jb
door jb50 Mar 31, 2014 om 12:05
Computers & telefonie

Russische e-mails

Ik krijg de laatste tijd dagelijks meerdere malen e-mails vanuit Rusland van bedrijven in bouwmaterialen e.d. van deze jongens:
??????????? ???????????? ???? ?
?????????? ???????????? ????????
??????????? ???????????? ???????????? ??????????
?????????? ???????????? ???????????? ?????????? ??????????? ????? (?? ??)
??????????? ?? ???????????????? ????????????
????????????? ? ??????????????? ??????????? (???)
Ik heb nooit contact gezocht en wil hier dus vanaf.Normaal kun je je afmelden maar hier lukt dat dus niet. Wie heeft een oplossing bij de hand?
Alvast bedankt.

12662 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2014 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Afzender blokkeren, aanmerken als spam en/of ongewenste mail en vooral nergens in de mail op klikken en niet erop reageren.

costnix
door costnix - Mar 31, 2014 om 15:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs als ze de mogelijkheid bieden om u af te melden, NIET DOEN! Op deze wijze weten ze, dat het een geldig e-mail adres is en kunt u rekenen op nog meer spam. Ik vond dit op de webstek van Consuwijzer.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 31, 2014 om 17:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 31 mrt 2014, 15:08]Zelfs als ze de mogelijkheid bieden om u af te melden, NIET DOEN! Op deze wijze weten ze, dat het een geldig e-mail adres is en kunt u rekenen op nog meer spam.
Daar is het dus nu al te laat voor..

In FireFox kun je de extensie DoNotTrackMe met 2 klikken installeren. Bij ieder venstertje (waar je dus je mail adres kan vullen) kun je dan automatisch, met één klik, een verborgen mail adres achterlaten.
Mochten ze dan het mail adres misbruiken voor spam, kun je het blokkeren.

costnix
door costnix - Mar 31, 2014 om 20:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@lekkerisdat
U meent het :-(
Maar ja. Heb ik er verstand van. Mijn ervaring met computers is pas in 1972 begonnen.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 1, 2014 om 18:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Dit zijn dus certificaten die nodig zijn voor bedrijven....
Blijkbaar heeft iemand een fout mail adres ingevoerd en omdat U deze taal niet beheerste kun je de knop uitschakelen ook niet vinden.

De makkelijkste is spam filter gebruiken en niet reageren want zij weten geen NL dus jammer maar het kan.
Deze firma is een van de vele en ik geef hoewel ik daar regelmatig zaken doe ook nooit zomaar mijn adres.

Maar zonder volledige mail kan ik ook niet zeggen waar je moest klikken voor opzeggen van deze info brief.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 1, 2014 om 18:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 31 mrt 2014, 20:18]@lekkerisdat
U meent het :-(
Maar ja. Heb ik er verstand van. Mijn ervaring met computers is pas in 1972 begonnen.
Ik bedoel enkel en alleen dat uit de tekst van TS op te maken is dat hij al op deze 'afmeld' linkjes geklikt heeft. En dus logischerwijs jouw, correcte, waarschuwing in dit geval te laat is. Meer bedoel ik niet.

gerardk
door gerardk - Apr 2, 2014 om 11:44
175 Antwoorden / 8 Vragen

op de site www.freetranslation.com kan je de Russische tekst naar Engels vertalen en andersom, misschien wordt je er dan wijzer van en kan je het afzeggen.

domantwoord
door domantwoord - Apr 2, 2014 om 13:49
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerardk schreef op woensdag 2 apr 2014, 11:44]op de site www.freetranslation.com kan je de Russische tekst naar Engels vertalen en andersom, misschien wordt je er dan wijzer van en kan je het afzeggen.

......kan met google ook.... hele pagina's, site's, mails, stukken tekst, eigen typwerk enz. enz..... let op, het vertaald vaak (meestal) een beetje raar omdat computers nu eenmaal geen gedachten kunnen lezen...
denk hierbij b.v. aan een Nederlands woord zoals "raster" dat vertaald kan worden naar grid- screen- grating etc. in het Engels.

wat betreft de eigenlijke vraag, aanmerken als junk mail, afzender blokkeren en zo af en toe de junkmail folder leeggooien.
Als je denkt dat het een betrouwbaar adres is, live dangerous en antwoord eens een keer in b.v. Engels dat de mail waarschijnlijk verkeerd geadresseerd is, ....maar zorg dan wel dat je een heel goede virusscanner hebt.... ;-)

eclipse
door eclipse - Apr 2, 2014 om 14:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 31 mrt 2014, 20:18]@lekkerisdat
U meent het :-(
Maar ja. Heb ik er verstand van. Mijn ervaring met computers is pas in 1972 begonnen.

@ hee kosteenbeetje, waarom nu dat gezeur ?? nergens voor nodig, houdt het bij de vraag, en niet zo misselijk doen. ?????? ?????????

eclipse
door eclipse - Apr 2, 2014 om 14:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 1 apr 2014, 18:26][quote=costnix schreef op maandag 31 mrt 2014, 20:18]@lekkerisdat
U meent het :-(
Maar ja. Heb ik er verstand van. Mijn ervaring met computers is pas in 1972 begonnen.
Ik bedoel enkel en alleen dat uit de tekst van TS op te maken is dat hij al op deze 'afmeld' linkjes geklikt heeft. En dus logischerwijs jouw, correcte, waarschuwing in dit geval te laat is. Meer bedoel ik niet.
@@ L.i.d lla lulle die gast ..........

eclipse
door eclipse - Apr 2, 2014 om 14:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Poetin al gebeld ????

christin
door christin - Apr 2, 2014 om 16:51
105 Antwoorden / 4 Vragen

Meteen in de spam box gooien dan komen alle volgende berichten daar ook. Nooit wat openen.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 2, 2014 om 17:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Vertaling;

Uw bedrijf is geregistreerd, en ze vragen nu Certificaten dat U deze apparaten mag verhandelen.
Explosieve dingen en zo...

