cats
door cats Oct 5, 2004 om 18:41
Computers & telefonie

Update stoppen

Op mijn taakbalk staat sinds kort een pictogram, dat aangeeft dat ik update. Ik vermoed Windows. Hij staat nu op 61 %. Ik vermoed, dat het  service pack 2 is, maar kan daar niet achter komen. Rechts en links klikken geeft geen mogelijkheid om dit te laten stoppen, ik wil deze versie (nog) niet.  Bij google gezocht, maar zie nog geen stop-oplossing. Wie weet raad?? (Ook als ik de adsl verbinding stop, gaat de update een uur later rustig door, waar die gebleven was.)

1126 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 5, 2004 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cats,

Ik denk dat je met 'op mijn taakbalk' bedoelt dat het update-pictogram rechts onderin in het systeemvak staat (bij de klok).
Heb je al geprobeerd hierop te dubbelklikken (linkermuistoets), normaalgesproken wordt hij dan geopend en kun je zien welk 'proces' er aan de gang is.

Wat je zowieso kan doen is het volgende:
Sluit de ADSL-verbinding tijdelijk af.
Rechtsklik op Deze Computer en kies Eigenschappen.
Ga naar Automatische Updates en kies hier voor Automatische Updates uitschakelen.
Sluit de ADSL-verbinding weer aan en controleer of de Update nog steeds doorloopt.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2004 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het  van microsoft is ga dan naar

Start/Configuratiescherm/Systeem/Automatische Update en klik Automatische updates uitschakelen en klik oke.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2004 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had al gekeken naar de stand van de automatische updates, en die stond voor zover ik heb gezien op:  ik bepaal wanneer... enz.Maar ik weet niet wat er werd geupdated.  Ondertussen staat het pictogram er nog en als ik nu dubbelklik(rechts) dan staat er dat ik het kan installeren, wat ik dus niet doe. Ik vermoed dus dat het service pack 2 is , omdat het nogal lang duurde (ik had het eerst niet in de gaten) en ik heb eens gelezen, dat de installatie ong. 45 min. zou duren. Blijft over de vraag, waar kan ik zien wat ik dus nu niet wil installeren, en ten tweede, hoe krijg ik het pictogram (inderdaad enterpirse, bij de gedeelte bij de klok,) weer weg?

ve
door verwijderd - Oct 5, 2004 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja Cats, je weet dus eigenlijk niet eens of het wel een Windows Update of eventueel Service Pack 2 is...?
Kijk eens of je op de C:/schijf een map kan vinden die WUTemp heet en open deze.
Dit is de map waar Windows de gedownloade bestanden bewaart voordat ze worden geïnstalleerd.
Normaalgesproken is deze leeg maar als het hier een Windows Update betreft (wellicht SP2) zal deze map vol staan met bestanden.
Herken je iets dat gerelateerd is aan SP2...?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2004 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise, ik heb volgende gevonden:  sp2,  met de omschrijving:    Grootte 562 kB,   Mappen: update,  Bestanden: spmgsg.dll.spuninst.exe.

Zal dus toch wel service pack 2 zijn, maar heb ik niet geïnstalleerd.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt Cats, dan heb je nu inderdaad SP2 klaar staan om te installeren.
Je kunt nu niet zonder meer deze 'klaarstaande' Update van je systeem verwijderen zonder schade aan te richten.
Als je de gerelateerde mappen zou verwijderen blijft bijvoorbeeld die Update-pictogram in het systeemvak staan waardoor hij waarschijnlijk weer opnieuw zal beginnen met het downloaden van SP2.

Vraag: als je links of rechtsklikt op het update-pictogram welke keuzes krijg je dan, is er geen mogelijkheid om de installatie of download ongedaan te maken?
Zo niet:
Om alles weer ongedaan te maken kun je nu twee dingen doen.
Of je installeert SP2 waarna je hem direct weer verwijderd via configuratiescherm > software.
SP2 komt hier namelijk als complete Update te staan en is ook via software in z'n geheel te verwijderen.
Of je doet (weer) een systeemherstel naar een datum van voordat de Update van SP2 begon, dan is hij ook verdwenen.
De meest recente datum lijkt me voldoende.

Wat je ook beslist, zet in ieder geval je Automatische Update uit.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprise,

Ik ben bang dat de oplossing met systeemherstel niet lukt. Ik ben nu al teruggegaan naar 11 dagen geleden, en de update pictogram staat er nog steeds. Links klikken levert een scherm op met de vraag, hoe ik de updates wil installeren:  normaal - of - aangepast.

