door wimpie1959 May 21, 2009 om 01:48
Computers & telefonie

Systeemherstel

mijn systeemherstel werkt niet meer hij blijft op de dag staan wat die dag is,kan niet terug is de week of maand.van alles er aan gedaan geschend ,radio noord gebeld maar niemand kan mij goed uitleggen wat ik moet doen om dit weer goed te krijgen dat de systeemherstel weer goed werkt.    wie maakt mij weer blij????   p?s heb niet zo veel verstand van de computer.  ben beginner.

706 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 21, 2009 om 03:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag wimpie1959, enige gokjes: staat systeemherstel wel aan en zijn er wel herstelpunten gemaakt? Dat is te zien aan dat de data van die herstelpunten vetgedrukt moeten zijn. Met niet vetgedrukte data kan niet teruggezet worden. Hoe systeemherstel in xp aan/uit te zetten staat verderop en mijn reactie (ik heb xp en gebruik vista niet).

Waarom wilt u naar een eerder punt terug? Zijn er problemen met de pc en zo ja, welke? Dat kan een de reden zijn dat systeemherstel niet werkt. Heeft u xp of vista?

Zijn er wel herstelpunten, en krijgt u een melding dat het punt niet teruggezet kan worden? Er kunnen allerlei oorzaken zijn dat het niet werkt, één ervan kan zijn dat sprake is van een virus dat zich dan ook in herstelpunten genesteld heeft. Als u mbam op de pc heeft staan zou ik daarmee eens scannen (na eerst updaten), bij voorkeur in veilige modus en met de internetverbinding verbroken.

Veilige modus doet u door met opstarten F8 herhaaldelijk te drukken (als het niet direct lukt nogeens proberen). Op het scherm dat u dan ziet, met de pijltjestoets naar veilige modus. U ziet vervolgens een wat vreemd scherm, dan via het mbam-icoon mbam laten scannen. Als iets gevonden wordt dat verwijderen en ook de herstelpunten verwijderen (zie hieronder)en de pc vervolgens cleanen met de ccleaner (of atfcleaner). Mocht u de progjes niet op de pc hebben staan dan ze eerst via google downloaden en vervolgens installeren. Het zijn gratis programma's. Systeemherstel uitschakelen in xp: u doet dat door het hokje aan te vinken voor systeemherstel uitschakelen. Dat gaat via Deze Computer - eigenschappen - systeemherstel. Als dat alles is gebeurd de pc weer gewoon opstarten en niet vergeten systeemherstel weer in te schakelen. U kunt dan zelf een nieuw herstelpunt aanmaken als het goed is.

Laat svp weten of u eruit komt.

succes en vr.gr.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2009 om 04:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb de programma's nog even voor u opgezocht:

Mbam downloaden en instructies (voor het scannen eerst updaten):

De ccleaner (crapcleaner):

De atfcleaner (werkt alleen op xp en win.2000):

aurora1
door aurora1 - May 21, 2009 om 10:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u ook kunt doen is eerst de pc schoonmaken met bijv. de ccleaner, wie weet lost dat het wel op. Helpt dat niet, dan de andere opties proberen.

wi
door wimpie1959 - May 21, 2009 om 13:57
12 Antwoorden / 15 Vragen

ik werk met xp en mbam en ccleaner heb ik er alle twee op staan en die geven aan dat ik geen virus heb,in de systeemherstel staat allen de dag dat het is vet gedrukt en er kan geen systeemhersteel gedaan worden.wat nu???  groeten wim

wi
door wimpie1959 - May 21, 2009 om 14:01
12 Antwoorden / 15 Vragen

ik werk met xp en er staat mbam en ccleaner op de computer en die geeft aan dat er geen virus op staat,allen de dag dat het is staat in het vetgedrukt op systeenherstel en dan staat er ook er kan geen herstelpunt gemaakt worden  wat nu???   groeten wim.

gsm
door gsm - May 21, 2009 om 14:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Let er op dat wanneer je Windows Vista of Windows 7 op dezelfde PC hebt staan (multiboot), dat dan de herstelpunten getorpedeerd worden.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2009 om 22:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als er slechts 1 datum vetgedrukt staat en als dat de huidige datum is en geen eerdere data vetgedrukt staan, dan zijn er verder geen herstelpunten aangemaakt en kunt u daarom ook niets terugzetten.

gsm
door gsm - May 23, 2009 om 22:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt Systeemherstel eerst uit- en dan weer aanzetten.
Klik met de rechter muisknop op Deze computer.
Klik op Eigenschappen en kies tabblad Systeemherstel.

