me
door meg Mar 12, 2012 om 20:25
Computers & telefonie

Scarlet opzeggen

Sinds januari heb ik Scarlet als voor internet en vaste telefonie en tv, ik ben er echter niet tevreden over (ze hadden bijv niet mijn nummer overgezet terwijl ik daar over gebeld had en ze zijn echt heel slecht bereikbaar) en wil graag z.s.m. mijn abonnement opzeggen en terug naar UPC (wie had dat ooit gedacht maar zoveel beter!)
Kan ik het nu pas over een jaar opzeggen?

1890 12 Rapporteer

sc
door scarlet med. - Mar 13, 2012 om 09:17
11 Antwoorden / 0 Vragen

Scarlet kan hier uiteraard alleen algemene informatie geven, we kennen de klantgegevens immers niet.

U sluit inderdaad een overeenkomst af voor een jaar. Na dat jaar kunt maandelijks opzeggen.

M.b.t. de overname van nummers: wanneer er bij aanmelding een nummer wordt opgegegevn, zal Scarlet er voor zorgdragen dat dit nummer wordt meegenomen: nadat de lijn is opgeleverd is dit over het algemeen binnen een paar uur in orde. Wordt dit niet opgegeven bij aanmelding maar wordt dit bijvoorbeeld later telefonisch doorgegeven nadat de wettelijke bedenktermijn is verlopen, kan dit langer duren.

De klantenservice is op sommige tijdstippen beter bereikbaar dan op andere tijdstippen. Wanneer u de wachttijden te lang vindt kunt u uw nummer achterlaten. Wij bellen altijd eenmaal terug zonder nummerherkenning. Neemt u niet op of bent u in gesprek, spreken wij de voicemail of antwoordapparaat in, ervan uitgaande dat u hiervan gebruik maakt. We streven ernaar om binnen 48 uur terug te bellen.

Voorts kunt u 24 uur per dag een bericht achterlaten voor onze klantenservice via onze site: http://www.scarlet.nl/scarlet-one/intake.php?p=contact&c=question Ook hier is het streven binnen 48 uur een reactie te geven.

Zonder klantgegevens kan Scarlet niet via dit forum beoordelen of er reden is de jaarovereenkomst uit coulance eerder te ontbinden. Hiervoor zult u toch contact moeten opnemen met de klantenservice. Ik raad u aan dit per brief te doen:

Scarlet Telecom
Postbus 158
8200AD Lelystad

me
door meg - Mar 13, 2012 om 09:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat begrijp ik, mijn klantnummer is 400311053 en ik heb de klantenservice inderdaad wel gevraagd om mij terug te bellen maar dit is 2 keer niet gebeurd.

Het zou heel fijn zijn als ik het contract eerder kan opzeggen omdat het niet echt voldoet aan mijn verwachtingen en het ook heel lastig blijkt om een simpele 2e tv aan te sluiten zonder dat je een extra kastje koopt en het aanbod en ontvangst van de zenders valt mij ook tegen.

Ik snap dat jullie er alles aan doen maar ik ben niet echt gelukkig met dit contract.

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2012 om 09:42
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Kan ik het nu pas over een jaar opzeggen?

Als u een contract heeft getekend in jan 2012 en u heeft getekend voor één jaar minimaal moet u bijtijds opzeggen volgens de voorwaarden en dat kan per jan 2013. U mag wel eerder opzeggen maar dan moet u nog steeds de afkoopsom tot einde contract in één keer betalen. En die afkoopsom is gelijk aan wat u als abo had moeten betalen.

Alleen beroepsvoetballers kunnen kennelijk met onbekende voorwaarden per direct van hun contract af.

me
door meg - Mar 13, 2012 om 09:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Van je baan kun je ook binnen een maand af!

sc
door scarlet med. - Mar 13, 2012 om 10:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

We raden af persoonlijke gegevens, waaronder klantnummers op openbare fora zoals deze te plaatsen. We kunnen nu wel inhoudelijk reageren.

In uw geval heeft de overname van het nummer een paar dagen geduurd. Tot die tijd heeft u gebruik kunnen maken van de telefoniedienst van UPC. Volgens onze gegevens zou e.e.a. nu moeten werken. Hoewel Scarlet begrijpt dat dit wat langer heeft geduurd dan u had verwacht, hebben wij alles zo snel mogelijk opgelost ondanks dat u in eerste instantie geen nummerovername heeft aangevraagd.

