mamamama
door mamamama Jul 28, 2008 om 15:55
Computers & telefonie

Spooky

Al enige jaren zit ik opgescheept met een vreemd fenomeen w.b. SMS-en op mijn mobieltje.Ik zal de vraag voorleggen en hoop er z.s.m. een bruikbare reaktie op te krijgen. De provider (Vodafone)kan me niet helpen en ook de winkel begrijpt er niets van.

Als ik een mail verstuur naar enkele personen, (want niet bij iedere SMS die ik verstuur krijg ik hetzelfde) willen die personen mij vanuit hun buitenlandse vakantie bestemming terugmailen maar i.p.v. hun bericht te ontvangen krijg ik na het openen alleen<Data>28/07/2008-13.09u, (datum en tijd als voorbeeld)met eronder de naam van de afzender te zien.Er is geen enkele mogelijkheid het SMS-bericht te lezen.

Dit gebeurde vanmorgen voor het eerst ook bij een bericht van mijn provider Vodafone, maar zonder dat ik hen eerst een SMS had toegestuurd terwijl dat bij de anderen wel het geval was.Voor mij een reden nogmaals aan de bel te trekken daar, maar zij geven aan dat ze het echt niet weten en er nog nooit van gehoord hebben. Is er iemand onder u die mij uit de droom kan helpen???

686 9 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 28, 2008 om 18:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat voor toestel gaat het om? Het zou evt. kunnen dat het een oud type toestel is dat het bericht formaat niet snapt. Dit als het bijv. een lang bericht zou zijn.

brynnar
door brynnar - Jul 29, 2008 om 14:22
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo mamamama,

Even voor de duidelijkheid. Stuur en ontvang je nu een SMS of e-mail? Eerst spreek je over SMS-en, daarna over mailen, daarna weer over een SMS die je niet kunt openen. Vandaar mijn wedervraag...

Mvgr - B

tr
door trappist - Jul 29, 2008 om 17:52
240 Antwoorden / 0 Vragen

ik ontving regelmatig van die "data"berichten op mijn vorige (verouderde) gsm, ook van vodafone, ik ging er maar van uit dat het misschien mms berichten waren of in elk geval iets waar het toestel niets van begreep. dus even bij de verzender navragen wat ze nu precies hebben verzonden, eventueel vragen alleen sms tot 160 tekens te sturen en/of een moderner toestel kopen. en wat vodafone betreft, ja die weten kennelijk zelf niet wat ze rondsturen...

webrelations
door webrelations - Jul 29, 2008 om 19:01
23 Antwoorden / 0 Vragen

@mamamama

de vragen in de reacties zijn inderdaad relevant. Ik kan proberen of ik het probleem voor je kan oplossen, maar ik kan niets beloven. Stuur als je wilt een mailtje met je mobiele nummer naar: vodafonewebrelations [punt] nl [at] vodafone [punt] com

groet,

Bas

Vodafone Web Relations

dirck
door dirck - Jul 31, 2008 om 13:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je op je telefoon kijkt naar E-mail berichten bekijken inplaats van naar SMS berichten, zie je daar dan ook niets staan? (je hebt het in ieder geval over mails versturen en dat die kennissen weer terug mailen naar jouw telefoon)

Of de telefoon staat ingesteld op data of email inplaats van tekst.

mamamama
door mamamama - Jul 31, 2008 om 13:41
67 Antwoorden / 7 Vragen

Voor alle mensen die ik in verwarring heb gebracht met mijn verwarring, het gaat om SMS-en en niet mailen!

Mijn excuus voor de onduidelijkheid!!

mamamama
door mamamama - Jul 31, 2008 om 13:48
67 Antwoorden / 7 Vragen

Edwardus, je hebt gelijk het gaat inderdaad om een 6 jaar oud toestel. Maar als het bericht te lang is wordt het dan niet automatisch na 160 letters vervolgd door het zenden van de resterende helft? Het zou n.l. best kunnen wat je zegt want de reaktie van mijn dierbaren is er achteraf ook naar.

dirck
door dirck - Jul 31, 2008 om 14:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dan vermoed ik dat het een MMS geweest is die je ontvangen hebt.

Heb dit zelf een paar jaar geleden ook een keer gehad, door toen mijn simkaart in een toestel te steken die wel MMS berichten kon ontvangen, kon ik het bericht wel lezen.

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Jul 31, 2008 om 23:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet of dat automatisme (nog) bestaat. Wellicht zijn moderne toestellen zich niet meer bewust van hun prehistorie?