Het is een beveiliging voor Explosieven dus een soort vuurwerk opslag of zo?

Omdat de mail waarschijnlijk niet compleet is en gezien Uw vraag als particulier blijkbaar naar verkeerde gestuurd.

Hopelijk begrijpen jullie nu de inhoud van deze E mail wat ze vragen.
Maar reageren, hoeft niet en vaak beter niet afmelden want Spam via dit soort vragen testen of je werkend mail adres hebt en de taal beheerste.

Dus Lever nu die Certificaten die moeiteloos op een fraudesite.ru moeiteloos te leveren zijn!
Zelfs een Universitaire opleiding Potloodventen was daar mogelijk....
Dus hoezo beantwoorden?

domantwoord
door domantwoord - Apr 2, 2014 om 18:01
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 2 apr 2014, 17:44]Vertaling;

Uw bedrijf is geregistreerd, en ze vragen nu Certificaten dat U deze apparaten mag verhandelen.
Explosieve dingen en zo...

Het is een beveiliging voor Explosieven dus een soort vuurwerk opslag of zo?

Omdat de mail waarschijnlijk niet compleet is en gezien Uw vraag als particulier blijkbaar naar verkeerde gestuurd.

Hopelijk begrijpen jullie nu de inhoud van deze E mail wat ze vragen.
Maar reageren, hoeft niet en vaak beter niet afmelden want Spam via dit soort vragen testen of je werkend mail adres hebt en de taal beheerste.

Dus Lever nu die Certificaten die moeiteloos op een fraudesite.ru moeiteloos te leveren zijn!
Zelfs een Universitaire opleiding Potloodventen was daar mogelijk....
Dus hoezo beantwoorden?

de mail begreep ik nog een beetje maar dit antwoord niet.......ook google vertalen gebruikt ?? :-)

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 2, 2014 om 18:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, Russen gebruiken geen Google maar Yandex!

Ik woonde daar en zal een link eerder begrijpen dan Google die vaak totaal verkeerde vertalingen geeft bij dit soort berichten.

Sorry voor eventuele taalfouten maar niet NL maar RU is mijn moerstaal.

hakeni2
door hakeni2 - Apr 3, 2014 om 09:53
143 Antwoorden / 43 Vragen

Bij ongewenste e-mail ook nog instellen:
Bestand,
Opties,
Beveiligingsopties, geblokkeerde afzenders
Dan aanvinken: De geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen, toepassen
Dan bestaat voor hen je mail adres niet meer

domantwoord
door domantwoord - Apr 3, 2014 om 10:09
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op donderdag 3 apr 2014, 09:53]Bij ongewenste e-mail ook nog instellen:
Bestand,
Opties,
Beveiligingsopties, geblokkeerde afzenders
Dan aanvinken: De geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen, toepassen
Dan bestaat voor hen je mail adres niet meer

misschien even erbij vermelden in welk programma je dat dan doet, niet iedereen gebruikt outlook hè .....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 3, 2014 om 10:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@hakeni2
Ook daarmee geef je aan dat het een werkend mailadres is, test het maar eens uit.

shepu
door shepu - Apr 3, 2014 om 19:17
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg een paar keer per dag seksueel getinte e-mails op een slapend e-mailadres, dat af en toe ook nog gebruikt werd door bonafide adressen. Filteren of blokkeren helpt niets; er wordt steeds een ander verzendadres gebruikt. Uiteindelijk heb ik het account maar opgeheven en nu heb ik er geen last meer van.

hakeni2
door hakeni2 - Apr 7, 2014 om 10:27
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=domantwoord schreef op donderdag 3 apr 2014, 10:09][quote=hakeni2 schreef op donderdag 3 apr 2014, 09:53]Bij ongewenste e-mail ook nog instellen:
Bestand,
Opties,
Beveiligingsopties, geblokkeerde afzenders
Dan aanvinken: De geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen, toepassen
Dan bestaat voor hen je mail adres niet meer

misschien even erbij vermelden in welk programma je dat dan doet, niet iedereen gebruikt outlook hè .....

Dit gebruik ik bij windows live mail

hakeni2
door hakeni2 - Apr 7, 2014 om 10:28
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 3 apr 2014, 10:24]@hakeni2
Ook daarmee geef je aan dat het een werkend mailadres is, test het maar eens uit.

Dat wist ik niet.....hoe kan ik dat testen dan?

forever-nl
door forever-nl - Apr 7, 2014 om 11:42
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het lijkt mij dat het toepassen van deze functie geen schadelijke effecten zal hebben maar ook geen oplossing voor de binnenkomende spam. De afzender krijgt een 'automatisch' bericht met de melding dat het bericht niet kon worden afgeleverd omdat uw e-mail adres niet bestaat. Dergelijke berichten kunnen ook automatisch door mailservers verzonden worden dus het is geen bevestiging van uw mail adres. Echter is het tegelijkertijd onwaarschijnlijk dat ze je naar aanleiding daarvan handmatig van de spamlijst - die miljoenen e-mail adressen kan bevatten - gaan verwijderen.