Met betrekking tot de televisiedienst. Scarlet meent duidelijk te zijn over de dienst die zij aanbiedt. Zo zijn wij duidelijk over het zenderpakket en het feit dat een abonnement in principe geschikt is voor 1 televisie. Zodoende zal dit geen reden zijn om het contract eerder te ontbinden. Scarlet verwacht binnenkort wel met nieuwe televisiediensten te komen met een uitgebreider zenderpakket. Wellicht dat een overstap daar naar toe interessant voor u is. Voor €8,00 kunt u als bestaande klant overigens via de klantenservice een tweede pakket aanvragen Voor zover wij nu kunnen zien bent u dan alsnog veel voordeliger uit dan bij uw oude provider.

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2012 om 11:32
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Van je baan kun je ook binnen een maand af!

Als u een contract tekent voor minimaal één jaar, nee dan gaat die vlieger niet op.

me
door meneerkaktus - Mar 19, 2012 om 18:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Contracten die in januari 2012 zijn aangegaan mogen kosteloos worden opgezegd volgens de nieuwe wetgeving omtrent contracten.
En als het binnen 7 dagen is na de levering mag je je op je afkoelingsrecht beroepen....

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Abonnement_of_contract_opzeggen_en_stilzwijgende_verlenging?WT.srch=1&WT.mc_id=Abonnementen%20en%20lidmaatschappen&Opzeggen%20Abonnement&WT.seg_1=contract%20opzeggen&gclid=CLWZ0qO-864CFQcj3godylMNMA

mahadma
door mahadma - Mar 19, 2012 om 19:25
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Meneerkaktus,

TS schrijft: "Sinds januari heb ik Scarlet" en hij schrijft op maandag 12 mrt 2012, 20:25 dat hij er van af wil, zijn de 7 dagen afkoelingstijd voorbij. En de wet van Dam geeft je het recht om ná de eerste contract periode per maand (in dit geval) op te kunnen zeggen.

sc
door scarlet med. - Mar 20, 2012 om 08:23
11 Antwoorden / 0 Vragen

@meneerkaktus

Mahadma heeft het bij het rechte eind. De wetgever maakt onderscheid tussen de initiele contractstermijn en de verlengde contactstermijn.

Initieel:
De eesrste contractsduur. De duur waarvoor u de overeenkomst afsluit. In geval van internet en telecom is dit over het algemeen een duur van 12 of 24 maanden. Dit mag volgens de wetgever. De wetgever heeft dit gedaan om de prijzen voor consumenten laag te houden en de providers de kans te geven de kosten voor een nieuwe klant (modem, inkoop etc.). terug te verdienen. De wetgever zag in dat bij opzegging per maand de kosten voor consumenten omhoog zouden schieten.

Verlengd:
Voorheen (in de wet werden contracten telkens met een zelfde temijn als de initiele termijn verlengd. En dat mag dus niet meer en gebeurt ook niet meer. U mag na die termijn opzeggen per maand. Bijv.: U sluit een overeenkomst af voor een jaar. Die mag dan niet stilzwijgend worden verlengd met nog een jaar maar is per maand opzegbaar na dat jaar.

Uitzondering:
U overlegt met uw provider dat u een ander abonnement wil (bijv. hogere internetsnelheid of u wil van een 3-in1 naar een 4-in-1 pakket). In de meeste gevallen zal u dan opnieuw een initiele overeenkomst afsluiten met uw provider.

mahadma
door mahadma - Mar 20, 2012 om 09:30
11590 Antwoorden / 51 Vragen

De enige manier om er vóór de einddatum van de eerste contracttermijn van het contract af te komen is als er van Scrarlet zijde een voorwaardenwijziging wordt ingevoerd. De datum ingang nieuwe voorwaarden is de einddatum contract , als u dan tenminste ook correct en op tijd opzegt. Scarlet daarentegen dient u die opzegkans ook te geven door u met de wijziging voorwaarden op tijd bekend te maken.

sc
door scarlet med. - Mar 20, 2012 om 09:42
11 Antwoorden / 0 Vragen

@Mahadma
Wat u zegt is niet aan de orde maar ook niet altijd waar. Wanneer de voorwaarden wijzigen in het voordeel van de klant (bijv. versoepeling opzeggen) of wanneer de wijzigingen samenhangen met een wetswijziging, is het geen reden om tussentijds te mogen opzeggen.

mahadma
door mahadma - Mar 20, 2012 om 09:52
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Het is nu niet aan de orde, dat is correct. Maar als het wijzigd in het voordeel van de provider is het wel van toepassing zoals recentelijk met Tele2 gebeurden. Maar uw punt is duidelijk.