bokskabouter
door bokskabouter Jan 2, 2017 om 11:28
Computers & telefonie

Sommige berichten worden niet ontvangen Outlook maar wel door Thunderdbird.

Waarom worden sommige berichten niet door Outlook ontvangen maar wel door Thunderbird ? Ik kwam hier pas laat achter met gevolg (kleine) problemen met de afzender die terecht zei dat hij/zij wel degelijk een bericht had gestuurd. Nu moet ik beide e-mail programma's checken. Hoe los ik het probleem op ? Ik werk het liefste met Outlook Is Thunderbird verwijderen een optie of loop ik dan het risico weer e-mails te missen.  Dank voor het juiste advies.

2647 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2017 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gebruikt u dan twee mailadressen?

bokskabouter
door bokskabouter Jan 2, 2017 om 13:16
32 Antwoorden / 4 Vragen

Nee. Want de meeste berichten komen via beide mailservers binnen en sommige alléén op thunderbird.

pe
door pebk - Jan 2, 2017 om 12:01
581 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn kunnen verschillende oorzaken zijn voor het probleem.

Zo even uit de losse pols:
1) Thunderbird staat ingesteld dat hij de berichten van de server verwijdert na het ophalen. Hierdoor komen ze niet meer in Outlook terecht.
2) Outlook blokkeert bepaalde attachments, zoals executables, scripts en documenten met macro's.
3) Outlook heeft de mail als 'junk' (spam) of fishing gekwalificeerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2017 om 12:26
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk is door een update het binnenhalen van andere e-mail (zoals thunderbird) uitgezet. Alsdan opnieuw instellen aangezien normaliter e-mails die op uw verschillende e-mail adressen binnenkomen bij outlook zouden moeten kunnen verschijnen. Mogelijk gaf de u gegeven link de oplossing al.

Om reden van mogelijk niet ontvangen check ik met regelmaat al mijn (5 - tijger1@) e-mail adressen