootgevend is een lust voor pedo,s

Ik zou niet graag mijn dochter zo zien en vraag mij af wat voor ouders dit meisje heeft.

Ze moeten dit gelijk verbieden.    Marion Kruis

ma
door marianmuis - Nov 4, 2005 om 22:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

mijn reactie op laurien 80

iedereen die ik heb gesproken, heeft zich geërgerd aan het kind in bikini, vooral door de link met de sexy dame, met de stem van Beau, ook al zoiets bespottelijks.

wij zijn absoluut niet conservatief, ook niet gelovig, geen moslim of gereformeerd.

we vinden het gewoon een reclame die nergens op slaat, als je een mobieltje wilt slijten aan kinderen, laat de reclame dit dan ook uitstralen, dit is geen reclame voor kinderen! dit is smakeloos.

mi
door milesdavis - Nov 4, 2005 om 23:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

hondepoep is natuurlijk? en een meisje in een bikini is onnatuurlijk, als je het zo wil. niets is natuurlijker dan de naaktheid van een mensenlichaam, jong of oud.het is zo betrekkelijk allemaal.ik wilde alleen maar aangeven dat het zo'n onzin is om het zo ver door te trekken, dat het nu ineens kinderporno wordt genoemd,zo'n suffe reclame met een meisje in bikini of ondergoed.hebben jullie wel eens naar "praatjesmakers" gekeken? dat vindt ik in deze optiek dan net zo goed kinderporno, evenals de reclameboekjes van Hema en V&D, staan ook jonge sexy uitziende meisjes in afgebeeld.Als er mensen zijn die daar opgewonden van raken, nou en? lijkt me altijd nog beter dan dat ze je dochter op straat aanranden.ze kunnen hier in nederland dingen vaak te ver overdrijven hoor.het zou pas anders zijn wanneer zo'n meisje met harde hand werd gedwongen zo'n spotje te maken, maar daar geloof ik dus echt niet in, dus stop het geneuzel over dit belachelijke onderwerp nou maar.

sp
door spoorwijk1 - Nov 4, 2005 om 23:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

deze reclame moet zo snel mogelijk van de tv geweerd worden,zijn een stelletje randdebielen die dit verzonnnen hebben.Kinderen worden gebruikt om hun product aan te prijzen,belachelijk gewoon het was al niet veel soeps,maar dit slaat alles weg er mee dus !!!

bo
door bolbo - Nov 4, 2005 om 23:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

belachelijke censuur- goiing back in the time !!! zwaar overtrokken en heeft met porno of pedofilie absoluut niets te maken. dat gebeurt stiekum,he !! jullie beschouwen die ouders zeker als achterlijk. is gewoon leuk gedaan en ik vind het idioot om daar meer achter te zoeken.

christin
door christin - Nov 5, 2005 om 01:52
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ja want een achterlijke reclame. Trouwens dat kind was niet te verstaan met de reclametekst. Ik verstond steeds iets van een biertje...... Laatst kwam er een colporteur aan de deur om mij een Scarletpakket te verkopen en alleen al om die reclame deed ik het niet, trouwens ik zei dat ik zulke dingen niet aan de deur ga regelen!

ps
door pschuurman - Nov 5, 2005 om 06:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, u staat hier zeker niet alleen in. Ik was eigenlijk half geshockeerd door die stupide reclame. En het is niet alleen op tv, nee, ik heb er ook al van die enorme borden van gezien..

Ik denk dat Scarlett een nieuwe naam gaat vestigen: kampioen in domme platvloerse reclame.. is dat hoe ze denken met hun potentiele klanten denken te moeten communiceren? Dat roept toch de vraag op hoe ze bij Scarlett over hun (potentiele) klanten denken..

Verder afgezien van alles, begrijp ik ook de ouders van dat kind niet dat ze haar daar voor lenen..

se
door sebastian - Nov 5, 2005 om 09:51
13 Antwoorden / 8 Vragen

Staat dat topic ALWEER hier... En dat terwijl inmiddels bekend is geworden dat de reclame wordt aangepast. Die vrouw met de stem van Beau vond ik erg grappig. En aan dat meisje... ach, daar stoorde ik me niet aan. Naar ik aanneem wilde Scarlett inspelen op het feit dat kinderen graag spelen dat ze net als ons "grote mensen" zijn, dus inclusief mobiele telefoon. Ik denk niet dat Scarlett bewust deze rel heeft willen veroorzaken. Tuurlijk is wat ophef nooit verkeerd maar geassocieerd worden met kinderporno lijkt me niet bepaald het type ophef waar je als bedrijf op zit te wachten. "Geruchtmakend" is immers niet gelijk aan "berucht"....

se
door sebastian - Nov 5, 2005 om 09:55
13 Antwoorden / 8 Vragen

En voor wie zich ECHT stoort aan deze reclame: effe 20 seconden wegzappen naar een ander kanaal dan !

