bo
door borgje May 15, 2006 om 13:22
Computers & telefonie

Trojan downloader druser

sinds kort heb ik een trojan downloader druser op mijn pc. het lukt mij echter niet om die te verwijderne. de speciale antivirusprogramma's signaleren het virus wel, maar verwideren het niet. ook hitman pro niet. Alleen de betaalde versies kunnen dit virus verwijderen. weet iemand een prgramma dat dit  virus kan verwijdern . alvast erg bedankt.

1136 13 Rapporteer

hutch
door hutch - May 15, 2006 om 13:51
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Borgje,

misschien heb je wat aan de antwoorden die ik op mijn (soortgelijke) vraag heb gekregen:

Trojan-horse

Ik ben in ieder geval van die rommel af....

Gr. Hutch

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2006 om 13:56
16887 Antwoorden / 202 Vragen

en mocht het ondanks het advies van Hutch niet lukken, dan een oude doch vertrouwde manier: bij systeembeheer zoeken waar het bestand zich bevindt en dat dan met de del knop verwijderen.

laaglander
door laaglander - May 16, 2006 om 11:12
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,

wanneer het nog niet gelukt mocht zijn, probeer het eens met deze online scanner:

http://www.kaspersky.com/virusscanner

succes

dirck
door dirck - May 16, 2006 om 11:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als die melding van Spyware Doctor afkomt, dan is het waarschijnlijk een valse melding.

bo
door borgje - May 17, 2006 om 12:49
9 Antwoorden / 16 Vragen

hartelijk dank voor jullie reactie. Behalve in het systeembeheer zoeken, heb ik alles en nog meer geprobeerd. geen ankel programma geeft het virus aan, zodat ik denk, dat dirck gelijk heeft. alleen spyware doctor  geeft het nl. aan. ik ga er nu maar vanuit dat het een vals alarm is. ik heb er in ieder geval weer veel bijgeleerd. Bedankt voor jullie hulp

ce
door cerritos - Jul 31, 2006 om 13:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij af of je nog problemen gehad heb daar ik ook de downloader.druser op mijn computer heb. Ik heb in het opstart program een load en run vermelding gevonden. In het register de link waar naar vewezen word weg gehaald. Maar in het register  vond ik  4000 verwijzingen naar bestanden die op een andere plaats stondden. Deze waren makkelijk te verwijderen. Het waren kopieen die naar mijn documenten verwezen.

John.

dirck
door dirck - Jul 31, 2006 om 14:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo John,

Die downloader.druser schijnt een valse melding van SpywareDoctor te zijn, in de hoop dat je het programma gaat kopen.

Ik hoop toch echt voor je dat je die link in het register niet verwijderd hebt, omdat daar alle opstartbestanden van Windows in staan. Als je die link wel verwijderd hebt, dan krijg je dus met het opstarten van Windows keer op keer foutmeldingen te zien. Misschien dat je nog een back-up van het register kunt terug zetten.

Groet, Dirck

ce
door cerritos - Aug 1, 2006 om 21:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen last meer tot op heden en om je een idee te geven wat ik gedaan heb klik deze link om de plaatjes te zien

Bedankt voor je hulp

VR GR

John

Vhttp://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=632&qid=167369

ce
door cerritos - Aug 1, 2006 om 21:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

Deze link werkt beter Sorry John

http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=10323&highlight=cerritos

ce
door cerritos - Aug 1, 2006 om 22:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het zit niet mee vanavond probeer deze . misschien moet je hem plakken

Vr  GR John

http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?p=84471#84471

dirck
door dirck - Aug 1, 2006 om 22:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo John,

Nou ben ik toch wel benieuwd wat er nog bij Opstarten in MSCONFIG staat.
Staat daar uberhaupt nog wel wat in?
Bijvoorbeeld je virusscanner, firewall en eventuele spywarescanner maken ook gebruik van de opstartlijst in MSCONFIG.

Als je computer opgestart is, staat er dan nog wat naast de tijd rechtsonder in de taakbalk?

ce
door cerritos - Aug 2, 2006 om 09:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dirck

In de loop der jaren dat is vanaf 1980Heb ik een ding geleerd het is niet altijd wat het lijkt. Vandaar dat toen ik de mededeling kreeg dat er een trojan in mijn computer geslopen was ik eerst bijj Opstarten in MSCONFIG gaan kijken Das waren er twee bijgekomen. Het zelfde in het register ik had de machine taal nooit eerder gezien.  Toen Jv 16 4000 lines aangaf naar mijn documenten en de bestanden in cyberlink ook stonden en daar thuis hoorde heb ik de machine taal verwijdert (eerst een copy van het register in dde veilige modes gemaakt) en de 4000 vewijzingen kwamen niet terug. Vergeleken bij mijn vorige check met Msconfig is er geen verandering in het opstart program.

IK doe hier later een uitdraai van hijack  bij.

Kassa did not allow

http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?p=84471#84471

John