bm
door bmh Feb 20, 2011 om 12:39
Computers & telefonie

Samsung Apollo Galaxy I5800

Op 08/01/2011 heb ik bij Bol.com de Samsung Apollo Galaxy I5800, Chic White besteld (ontvangen op 12/01). De eerste 1,5 à 2 weken was ik erg tevreden over het toestel. Daarna begon de ellende. Het toestel vraagt telkens om mijn pincode (terwijl deze in de stand-by modus staat). Het andere en grotere probleem is dat het toestel telkens vastloopt. Het enige dat ik dan kan doen is de accu eruit en weer erin doen. Daarna doet het toestel het weer (zolang het duurt). Ik heb hierover contact opgenomen met Samsung. Zij gaven me een harde reset code. Het toestel deed het toen weer 1,5 week en daarna begon de ellende opnieuw met als hoogtepunt 3x een vastloper op 11/02, 2x op 12/02. Daarna toestel niet meer gebruikt. Op 14/02 contact opgenomen met Samsung. Zij verwijzen met door naar Bol.com. Daarna Bol.com gebeld. De betreffende dame gaf me een adres waarnaar ik het toestel kan opsturen (Bol.com, SCE retouren, antw.nr. 4590 in Duiven). De tweede dame die ik daarna sprak meldde me dat dit niet correct was. Ik moest het toestel laten repareren bij Solid Vision (aanmelden bij www.gsmrepareren.nl). Tot mijn verbazing moet ik dan zelf de verzendkosten betalen. Mijn man heeft 's avonds nogmaals Samsung gebeld. Op de vraag wat zo'n reparatie inhoudt, krijgt hij te horen dat ze het toestel resetten, maar dat hebben wij zelf toch al gedaan?

Mijn vraag is: is deze gang van zaken normaal bij een defect toestel van net 1 maand oud? Is het normaal dat ik alles zelf moet regelen en ook nog voor de kosten moet opdraaien en dat Bol.com mij op geen enkele manier tegemoet wil komen? Zelfs een negatieve review van mij wordt niet geplaatst op hun site. Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten?

2147 9 Rapporteer

ca
door captious - Feb 20, 2011 om 12:46
22 Antwoorden / 0 Vragen

De telefoon is inderdaad wel erg snel stuk maar in een á twee weken kan je je telefoon natuurlijk ook al zelf beschdigd hebben (ik zeg niet dat dat zo is).

Je moet Bol nu wel de kans geven om de telefoon te laten nakijken, dat je daarvoor verzendkosten moet betalen daar moet je bij 1 reparatie niet over vallen.
Je hebt gekozen voor het gemak van online bestellen, dus je hebt geen winkel om naar toe te gaan.

Als je je telefoon in een winkel had gekocht bijvoorbeeld 10 kilometer verderop en je moet terug met dat ding dan vergoed de winkelier ook echt je benzine kosten niet.

bm
door bmh - Feb 20, 2011 om 13:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, het toestel is inderdaad niet door mij beschadigd. Nooit gevallen, zelfs geen krasje. Heb altijd netjes beschermhoes gebruikt en er zit displaybeschermer op. Je hebt gelijk dat ik bij een winkel ook benzinekosten maak, maar een winkel draagt verder zorg voor het opsturen c.q. repareren van de telefoon. Wat als ik het toestel laat repareren en dit niet heeft geholpen? Dan zijn we inmiddels weer een paar weken, misschien maanden verder.

mi
door miraltje - Feb 20, 2011 om 13:39
462 Antwoorden / 0 Vragen

dat is het nadeel van online artikelen kopen,het is over het algemeen iets goedkoper, maar als het defect gaat tijdens de garantie periode moet je zelf alles regelen.

wil je dit niet dan moet je de volgende keer het artikel in de winkel kopen.

fr
door friezel - Feb 21, 2011 om 02:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gebruikte je die eerste retourmogelijkheid niet? Dat was een antwoordnummer, dus gratis. Dan had bol.com je toestel waarschijnlijk gewoon omgeruild. Zij hebben het aan je verkocht, zij zijn eerste aanspreekpunt voor garantie.