tiberivs
door tiberivs - Nov 5, 2005 om 10:14
36 Antwoorden / 0 Vragen

Als iedereen die SCARLET heeft zijn ABO opzegt dan is er geen geld meer voor deze vunzige reclame en zijn we er van verlost, want laten we wel zijn zo'n goede provider is scarlet nu ook nog niet

ATM

de
door detukker - Nov 5, 2005 om 11:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ook ik erger me mateloos aan vele reclames waaronder deze van scarlet, schandalig zoals ze hun product aan de man proberen te brengen!! ................wat kunnen we er tegen doen??

groeten Eelco

do
door donleo - Nov 5, 2005 om 15:43
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nou je bent gelukkig niet de enige, ik erger me er vreselijk aan, maar ik hoorde vanmorgen dat ze het spotje gaan aanpassen, ik snap ook de ouders niet, hoe ver gaan we in deze maatschappij??!!

ho
door holliedollie - Nov 5, 2005 om 18:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

ha eindelijk effe reageren op die stomme reclame.

dag namelijk ook dat ik de enigste was die er zo over dacht,maar gelukkig is dit niet het geval.

ze halen de zooi allemaal weg god zij dank.

en ook de reclame spotjes van het bedrijf wordn veranderd.

het lijk wel of ze tegenwoordig niks beters kennen verzinnen als naakte lijven en wijven.

en alsof dat nog nie erg genoeg is gaat men nou maar over op de kinderen schandalig.

brenda99
door brenda99 - Nov 6, 2005 om 01:11
10 Antwoorden / 16 Vragen

Je bent niet de enigste die er zo over denkt. Ik ben het helemaal met je eens.  Ik vind het zelf ook bijzonder smakeloos. Het schijnt wel zo te zijn dat je bezwaar kunt maken tegen reclamespots via de reclamecodecommissie maar dan kun je je afvragen of dat zin heeft want tegen de tijd dat zo'n klacht in behandeling wordt genomen is zo'n spotje al tig keren op t.v.geweest. Heb me afgevraagd of er geen 2e kamerleden zijn die hier misschien wat aan kunnen doen.

mi
door milesdavis - Nov 6, 2005 om 02:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

huhm.... 2e kamerleden...? wanneer heb ik dat meer gehoord? Leven we hier in een democratie? Ik dacht het wel...Nog meer betutteling dus, ofwel, voor iedere poep en een scheet de overheid erbij halen en laten ingrijpen...ja ja, waar deden ze dat ook alweer? Het lijkt hier qua opvatting soms echt op het oude oost-europa,of zuid-amerika. Misschien 15 jaar werkkamp voor de bedenker van deze spot?!? Mijn God, de overheid... hoe kom je erbij?

amsalemink
door amsalemink - Nov 6, 2005 om 13:08
9 Antwoorden / 18 Vragen

Milesdavis, wat ben je heerlijk verfrissend.

Groetjes, Solo.

eefie
door eefie - Nov 6, 2005 om 16:36
69 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo,

Zoals je ziet ben je niet de enige die er zo over denkt. Maar zoals ook wordt geschreven lopen er op het strand ook kinderen in bikini en in reclamefolders staan ook kinderen in badkleding en ondergoed.

Wel vraag ik me bij deze reclame af: waarom eigenlijk. Want het is totaal niet functioneel. Behalve dan de slogan:"laat je niet uitkleden".

Dan vraag ik me ook af, maar dat geldt ook bij de volwassen vrouw en bij van Erven: "Waar laat je dan dat mobieltje?'

Groetje,

holstein
door holstein - Nov 6, 2005 om 17:45
922 Antwoorden / 16 Vragen

Er zijn mensen die aan vuillakkerij denken als ze zo'n meisje op tv zien zitten, maar het is leuk of niet leuk, maar is het nu zó erg dat je zelfs aan dat soort dingen denkt, volgens mij heb je dan een zieke geest om aan dit soort dingen te denken.
Het is gewoon een flutreklame, niks meer en minder.......

butterflyy
door butterflyy - Nov 6, 2005 om 17:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf moeder van 2 kinderen, van 3 en 5 maar snap al die bombarie over deze reclame niet.

Het is pure jaloezie. Tevens is het maar net wat je erin wil zien!!!     Ze hebben zelf onreine gedachten bij het zien van deze reclame.     Naar mijn mening is er dan ook helemaal niets mis mee......

Er zijn ergere dingen in het leven!!! Waar maken we ons druk over?

ci
door cipres - Nov 7, 2005 om 10:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent zeker niet de enige.

Ik zelf had de reclame nog niet gezien, maar werd er door mijn vriend op gewezen. Wij vinden ook dat dit niet kan en ik ben blij te horen dat Scarlet het verandert.

mi
door mia_1 - Dec 3, 2005 om 14:53
12 Antwoorden / 7 Vragen

 En nog steeds zitten we te wachten tot ze deze IDIOTE reclame aanpassen.
Oke, het eeste stuk is wel .......................
Maar dat meisje dat MOET ERUIT!

 Het zou worden aangepast.
Maar wanneer dan?