nyhyji80
door nyhyji80 Jul 6, 2008 om 10:20
Computers & telefonie

Reparatie met CD Windows

Geachte Experts

Kan ik met mijn legale Windows Installatie CD een reparatie uitvoeren op op een andere Laptop , zonder installatie.Zoja hoe doe je dat in Veilige Modus o.i.d. De laptop in kwestie heeft wel een legale versie XP sp2 erop , maar geen recovery cd mee geleverd van Asus.

Bijv. Dank voor uw reactie,s

526 12 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 6, 2008 om 20:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog niet aan de hand gehad, maar ik denk wel dat het kan, omdat de cdkey altijd pas bij de installatie wordt gevraagd. Als het een reparatie betreft, dan zou dat wel eens niet gevraagd hoeven worden.

Tip: met het gratis programma Belarc Advisor kun je de cdkey van de te repareren pc tevoorschijn halen.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 6, 2008 om 20:07
235 Antwoorden / 57 Vragen

Hallo Edwardus

Dank voor je reactie, Het is het proberen waard , maar ik zit niet op ongein te wachten , dus vandaar de vraag . En de andere tip kan ik als het niet lukt , altijd nog uitvoeren.

Met groet Wil. R

edwardus
door edwardus - Jul 7, 2008 om 00:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik bedoel alleibei doen.

ikbenik
door ikbenik - Jul 7, 2008 om 00:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Herstellen is geen probleem ook een complete herinstallatie ook niet.

Waar je wel op moet letten is dat je de juiste Windowsversie hebt. Dus als op de laptop Windows XP Home zit, moet je ook de installatiesoftware voor XP Home gebruiken, anders werkt het niet.

Zou je windows compleet opnieuw moeten installeren, dan kun je gewoon je installatie CD gebruiken. Als je dan de code moet invoeren, dan moet je de code gebruiken die onderop de laptop geplakt zit.

Als windows dan opnieuw geïnstalleerd is, kan het gebeuren dat de activatie van windows via internet niet lukt.

Er is dan niks aan de hand, maar dan moet je die activatie via de telefoon uitvoeren. Dit is een policy van Microsoft. Dus alle her-activaties van OEM windows dienen in principe via de telefoon geactiveerd worden. Microsoft wil namelijk weten waarom dat windows opnieuw geactiveerd moet worden. Vandaar.

ikbenik
door ikbenik - Jul 7, 2008 om 01:06
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De tip van edwardus zou ik niet adviseren:

Tip: met het gratis programma Belarc Advisor kun je de cdkey van de te repareren pc tevoorschijn halen.

De reden is als volgt:

Bij de installaties van de merkcomputers (dus ook laptops) wordt gebruik gemaakt van een centrale installatie code. Microsoft staat dit niet meer toe en als je die code zou gaan gebruiken die je volgens de tip van edwardus verkregen hebt, zal de heractivatie mislukken. Dus altijd de code gebruiken die onderop de laptop te vinden is en nooit de code gebruiken die je volgens de tip verkregen hebt.

Om misverstanden te voorkomen: Ik kraak edwardus dus niet af. De methode die hij aangaf werkt vaak ook wel. Die methode gebruik ikzelf ook wel eens, maar dan bij zelfbouwcomputers waar een code niet meer te vinden is.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 7, 2008 om 07:06
235 Antwoorden / 57 Vragen

Heren

Allebei heel hartelijk voor de goede adviezen, Hiermee ga ik een poging wagen.

Met vr.gr. Wil. R

edwardus
door edwardus - Jul 7, 2008 om 18:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heractivatie kan op dezelfde hardware ten minste 3 keer. Mocht er een probleem zijn, dan kun je altijd nog Microsoft bellen en wordt het wel weer geregeld. Vergeet niet dat activatie met een (officiële) Windows cd ook niet kan slagen als de cd al eerder is gebruikt voor een geactiveerd systeem.

De Belarc Advisor geeft je van een bestaand systeem o.a. de cd-key die destijds is gebruikt voor de installatie. Op die manier kun je dus je eigen cdkey te weten komen mocht je deze vergeten of kwijt zijn.

Een reeds geïnstalleerd systeem kun je ook op legale wijze voorzien van een andere cdkey voor het activeren. Op die manier zou je een cd kunnen gebruiken voor het installeren, om daarna je legale cdkey te activeren. Zie Change the Serial in Windows XP

Daarnaast denk ik nog steeds dat een reparatie geen cdkey zal vragen, maar daar kom je gauw genoeg achter. Misschien kun je dat nog even melden na afloop.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 7, 2008 om 18:51
235 Antwoorden / 57 Vragen

Edwardus

Ik laat  uitslag van mijn missie je zeker weten

Groet Wil. R

ikbenik
door ikbenik - Jul 7, 2008 om 19:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

edwardus schreef:

Daarnaast denk ik nog steeds dat een reparatie geen cdkey zal vragen, maar daar kom je gauw genoeg achter. Misschien kun je dat nog even melden na afloop.

Dat is helemaal correct.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 7, 2008 om 19:03
235 Antwoorden / 57 Vragen

Hallo IkbenIk

Ik laat het zeker weten , zie antwoord bij Edwardus

Groet Wil. R

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 8, 2008 om 11:37
235 Antwoorden / 57 Vragen

IkbenIk en Edwardus

Ik ben er even mee bezig geweest , echter geen tesultaat. Het zijn 2 recovery cd,s wel met W XP home SP1 maar van de Compu. Fabrikant, ( P Computers ) Deze plaats je en dan de PC opnieuw opstarten dan kom je in de veilige modus en kies je voor > H < herstellen dan voert een systeem verificatie uit , en je raadt het al herkent de laptop niet, en je kan niet een Key  invullen. Dus hiermee geen resultaat Of het met een orpinele Windows CD gaat moet ik als er een heb dus nog een keer proberen.

Groet Wil. R

frank666
door frank666 - Jul 9, 2008 om 19:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,daar je geen recovery[master cd\dvd],zou ik het niet doen,,,je loopt het gevaar om je besturingssysteem eraf te halen,zeg maar.....hij word als het ware geformatteerd,,,,,NIET doen,en waarom heb je geen recovery dvd?,je weet dat je die ten allen tijden kan maken?ga naar systeemwerkset en dan kom je er vanzelf!!! succes!!!  frank