Overigens klinkt je probleem gewoon als een softwareprobleem, de hardware werkt over het algemeen goed. Heb je al gekeken of er updates voor je toestel zijn via internet? Mijn gloednieuwe Nokia's werken meestal ook pas helemaal lekker na de eerste paar updates. Dat hoort er tegenwoordig helaas bij; toestellen worden op de markt gegooid met onvolwassen firmware die pas na een paar updates goed werkt.

Je hebt gelijk dat bij klachten zoals de jouwe het reparatiecentrum ook niet veel meer doet dan het ding resetten. Zonde van je geld.

En laten we eerlijk zijn: is een keer per week de accu verwijderen nou zo'n groot probleem? Zeker als je bedenkt dat de fout er binnen enkele weken waarschijnlijk via een update uit wordt gehaald? Als je dat te veel vindt moet je toestellen kopen die al een tijd op de markt zijn, daar zijn de fouten inmiddels gladgestreken.

bm
door bmh - Feb 21, 2011 om 09:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Friezel, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf ook het idee dat het een software fout is. Alleen zit ik nu te twijfelen of ik inderdaad moet wachten tot er nieuwe software beschikbaar is of dat ik het toestel toch maar moet opsturen naar het antwoordnummer met bijbehorend schrijven. Wat denk jij?

ca
door captious - Feb 21, 2011 om 09:29
22 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar je telefoon terugsturen kan nu niet meer. Dat mag over het algemeen binnen 7 dagen en dan mag de telefoon ook niet gebruikt zijn.

Je moet nu gewoon meewerken aan het reparatieproces en er niet meteen van uit gaan dat dat dan ook wel fout zal gaan.
Gewoonlijk is een reparatie binnen een week geregeld, je hoort op internet natuurlijk alleen de mensen waarbij de reparatie fout gaat.

motomafkees
door motomafkees - Feb 21, 2011 om 15:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat het toestel defect is. Ik denk eerder dat het aan het gebruik ligt. Bij een dergelijk toestel dat draait op het Android besturingssysteem blijft alles dat je opend ook open staan op de achtergrond. Dit betekend dat het toestel heel veel programma's tegelijk draait en dit op een gegeven moment niet meer aankan. Hij zal dan op een gegeven moment zichzel herstarten en veel problemen vertonen. Er zijn een aantal mogelijkheden om dit te voorkomen. Zowiezo is het goed om het toestel elke dag een keer uit en weer aan te zetten. buiten dat kun je een aantal applicties downloaden van de android market om dit probleem op te lossen. Een van die applicaties is Taskiller Dit is een programma dat je laat zien welke aplicaties open staan en waarme je ze kunt "killen" dus sluiten. Totdat je ze weer zelf opent. Wat ik zelf een stuk prettiger vind om mee te werken is een combinatie van autokiller en juicedefender. De een sluit alle openstaande apps af wanneer mijn telefoon een periode op standby staat en de andere zet voor elke aplicati een limiet aan wat deze verbruikt om je batterij te sparen. Naarmate je batterij leger wordt past hij dit ook aan om de levensduur te vergroten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

bm
door bmh - Feb 21, 2011 om 16:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi motomafkees, bedankt voor deze tips. Het kan zeker geen kwaad om dit te proberen. Het zou te gek zijn als met zoiets simpels mijn probleem zou kunnen worden opgelost.

me
door melissa88 - Mar 18, 2011 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb zelf ook een samsung galaxy apollo bij bol.com gekocht, en deze ging precies na 14 dagen kapot, om precies te zijn ging mijn boxje kapot dus kon niet meer bellen.

Ook ik werd inderdaad van hot naar her gestuurd door bol, samsung e.d. Ik heb m uiteindelijk naar gsmrepareren.nl gestuurd en wacht nog tot hij klaar is ( heb nu 3 keer gebeld en drie keer gehoord dat hij dezelfde dag nog gemaakt word) dus afwachten maar!