me
door meta Aug 10, 2013 om 21:13
Computers & telefonie

Sms'en met iPhone4

Als ik een berichtje stuur wordt het soms verstuurd en soms wordt het niet afgeleverd, wat ik ook probeer.
Ik heb het nummer van de berichtencentrale gecontroleerd en dat is het juiste nummer. Mijn provider Simyo weet niet wat het probleem is. Wie weet het?

3916 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2013 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag meta,

Misschien heb je iets aan deze informatie van de i-phoneclub: klik hier, anders misschien nog wat zoeken op die site?

vr.gr.

me
door meta - Aug 11, 2013 om 00:50
28 Antwoorden / 23 Vragen

Dank je Aurora1 voor het meedenken, maar het gaat om het niet kunnen versturen van sms'jes en niet van het niet ontvangen (beetje cryptisch :-) van wel verstuurde sms' jes.

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2013 om 11:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@meta, ik las in jouw vraag "en soms wordt het niet afgeleverd", op de betreffende site lees je o.a. dat berichten bij de ontvanger "soms" niet aankomen....

me
door meta - Aug 11, 2013 om 12:51
28 Antwoorden / 23 Vragen

Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het bericht dat ik heb gemaakt blijft in mijn telefoon staan met de opmerking: niet afgeleverd. M.a.w. hij wordt niet verstuurd.

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2013 om 12:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=meta schreef op zondag 11 aug 2013, 12:51]Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het bericht dat ik heb gemaakt blijft in mijn telefoon staan met de opmerking: niet afgeleverd. M.a.w. hij wordt niet verstuurd.

Sms wordt WEL verstuurd, maar niet afgeleverd! Dat betekent dat de mobiel van de ontvanger of uit staat of geen bereik heeft.

zw
door zwaardvis - Aug 11, 2013 om 13:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zijn het blauwe of groene berichten? Blauw is imessage en de ontvanger moet op dat moment zijn Wifi of 3G aan hebben staan. Groen is echt SMS en moet eigenlijk altijd ontvangen worden. Je kunt een blauw bericht alsnog groen maken door op de tekstballon een paar seconden te drukken en dan geforceerd alsnog als SMS versturen.

me
door meta - Aug 11, 2013 om 21:53
28 Antwoorden / 23 Vragen

Carola:
Dat zou dus betekenen dat, als de ontvanger zijn telefoon aanzet of weer bereik heeft, deze toch het smsjes ontvangt. Ik zie daar geen melding van. Het bericht: 'Niet afgeleverd' blijft staan.

Zwaardvis:
Het zijn groene berichten, dus smsjes.

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2013 om 22:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gevonden op het web:

Instellingen -> berichten

Heb je "stuur als sms" wel aangevinkt?
En bij "sturen en ontvangen" je eigen 06 nummer?

Heb je dat al gecontroleerd?

dokun
door dokun - Aug 12, 2013 om 12:26
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden ook Simyo (totaal 3 nummers). Hadden precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk overgestapt naar andere provider, nooit meer last van gehad...

me
door meta - Aug 14, 2013 om 14:16
28 Antwoorden / 23 Vragen

Allen bedankt voor de reacties.
Ik ga navragen of mijn berichtjes wel zijn aangekomen, zoals Carola zegt.
Ik heb nu bij instellingen - berichten 'iMessage'' uitgezet en hopelijk is het probleem daarmee uit de wereld.l