jb
door jbieleveldt Jan 18, 2013 om 12:09
Computers & telefonie

Toetsenbord

het komt regelmatig voor dat bij het typen van emails en/of brieven een aantal letters wegvallen.,
gaat soms dagen goed dan weer problemen.
wat is hier aan te doen ?
(toetsenbord is nog vrij nieuw en met kabel verbonden met computer.)

6907 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bedoel je met letters wegvallen? Sla jij die toetsen wel goed aan?

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jbieleveldt,

Blijkbaar maken de toetsen niet of onvoldoende 'contact'.
Iets harder 'aanslaan'?
Al eens een ander toetsenbord geprobeerd?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had toch hetzelfde probleem, was uiteindelijk een fout toetsenbord. Ik had geen A en geen T, sloeg die iedere keer over. Dus eerst maar eens een ander toetsenbord proberen en dan weet je zeker dat het een fout toetsenbord is of niet.

Gr. Gisela

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

jbieleveldt schreef op vrijdag 18 jan 2013, 17:53: bedankt voor de reacties., (wegvallen letters bij typen emails en /of brieven.) - ik heb verschillende toetsenborden gebruikt, ook aan slagen letters gebeurt vrij stevig.- toch blijft probleem zich voordoen.
wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
huidige toetsenbord is vrij nieuw. (twee maanden in gebruik)
graag advies.
jos bieleveldt

ve
door verwijderd - Jan 19, 2013 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou eens kunnen kijken of het veranderen van de instelling van de tiksnelheid iets oplevert. Ik ben even kwijt hoe ik dat langer geleden gedaan heb maar misschien heb je iets aan deze link of kan die je de weg wijzen: KLIK HIER.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had dat laatst ook..toen kwam ik er achter dat er batterijen aan de onderkant zaten..verwisselt en ik kon weer verder
Misschien bij jou ook??

ve
door verwijderd - Jan 19, 2013 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

mylo1 schreef op zaterdag 19 jan 2013, 13:54: Had dat laatst ook..toen kwam ik er achter dat er batterijen aan de onderkant zaten..verwisselt en ik kon weer verder
Misschien bij jou ook??

Toetsenbord van topicstarter is niet draadloos.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook bedraad kunnen er batterijen inzitten soms, maar ik mag inderdaad aannemen dat de TS daar zelf ook al aan heeft gedacht.

doet het probleem zich ook voor bij de onscreen toestenbord ? zoja dan heb je waarschijnlijk een spyware of keylogger infectie of een probleem met je besturingsysteem en de drivers of bijhorende software.

verwijder ook alle andere keyborad talen, behalve je eigen (meestal us standard)

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

alexishoop schreef op zondag 20 jan 2013, 01:06: ook bedraad kunnen er batterijen inzitten soms

Huh?

Waarom dan?

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op zondag 20 jan 2013, 01:26:
alexishoop schreef op zondag 20 jan 2013, 01:06: ook bedraad kunnen er batterijen inzitten soms

Huh?

Waarom dan?

sommige gaming, multimedia en toetsenborden die meer dan 5 volt /500mA voeding nodig hebben.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 02:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

mylo1 schreef op zaterdag 19 jan 2013, 13:54: Had dat laatst ook..toen kwam ik er achter dat er batterijen aan de onderkant zaten..verwisselt en ik kon weer verder
Misschien bij jou ook??

Bedraad met usb-aansluiting! Geen batterij(en) dús!

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 02:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

alexishoop schreef op zondag 20 jan 2013, 01:06: ook bedraad kunnen er batterijen inzitten soms, maar ik mag inderdaad aannemen dat de TS daar zelf ook al aan heeft gedacht.

doet het probleem zich ook voor bij de onscreen toestenbord ? zoja dan heb je waarschijnlijk een spyware of keylogger infectie of een probleem met je besturingsysteem en de drivers of bijhorende software.

verwijder ook alle andere keyborad talen, behalve je eigen (meestal us standard)

Een Vlaamse AZERTY klavier!

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 02:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

alexishoop schreef op vrijdag 25 jan 2013, 00:00:
wittechoco schreef op zondag 20 jan 2013, 01:26:
alexishoop schreef op zondag 20 jan 2013, 01:06: ook bedraad kunnen er batterijen inzitten soms

Huh?

Waarom dan?

sommige gaming, multimedia en toetsenborden die meer dan 5 volt /500mA voeding nodig hebben.

Het is een vrij nieuw bedraad toetsenbord.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 02:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om welke toetsen gaat het eigenlijk?

Zit de usb-aansluiting stevig vast aan uw pc? Even de aansluiting, aandrukken, checken!

Al een ander toetsenbord aangesloten voor het testen?

Is de toetsenbordindeling wel correct: Nederlands / Verenigde Staten (internationaal) ingesteld?

Via apparaat beheer de toetsenbord verwijderen, deze wordt bij een herstart opnieuw geïnstalleerd.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 07:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip @sweeterlake: zet voortaan per woord een reactie!

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op mijn laptop hetzelfde probleem. Ik ben dan aan het typen en hij laat allerlei letters weg. Dat is niet een bepaalde letter, maar wisselt. Het is ook de ene keer wel en de andere keer niet en het is in bepaalde programma's of op bepaalde websites. Zo is het vaak bij hotmail een probleem.
Als ik de laptop opnieuw opstart, is het probleem niet opgelost. Wat zou dit probleem kunnen zijn?

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zaterdag 19 jan 2013, 00:33: Je zou eens kunnen kijken of het veranderen van de instelling van de tiksnelheid iets oplevert. Ik ben even kwijt hoe ik dat langer geleden gedaan heb maar misschien heb je iets aan deze link of kan die je de weg wijzen: KLIK HIER.

vr.gr.