Zet een vinkje bij "Systeemherstel op alle stations uitschakelen".
Klik op Toepassen en wacht tot de opdracht is uitgevoerd.
Daarna het vinkje weer verwijderen en op OK klikken.

Grote kans dat het daarna weer goed werkt.

wi
door wimpie1959 - May 23, 2009 om 22:27
12 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb alles gedaan wat jullie gezegt hebben maar niets helpt de herstel staat nog steets op de dag dat het is.   is er  nog iemand die mij kan helpen zo dat mijn systeemherstel wel weer goed gaat werken  groetjes   wim

dirck
door dirck - May 23, 2009 om 23:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens in de Veilige modus of zet even je virusscanner uit en kijk dan eens of het nu wel lukt.

aurora1
door aurora1 - May 23, 2009 om 23:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog wat pogingen:

Kijk eens of er wel ruimte is om herstelpunten aan te maken: via Deze computer naar eigenschappen en systeemherstel aanklikken. Er mag geen vinkje staan in het hokje syteemherstel uitschakelen. Daaronder staat: te gebruiken hoeveelheid schijfruimte. Dat staat bij mij op maximum, wat staat er bij u? Indien op minimum, zou ik hem op maximum zetten. Eventueel de pc gewoon uitzetten en opnieuw opstarten en controleren of het nog staat zoals het was.

-Probeer (om te testen) zelf een herstelpunt aan te maken: systeemherstel openen en dan het 2e rondje aanklikken dan  Volgende etc. en geef het herstelpunt bijv. de naam testherstelpunt. alles wijst zich vanzelf, de computer zal vermoedeijk opnieuw opstarten. Erna controleren of dat herstelpunt is aangemaakt. Is dat de enige vetgedrukte datum, doe het dan nogeens en noem dat bijv. testherstelpunt2. Uiteindelijk moet u dan terug kunnen zetten naar testherstelpunt 1 (systeemherstel moet wel aanstaan natuurlijk).

-De tip van gsm doen: uitzetten systeemherstel, maar dan vervolgens de pc op normale wijze uitzetten. Als er al systeemherstelpunten waren, dan verdwijnen die daardoor (of ze waren daardoor al verdwenen). Vervolgens de pc gewoon opstarten en systeemherstel weer aanzetten (vinkje dus weghalen).

Nogmaals: als er geen vetgedrukte data eerder dan de dag van vandaag  in systeemherstel staan, dan zijn er geen herstelpunten en kunt u ook niet terugzetten naar een herstelpunt. U had/heeft die herstelpunten mogelijk verwijderd door het uit- en aanzetten van systeemherstel met aanvinken en vinkje weghalen. Er zullen dat ook geen vetgedrukte data staan behalve mogelijk de dag van vandaag.

Waarom wilde u de pc terugzetten naar een eerder (herstel-)punt? Was er een probleem en zo ja, welk? Misschien is daar dan de oorzaak in te vinden.

aurora1
door aurora1 - May 23, 2009 om 23:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dat was ook mijn volgende gedachte (veilige modus) als het nòg niet werkt.

Veilige modus: opstarten en tegelijk F8 enige malen indrukken, dan met pijltoets naar veilige modus gaan.

gsm
door gsm - May 24, 2009 om 00:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je zelf geen herstelpunt kan maken, dan kun je voor XP nummer 278 uit Kellys-corner proberen: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Het kan zijn dat je te weinig vrije ruimte op de C: partitie over hebt.
Een andere oorzaak is wellicht, dat je het Windows systeem nooit uitschakelt en het dus in de standby of slaapstand laat staan. Zo nu en dan herstarten is een noodzakelijk Windows kwaad.