ch
door chevyrolf Sep 26, 2012 om 11:18
Computers & telefonie

Trage computer

hallo mn pc reageert traag ( op internet )en mn harde schijf ratelt veel vooral als ik op internet zit en bladert ed , weet iemand raad , mn laptop kan veel meer aan , en dat is maar een 1,7 -2gig , het gaat om een dell 745 dualcore 6300 1.8 en 2 gig - 250 harde schijf

676 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

PC al eens schoongemaakt?

1 Alle stof er uit
2 Opschonen door het verwijderen van tijdelijke bestanden.
3 Schijfdefragmentatie

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer de gezondheidstoestand van de harde schijf (of schijven) met het programma CrystalDiskInfo.

Klik op Download en installeer (uitvoeren) het programma.
Start CrystalDiskInfo (klik indien nodig op Ja om het starten van het programma toe te staan).

De toestand van de schijf moet Goed zijn en de temperatuur onder de 40 graden C.

Als de toestand van de schijf niet goed is, dan dient de harde schijf zo spoedig mogelijk vervangen te worden.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja schoon in alle opzichten , met een compressor hahaha uchuch ook de processor en geheugens er uit gehad , en cc cleaner en andere progamas geprobeert Schijfdefragmentatie , maar vind het vreemd dat alles via de harde schijf gaat ?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok probeer ik ook ff uit dankje

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

LET OP:

!!!!!!! Kies de aangepaste installatie en vink de White Smoke Toolbar uit !!!!!!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok ja ik ken het na enige keren iets te downloaden , want was ook nog bezig babylon er af te krijgen pfff , maar bedankt voor de waarschuwing , ik weet wel dat een kennis cyppie of .. hoe het ook hete ? er op gezet had om te kijken en daar bleek wel dat alles ok was , kwa temp , en processor en geheugens ed, maar dit progama ken ik niet dus uit proberen , ook ja voor tips anderen die mee kijken toch!!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

test gedaan staat bij goed en 29 graden

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dell 745 is volgens mij al tegen de 3 jaar oud zo niet ouder?

Windoos maakt op den duur nogal een zooitje van je PC.
Aangezien het een Dell is heb je er waarschijnlijk ook een herstelpartitie er op zitten.
Ik begrijp dat herinstallatie meestal niet je favoriete keuze is maar zo af en toe je PC opnieuw installeren zodat alle zooi er af is en de zaak weer netjes op een rijtje staat kan zeker geen kwaad.

Onder "het ratelen van de HDD" versta ik even dat er de hele tijd geschreven en gelezen wordt van het ding.
In principe is dat NIET noodzakelijk en daarmee geen normaal gedrag van je PC.
Ik ben wat dat betreft nogal paranoide en met een schone PC ben je meteen ook de ellende van spyware etc kwijt.

Afijn, natuurlijk jouw keuze.

suc6

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet Windows Defender eens uit, via Extra en Opties, onderaan...

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indexering kan corrupt zijn.
Je kunt in de Eigenschappen van een NTFS partitie, op de harde schijf, het vinkje wegklikken voor het indexeren.
Klik op alles negeren bij foutmeldingen.
Het uitzetten kan eventjes duren.
Daarna is je PC gegarandeerd sneller.

Als je harde schijf al wat voller begint te raken:

Het kan zijn dat je teveel herstelpunten hebt voor Systeemherstel.
Zet Systeemherstel uit. Toepassen. (Hiermee verwijder je alle herstelpunten)
En daarna weer aan. Toepassen.
Stel de maximale ruimte, die voor herstelpunten gebruikt mag worden, niet te ruim in.

Gebruik ATF-Cleaner van atribune.org om alle Temp bestanden te verwijderen.
Dit programma hoeft alleen maar gedownload en unzipped te worden, naar bijvoorbeeld het Bureaublad. De eerste keer kan het opruimen even duren.
De eerste 3 vakjes aanvinken en eventueel ook de IE temp bestanden.
Klik Empty selected

Controleer welke taken allemaal in de Taakplanner staan.
Zet Schijfdefragmentatie uit en gebruik voortaan zo nu en dan Smart Defrag van IO-bit.
Opties: Niet opstarten samen met Windows. Niet Automatisch defragmenteren.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm dankje het is een hele lijst dus dat word ff knoeien , heb niet de hele dag de tijd heb ook nog kinderen hahaha maar ik probeer het uit , ja en de pc is zekers een aantal jaartjes oud , maar de laptop is nog veel ouder en hier voor had ik een 2,8 pc dus ik verwachte veel meer van deze dual core , maar ik hoor ook slechte verhalen over dell , misschien is dat een probleem , en heb windows 7 er op die nog maar net een half jaar er op staat , ik vond het ratelen een vreemd venomeen , omdat de laptop het niet doet en mn vorige pc niet en bij kennissen ook niet ,heb zelfs een pc gehad met rimm geheugen die was snel , het word voor mij wel een uitdaging om het goed te krijgen en zo niet dan weg er mee en op zoek naar een andere pc maar jullie bedankt voor de reacties ik doe er wel wat mee en denk ook anderen die mee kijken groetten rolf

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is die Windows 7 geinstalleerd? Schone installatie?

32 of 64 bits?
Hoeveel RAM heb je?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 gig 32 bits schone installatie

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou voldoende moeten zijn.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binnenkort Migratie van Windows XP naar Win 7.
Alle 2GB systemen worden NIET meegenomen in de migratie maar worden vervroegd afgeschreven of naar 4GB gebracht.

Afijn dat is een regel bij ons, voor thuis zou 2GB wel voldoende moeten zijn als je een redelijk nette (lees snelle) harddisk hebt.

Paar mogelijkheden met betrekking tot de IO op de harddisk.
de meest onwenselijke -> Spyware etc, probeer eens de gratis firewall van Comodo. Die geeft zeker wat meer info dan de Windoos firewall

Toch de programma's die je met Windhoos hebt mee geinstalleerd.
Start->Confi-scherm -> programma's en onderdelen->Windows onderdelen in en uitschakelen.

a) indexingservice (oke, je zoekt sneller maar je pc wordt rete traag) zie eerdere posts
b) Media onderdelen--> Media center

3) Al die vervelende updates van java, flashplayer, etc die elke keer weer kijken of er een update is.

4) NIET AAN TE RADEN MAAR . . Automatische updates.
Instellingen wijzigen en kies "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen . . ."
Dinsdag is de "Grote Microsoft update dag" en je systeem download de updates

5) Internet explorer, reset het ding eens en verwijder de tempbestanden. (te vinden via Opties) en een ander browser (chrome, firfox, comodo is zeker eens de moeite waard).

Afijn er zijn nogal wat mogelijkheden om je systeem te tunen en diverse zijn hier de reveu gepasseerd..

Een afrader is in elk geval de reklame/popup die af en toe tegenkomt
"UW Pc is langzaam/besmet en heeft problemen, Klik hier voor een snelle scan/fix"

Even oneerbieding maar wij noemen dat het "Do It Yourself virus"

su