ru
door rudy 67 Oct 10, 2011 om 16:47
Computers & telefonie

Spaarloon

Ik heb een spaarloon maar dit is een lijfrenteverzekering
kan ik dit ook opnemen?
wat moet ik hiervoor doen.
ruud

386 2 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2011 om 19:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Neem contact op met u verzekeraar in eerste instantie wat de mogelijkheden zijn.

simonlebon
door simonlebon - Oct 10, 2011 om 23:44
51 Antwoorden / 1 Vragen

Je spaarloonregeling is geen lijfrenteverzekering.

Spaarloonregeling wordt geheel afgeschaft. Bij de spaarloonregeling werd een deel van je BRUTO-loon opzij gelegd. Het geld dat uit je spaarloonregeling vrijkomt gaat naar je lijfrentepolis.

Nu de spaarloonregeling stopt zul je dus meer geld kwijt zijn aan je premie, omdat je deze nu met je NETTO-loon moet betalen (wanneer je deze voort wolt zetten).

Wat betreft het opnemen uit de lijfrenteverzekering; dat zal vaak lastig gaan. Meestal moet je met een goede reden aankomen (bijvoorbeeld aankoop van een huis). Het is inderdaad zaak dat je naar degene gaat deze constructie voor je geregeld heeft.
(en laat je niet een ander product aansmeren om zijn provisie veilig te stellen). Vraag of hij duidelijk op papier wil zetten hoeveel de polis op dit moment waard is. Vraag wat de mogelijkheden zijn.

Misschien dat de verzekering premievrij gemaakt kan worden, maar het risico bestaat dat er jaarlijkse kosten worden ingehouden over je opgebouwde waarde.
Neem wel zo snel mogelijk contact op met je tussenpersoon/adviseur)