Dit werkte voor mij heel goed toen ik ook het probleem had dat er letters wegvielen. Dat probleem is er zeker als je snel typt.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reset je toetsenbord met CTRL + Shift of ALT + Shift

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt niet aan het toetsenbord. Ik heb zelf een laptop en ervaar het probleem ook (zelfs op drie verschillende laptops!). Het ligt aan de site.

Meestal komt het probleem voor bij Hotmail. Bij deze site heb ik geen problemen. Ik heb begrepen dat het ligt aan de server waarmee Hotmail verbonden is, deze is verouderd en traag. Hierdoor kunnen verbindingen met de laatste versies van Internet Explorer happeringen opleveren, waardoor er stukje uit ingetypte tekst niet opgeslagen word.

Zo is het mij door een ICT-er uitgelegd en mijn eigen ervaring met Hotmail bevestigd dit. Maar de happeringen zijn niet altijd aanwezig, er zijn ook dagen dat typen van een tekst in Hotmail prima gaat. Als er wel happeringen voorkomen, typ ik de tekst in Word en knip en plak de naar Hotmail.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bios update wil ook nog wel eens helpen. Je kunt op Google zien of er meer mensen zijn die dit probleem hebben met hetzelfde type laptop.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi jbieleveldt,

Het is het makkelijkst om bij de buurman een ander bedraad toetsenbord te lenen en dan lekker een avondje te werken. Doe dan vooral wat je normaal ook doet.
Is de fout weg, dan is het in ieder geval duidelijk dat het toetsenbord het euvel wel of niet is.

Zit de fout niet in het toetsenbord dan zijn er twee zaken die erg meetellen. Op een desktop met een trage processor, bijvoorbeeld een Intel Pentium of een Atom of een AMD E 350 zal de hele computer traag zijn en gaat het typen fout als er drukte is op de achtergrond. Drukte op de achtergrond is bijvoorbeeld het scannen van de virusscanner, het indexeren van de bestanden of gewoon andere programma's die open staan of het downloaden van updates voor Windows.

Je kan inzicht krijgen of de processor genoeg capaciteit heeft door Taakbeheer te starten (klik met rechts op de taakbalk en kies taakbeheer en zet het tabblad 'Prestaties' voor). Zit het processorgebruik boven de 80% tijdens de typefouten, dan is daar het probleem te vinden en dat los je niet zomaar op.

Wat al eerder hier in het topic werd genoemd, de traagheid tijdens gebruik van internet als je online werkt, zoals webmail, dan is dat heel goed te wijten aan een trage verbinding of een trage website. Is dit de oorzaak, dan kan je er ook weinig aan doen behalve online gaan op een moment dat het rustiger is. Ervaring leert. Het zou dus niet voor moeten komen als je werkt in Word of iets tekstverwerker-achtigs.

Laat weten of je de juiste reden hebt gevonden, er zijn kennelijk meer mensen met dit probleem.

Heel onwaarschijnlijk, maar bij oudere computers wel voorkomend, is het feit dat de harde schijf te vol zit. Als je minder dan 10% vrije ruimte hebt op de C-schijf kan Windows niet goed vooruit en bij het minste of geringste heb je problemen, maar nogmaals, deze reden gaat meestal ook gepaard met andere problemen en niet alleen dat er letters wegvallen.

Succes!

Erky

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik b n nrm b ni uwd naar h t juist antw rd.
k bij mij vall n r g lmatig bepaalde l tt rs uit.
H t zijn d l tt rs : .
Ik h b g n id h dat k mt.
Hart lijk gr t n.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 25 jan 2013, 07:12: Tip @sweeterlake: zet voortaan per woord een reactie!

De beste stuurlui staan weer aan wal!

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb soms problemen dat enkele letters wegvallen. Bij mij komt dat doordat bij mijn editor Autosave aanstaat. Afhankelijk van mijn typesnelheid kunnen een of meerdere letters niet in de getypte tekst komen op het moment van Autosave. Misschien in die richting eens zoeken?

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
wij hebben het hier wel eens dat de letters als het ware worden "opgegeten". Elke keer als je een letter typt van een woord, verdwijnt de letter die erna stond en zo blijf je aan de gang.
Misschien een idee: éénmaal Insert indrukken. Als dit het probleem is dan helpt dat. Komt meestal voor in Word.
M.vr.gr.
clijnmarijne

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hierbij wil ik iedereen hartelijk danken voor de tips / adviezen m.b.t.het probleem "wegvallen letters"
ik heb het ongemak kunnen oplossen.- ik hoop voorgoed.
met vriendelijke groet,
jos bieleveldt

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is mooi. Het zou fijn zijn als je de oplossing met ons deelt.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk opgelost met de tip van Eloise dd.25 Jan.j.l. 13.10
ik heb snelheid / aanslag gewijzigd.- ik vermoed dat hiermede het probleem - voorlopig ? -
is verdwenen.
succes !!
groet,
jos bieleveldt

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn, bedankt.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jbieleveldt schreef op zondag 27 jan 2013, 14:58: waarschijnlijk opgelost met de tip van Eloise dd.25 Jan.j.l. 13.10
ik heb snelheid / aanslag gewijzigd.- ik vermoed dat hiermede het probleem - voorlopig ? -
is verdwenen.
succes !!
groet,
jos bieleveldt

Leuk dat het is gelukt, (met dank aan Aurora1, waardoor ik het ook weer kon vinden en bijstellen) en hoop inderdaad voor je dat dit de enige oorzaak was.