allony
door allony Aug 10, 2009 om 12:38
Computers & telefonie

Systeem herstel

Hallo wie ken mij helpen

als ik de sysreem herstel uitvoer geef hij aan het einde aan dat hij geen systeem herstel ken maken.

ik heb al de virscanner (panda) uitgezet maar hij ken nog steeds geen systeem herstel maken

voorheen had ik hier geen problemen mee

gr en bedankt voor jullie reactie

922 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2009 om 15:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u systeemherstel niet per ongeluk uitgezet? Anders kan het zijn dat het door een virus oid niet (meer) werkt. Ik zou eens goed scannen, ook met het gratis programma Mbam (malwarebytes, intikken op google). Na installatie eerst updaten en het scannen losgekoppeld van internet doen. Wordt iets gevonden dan zou ik met Mbam nogeens een volledige scan in veilige modus doen. Als sprake is van virussen kunt u maar beter oude herstelpunten verwijderen door systeemherstel uit te zetten en erna opnieuw aan te zetten. Mogelijk moet u de pc dan opnieuw opstarten.

Wat is overigens de reden dat u systeemherstel wil uitvoeren? Misschien zit daar ook de oorzaak van het niet (meer) werken.

vr.gr.

birdies
door birdies - Aug 10, 2009 om 17:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......
Heeft u systeemherstel niet per ongeluk uitgezet?....

Dan krijg je niet de melding dat het systeem niet is terug gezet naar een eerdere datum. Er is dan ook geen 'aanklikbare' datum

Soms lukt systeemherstel gewoon niet; je kunt proberen je systeem te herstellen naar een andere (vetgedrukte) datum. Meestal lukt dit dan ook niet, maar je kunt het proberen.

Waarom wil je eigenlijk systeemherstel toepassen? Mss is het simpel op een andere manier op te lossen.

gsm
door gsm - Aug 10, 2009 om 17:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Systeemherstel is een noodgreep die dus allleen bij nood gebruikt dient te worden. Systeemherstel maakt geen goede backups en kan alleen systeembestanden herstellen, als je geluk hebt.
Herstelpunten zijn als een ketting. Is er één schakel (herstelpunt) kapot, dan heeft het geen zin om een eerder herstelpunt te proberen. Hoe ouder een herstelpunt, hoe meer kans op de introductie van fouten.

Herstelpunten zijn te verwijderen, behalve de laatste, met Schijfopruiming (Meer opties).

edwardus
door edwardus - Aug 11, 2009 om 00:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja je kunt altijd nog terug naar je laatste full backup. Toch?

Werkelijk waar, een externe schijf is tegenwoordig zó ontzettend
goedkoop dat echt niemand nog een excuus heeft om geen backups te
maken. Voor €79 koop je nu al een WD 1TB, daar kun je op backuppen tot
je scheel ziet.

Schijven die tot vorig jaar groot genoemd werden, bijv. 320GB of 500GB, zijn nu al helemaal te goedkoop, voor nog geen 5 tientjes ben je al klaar.

Backup software is zelfs gratis beschikbaar.
Wat is dat toch in vredesnaam dat iedereen zonodig Systeemherstel wil gebruiken? Dat is eigenlijk nergens geschikt voor, het is meer een roulette.

edwardus
door edwardus - Aug 11, 2009 om 00:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. antwoord op de vraag: antivirus heeft hier niets mee te maken. Mogelijk werkt het in Veilige Modus.

allony
door allony - Aug 11, 2009 om 10:51
12 Antwoorden / 12 Vragen

mensen bedankt voor jullie advies

ik heb wel nog een vraag ik ben ook maar een leek in computers

maar hoe ken ik kijken of de systeemherstel aanstaat.

bvb hartelijke dank al

birdies
door birdies - Aug 11, 2009 om 13:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........als ik de sysreem herstel uitvoer geef hij aan het einde aan dat hij geen systeem herstel ken maken.....

Je hebt hierbij toch op een vet gedrukte datum geklikt? Dan staat systeemherstel dus aan. Als systeemherstel uit staat, is er geen vet gedrukte datum.

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2009 om 13:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook ivm mijn 1e reactie over aan-en uitzetten systeemherstel om alle herstelpunten te verwijderen: Deze Computer - Eigenschappen - Systeemherstel. Het hokje voor systeemherstel is al dan niet aangevinkt.

vr.gr.

allony
door allony - Aug 11, 2009 om 14:50
12 Antwoorden / 12 Vragen

mensen bedankt voor de reactie de systeem herstel staat wel aan en ik heb op een vet gedruktedatum geklikt.

zal het met de sp2of3 temaken

birdies
door birdies - Aug 11, 2009 om 14:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......zal het met de sp2of3 temaken......

Zoals al eerder geschreven (ook door gsm): systeemherstel lukt lang niet altijd.

We weten nog steeds niet waarom je zonodig systeemherstel wilt toepassen. Veel mensen gebruiken die functie veel te snel en totaal overbodig.

edwardus
door edwardus - Aug 11, 2009 om 19:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals ik al zei kan het met de Veilige Modus te maken hebben.