clijnmarijne
door clijnmarijne Feb 7, 2012 om 13:26
Computers & telefonie

Toetsenbord en muis halen mijn computer uit de slaapstand

Hallo, bij de eigenschappen van mijn Acer toetsenbord en dito muis (PS/2) heb ik de vinkjes weggehaald bij: "Dit apparaat mag mijn computer uit de slaapstand halen".
Tóch blijven ze dat doen? Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
Ik heb ergens een antwoord gelezen maar dat ben ik helaas kwijtgeraakt. Het toetsenbord en de muis werden meegeleverd bij mijn computer, Windows 7 Home Premium. Ik heb 'm sinds september 2011.Veel dank bij voorbaat.
Clijnmarijne

11055 17 Rapporteer

pi
door pimonline - Feb 7, 2012 om 14:03
44 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is bij de meeste computers een instelling in de BIOS. Afhankelijk van het model moet DEL, ESC of F10 worden gedrukt tijdens het opstarten om in de BIOS te komen. Een andere toets is ook mogelijk dit staat vaak ergens in een hoekje bij het opstarten. Iets van Hit ? to enter Setup.

Succes

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 7, 2012 om 16:44
134 Antwoorden / 46 Vragen

Dankjewel pimonline. Bij mij is dat Del= enter Bios Setup.
En dan? Ik vind het doodeng om in de BIOS te komen!

pi
door pimonline - Feb 7, 2012 om 17:55
44 Antwoorden / 2 Vragen

In de bios kun je kijken zonder problemen kijken ... Je kunt aan het einde de bios verlaten zonder de veranderingen op te slaan. Je moet in ieder geval zoeken naar energie beheer. Daar kun je waarschijnlijk instellen wanneer het systeem uit slaapstand mag komen.

Hoe dit precies werkt en waar het staat verschilt per versie en type van de bios. Het wordt moeilijk om precies te zeggen waar hoe en wat. Ik wil je best helpen met hoe en wat maar dat is lastig zonder ik weet welke versie het is.

Dus met iets meer gegevens kan ik misschien wel iets zeggen maar zonder verdere informatie wordt dat lastig :D.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 8, 2012 om 12:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zou je een screenshot willen plaatsen waarom te zien is op welke plek je de 'vinkjes' verwijderd?

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 8, 2012 om 13:41
134 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 8 feb 2012, 12:47]Zou je een screenshot willen plaatsen waarom te zien is op welke plek je de 'vinkjes' verwijderd?

Heel dom misschien (niet blond), maar wil je even aangeven hoe ik dat moet
doen. Ik heb van het tabbladje al in Irfanview al een plaatje ervan gemaakt
maar ik krijg het niet hier naar toe gekopiëerd!!!

Bedankt
clijnmarijne

jo
door jozu - Feb 8, 2012 om 15:59
72 Antwoorden / 2 Vragen

pimonline heeft gelijk.

Heb je het ook in Windows 7 gedaan ?

configuratie scherm->energiebeheer daar zijn ook instellingen.

Voor iedereen die geholpen wil worden,meld type computer en nummer ,zoveel mogelijk gegevens.
Anders krijg je gegarandeerd verkeerde antwoorden.
Kijk eens bij de fabrikant .

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 8, 2012 om 16:54
134 Antwoorden / 46 Vragen

Sinds september 2011 ben ik in het gelukkige bezit van een Acer X3960-i3-2100 Slimline computer met Windows 7 Home Premium 64-bits besturingssysteem.
Daarbij zaten een PS2 keyboard van Acer en een PS2 Optical Mouse, allebei bedraad. Maar, heel vreemd, knippen/kopïeren en plakken lukt niet meer. Ik maakte een Printscreen van het tabbladje waar ik het vinkje weghaalde, dat .jpg bestand kwam in Irfanview terecht maar het lukt me niet om dat hier in het forum te krijgen. Bios: American Trend Inc. Versie P01-A4 van 3-8-2011.
Hartelijk dank alvast,
Clijnmarijne

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2012 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo clijnmarijne,

Even terzijde:
.....Ik maakte een Printscreen van het tabbladje waar ik het vinkje weghaalde, dat .jpg bestand kwam in Irfanview terecht maar het lukt me niet om dat hier in het forum te krijgen.....
Dat ligt dus niet aan jou, maar sinds de 'vernieuwing' van deze site is dit niet meer mogelijk.
Kan alleen maar via een omweg = uploaden naar een 'host' en hier een link plaatsen naar de betreffende pagina.

Denk dat je toch even naar de Bios moet kijken zoals al aangegeven.

Met vr.gr.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 8, 2012 om 18:03
134 Antwoorden / 46 Vragen

dankjewel Edrick. Uploaden naar een host??? Ik kan natuurlijk ook gewoon uitleggen waar ik dat vinkje heb weggehaald:
Configuratiescherm - Muis - Hardware - Eigenschappen - Instellingen Wijzigen - Energiebeheer. Daar kun je instellen of de muis wél of niet de computer uit de slaapstand mag halen. Ik heb daar geen vinkje staan en toch doet de muis dat wél.
Vriendelijke groet,
Clijnmarijne

pi
door pimonline - Feb 8, 2012 om 18:13
44 Antwoorden / 2 Vragen

Foto's kun je uploaden op site als http://imageshack.us/ Het linkje kun je hier plaatsen.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2012 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@clijnmarijne,

........en toch doet de muis dat wél......
Stoute muis! ;-)
Geen kat in de buurt?

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 8, 2012 om 18:18
134 Antwoorden / 46 Vragen

Nee Edrick, wij hebben geen poezen!
Gr. Clijnmarijne

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2012 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@clijnmarijne,

Deze info al eens gelezen?

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 8, 2012 om 21:29
134 Antwoorden / 46 Vragen

Het is me gelukt met imageshack.us, bedankt voor de tip pimonline! Hier is de
link:
http://imageshack.us/photo/my-images/267/muiseigenschappen.jpg/

Edrick: die info heb ik gelezen. Dat is trouwens een irritante site van Microsoft,
reageert nergens op.

Vr.gr. clijnmarijne

pi
door pimonline - Feb 8, 2012 om 23:33
44 Antwoorden / 2 Vragen

Als u uw bios opent krijgt u waarschijnlijk een scherm als http://www.legitreviews.com/images/reviews/1158/EVGA-P55-FTW-BIOS-Main.jpg
Neem dan de optie van links onder (navigeren met de pijltjes enter om te selecteren). (u kunt veilig voor de menu's bladeren als u aan het eind niet opslaat dan kunt u zeker NIETS verkeerd doen.) Mijn advies is kijk eens door het power management gedeelte heen. Mocht er iets onduidelijk zijn dan zou u er een foto van kunnen maken dan kunnen we eventuele uitleg geven. (binnen het power management kunnen ook nog submenu's zitten).

Succes

clijnmarijne
door clijnmarijne - Feb 9, 2012 om 10:19
134 Antwoorden / 46 Vragen

Pimonline, erg bedankt voor deze zo heldere uitleg! Ik ga het vanavond meteen proberen, nu is het me duidelijk, en dan bericht ik terug.
PS Kon je de link die ik vorige keer stuurde lezen? Ik heb me nu geregistreerd bij imageshack.us Begrijp nog steeds steeds wat nu de functie is van zo'n omweg, maar daar gaat het nu niet om.
Vriendelijke groet,
clijnmarijne

pi
door pimonline - Feb 9, 2012 om 11:02
44 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik kon de link zien, registratie is alleen nodig / handig om je foto's later offline te kunnen halen of eventuele andere extra's het is niet per se nodig om foto's te uploaden.

Succes

Pim