jomme
door jomme Nov 8, 2005 om 13:26
Computers & telefonie

Te vroeg uitschakelen

Ik ben in het bezit van meerdere PC's draaiend met Windows 2000. Nu heb
ik laatst mijn laatste PC met Windows NT ook voorzien van Windows 2000.
Als ik deze PC via de normale manier wil afsluiten dan schakelt de PC
vroegtijdig uit, zonder melding te geven en het scherm gaat op zwart.
Het lijkt er sterk op dat de PC dan nog bezig is met de gegevens naar
de harddisk weg te schrijven. Ik heb overal gezocht naar de mogelijke
oorzaak, maar kan niets vinden.

Weet iemand hier iets op?

434 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Jomme,

Een weder vraag mijnerzijds: Wat moet je nu in hemelsnaam met Windows NT op een Prive computer?
(Prive met strreepje, computers!!!)

Windows 2000 volstaat volkomen in dit geval. Het meldingschermpje 'Je kunt nu afsluiten' heb ik ooit nog bij 95 gezien daarna nooit meer, meen me wel te herinneren dat je dat kan instellen, vraag me alleen niet waar.

Wat Enterprise zegt klopt, je hebt gewoon een snelle computer en goed geconfigureerd.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Nov 8, 2005 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Willem,

Volgens mij heeft hij zijn laatste PC nu ook voorzien van W2000 (tenzij
hij op deze machine een dual-boot NT/W2000 draait, dat is me niet
helemaal duidelijk...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2005 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jomme,

Het 'lijkt erop' dat de PC dan nog bezig is met de gegevens naar de harddisk weg te schrijven.

Maar is dat ook zo?

Als de PC afsluit zonder dat het geheugen (volledig) naar de HD is
geschreven of Windows niet goed is afgesloten zal je bij het opnieuw
opstarten hierover toch een foutmelding krijgen.

Het kan zijn dat dat de schijfcontrole zich meld of je krijgt een
melding dat sommige niet opgeslagen bestanden verloren zijn gegaan.

Als je na het opnieuw opstarten geen meldingen krijgt lijkt het er toch op dat het geheugen volledig naar de HD is geschreven.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2005 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg inderdaad geen foutmelding bij het opstarten,dus alles zal wel
goed gaan. Ik was alleen gewend aan de keurige meldingen van W95 en
W-NT dus kwam dit op mij nogal bruusk over.

Waarom W-NT? Ik kreeg een grote klus van een klant in het DTP-programma INTERFEAF. Dit draaide alleen onder NT, vandaar dus.

Ik was best tevreden met W-NT, maar dit OS kreeg geen enkele
ondersteuning meer. Niet van Microsoft, maar ook niet van Norton,
Symatec enz. Vandaar mijn overschakeling op W2K.

In ieder geval bedankt voor de (snelle) reacties!