ro
door robrebel05 Feb 10, 2011 om 17:08
Computers & telefonie

TV van online werkt niet

Tv van Online werkt niet

Tv van Online werkt het zelfde als digitenne een losse antenne met een digitale ontvanger,ik kan echter in huis met geen mogelijkheid een signaal ontvangen
nu zeggen ze van Online dat ik verplicht ben om een buiten antenne te plaatsen,echter heb ik toen ik het bestelde al gezegd dat ik geen buiten antenne wilde
hoe kom ik nu van dit voor mij nutteloze abonnement af

2298 6 Rapporteer

marcvhulst
door marcvhulst - Feb 10, 2011 om 20:33
23 Antwoorden / 2 Vragen

Problemen met Online TV worden niet veroorzaakt door Online of KPN (die het signaal verzorgen) maar door de decoder. Wat het precies is waardoor de decoder niet goed werkt kan ik niet zeggen want had dat probleem ook. Zelfs na omruiling van de decoder was het probleem niet opgelost.

Opzeggen is altijd mogelijk. Maar er is een spelregel; wanneer je Online niet laat weten dat je problemen hebt dan vervalt dat recht. En dan bedoel ik vanaf dag 1.

Ik snap alleen een ding van Online niet dat ze denken dat de problemen met de decoder opgelost kunnen worden door een buiten antenne te sturen want dat versterkt misschien wel het signaal maar lost het probleem met de naamloze (in mijn ogen slechte) decoder niet op.

Ik zou op een rustige manier met de klantenservice overleggen en kijken naar een goede oplossing want ik weet als klant dat ze altijd bereid zijn om tot een goede oplossing te komen.

Succes!
Marc

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2011 om 20:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Om je vraag te beantwoorden: Nee je, komt er niet 1, 2, 3 vanaf. Contract = contract.

Je kan eventueel met een verlengkabeltje de ontvanger bij een raam zetten en zoeken waar dat je wel en of de beste ontvangst hebt. Ik had vroeger Digitenne en heb ook behoorlijk moetren zoeken voor de beste plaats van de antenne.

Sorry,, 't is niet anders, Groet, MG.

ro
door robrebel05 - Feb 10, 2011 om 20:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Marc jij zegt opzeggen is altijd mogelijk,maar ik heb een jaar contract
heb jij hier ervaring mee

Groet Rob.

marcvhulst
door marcvhulst - Feb 12, 2011 om 08:05
23 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Rob,

Iedereen krijgt een jaar contract maar als een dienst bij welk bedrijf niet goed uit de verf komt of simpelweg gewoon niet werkt kan je altijd van het jaarcontract af. Maar zoals ik al eerder zei je moet ze wel op de hoogte stellen hier van.

Succes!
Marc

rj
door rjw - Feb 12, 2011 om 13:10
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=marcvhulst schreef op zaterdag 12 feb 2011, 08:05]Beste Rob,

Iedereen krijgt een jaar contract maar als een dienst bij welk bedrijf niet goed uit de verf komt of simpelweg gewoon niet werkt kan je altijd van het jaarcontract af. Maar zoals ik al eerder zei je moet ze wel op de hoogte stellen hier van.

Succes!
Marc

In dit geval zit het wat ingewikkelder. De dienst werkt op zich, maar door omstandigheden waar de aanbieder geen invloed op heeft is de kwaliteit minder. De oplossing is (net als bij Digitenne en iedere andere draadloze dienst) een ander soort antenne, in dit geval een buitenantenne. Dat valt m.i. nog altijd binnen het contract.

marcvhulst
door marcvhulst - Feb 12, 2011 om 14:01
23 Antwoorden / 2 Vragen

In dit geval zit het wat ingewikkelder. De dienst werkt op zich, maar door omstandigheden waar de aanbieder geen invloed op heeft is de kwaliteit minder. De oplossing is (net als bij Digitenne en iedere andere draadloze dienst) een ander soort antenne, in dit geval een buitenantenne. Dat valt m.i. nog altijd binnen het contract.

Nou toch is het zo ook als het signaal te zwak is op wat voor manier dan ook dat er van het contract afgeweken kan worden. Het hoeft niet maar uit klantvriendelijkheid zou ik zeggen indien er geen andere oplossing is en tv kijken is gewoon onmogelijk (zoals bij mij terwijl ik wel in binnen het ontvangstgebied woon) dat ze naar alternatieven zouden moeten kijken. Misschien eens testen met de aller nieuwste binnen/buiten antenne van KPN* die zou deze problemen op moeten lossen.

Marc.

* krijg deze te testen van KPN en kan zowel binnen als buiten geplaatst worden. Zou het signaal nog meer moeten versterken.