Gisteren liep de update nog bij 40  tot 63 % (wat ik heb gecontroleerd) en was enige tijd later dus voltooid. Kan dus 11 dagen geleden niet al begonnen zijn (volgens mij). Dan toch maar installeren????

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats,

Hieruit blijkt dus ook dat het SP2-installatiebestand buiten het systeemherstel valt. Als SP2 eenmaal geïnstalleerd is dan is de hele boel wel weer terug te zetten met systeemherstel.
Tja, de enige oplossing lijkt me nu inderdaad om SP2 maar te installeren en direct daarna via configuratiescherm > software weer te verwijderen en maar te hopen dat er geen gekke dingen gebeuren.
Zoals je weet levert SP2 nogal wat problemen op.
Maar ter geruststelling, ik heb ook al vaak gehoord dat na het verwijderen van SP2 alles weer werkte zoals voorheen.

Succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise,   ik heb de stoute schoenen aangetrokken, SP2 geïnstalleerd en daarna verwijderd, een langdurige geschiedenis, meer dan een half uur.  Daarna verscheen er een  "ballon" met de mededeling:  nieuwe hardware gevonden,  PCI  en toen kwam er nog meer, maar toen ik het opschreef, was het al weer weg en werd deze hardware geïnstalleerd. Moest opnieuw opstarten, toen verscheen er een wizard  - nieuwe hardware -  NVIDIA Geforce FX 5200, die kon ik installeren, maar omdat ik niet weet, wat het is heb ik het geannuleerd. Komt je dit bekend voor??

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Cats,

De NVIDIA Geforce FX 5200 is je videokaart (beeldschermkaart) en waarschijnlijk is gedurende de installatie en het verwijderen van SP2 de driver (het stuurprogramma) voor deze videokaart verwijderd.
Dit is echter geen probleem, start de PC even opnieuw op en als de hardware-wizard deze melding weer geeft kan je rustig de driver voor de videokaart laten installeren.
Die eerste melding (PCI) zal je netwerkkaart of de firewirekaart (die 1394-verbinding uit een eerdere vraag, weet je nog?) zijn geweest.
Maar maak je geen zorgen, alles is weer netjes geïnstalleerd.

Ik neem aan dat je PC weer in orde is en dat het update-pictogram ook verdwenen is, kortom je probleem nu opgelost is...?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise,  heb je raad opgevolgd, wilde de hardware NVIDIA installeren, maar kreeg de melding, dat er een fout opgetreden was, klikte opnieuw op het pictogram die bij dit gebeuren hoorde, maar het pictogram verdween. Opnieuw opgestart, in de hoop dat het pictogram bij de klok weer zou verschijnen, aber leider! Nu mis ik dus iets??

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats,

Doe het volgende:
Rechtsklik op Deze Computer en kies Eigenschappen.
Ga naar Hardware en dan naar Apparaatbeheer.
Kijk eens wat er staat bij Beeldschermadapters (druk op het plusje dat ervoor staat).
Staat hier de NVIDIA Geforce FX 5200...?
Alles hoort trouwens zonder geel uitroepteken of rood waarschuwingsteken te staan.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats, je kunt nu trouwens gewoon weer een systeemherstel uitvoeren hoor...
Omdat het Service Pack 2 nu 'verwerkt' is zal een systeemherstel je PC weer terugzetten naar een eerdere, goed werkende configuratie.
Die van 11 dagen geleden lijkt me een goed herstelpunt.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise,  bij beeldschermadapters staat een geel uitroepteken voor  Videocontroler (VGA -compatibel) en nu?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats,

Heb je de installatie-CD nog van deze videokaart?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cats, heb je wel mijn bovenstaande bericht gelezen over de mogelijkheid om systeemherstel nu weer te gebruiken?
Je kunt nu alles weer terugzetten naar een eerdere, goed werkende configuratie...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise,  ik zag je tweede bericht over het systeemherstel pas later. Heb nu een herstelpunt genomen van voor 12 dagen, daarna via apparatenbeheer en beeldschermadapters gekeken en daar staat nu weer wel NVIDIA Geforce  (  enz.) alleen en staat wel een geel uitroepteken voor.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je het nog eens proberen met een herstelpunt dat nog verder teruggaat?
Heb je trouwens de CD van de videokaart nog?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

enterprise,  een cd van de videokaart heb ik niet (denk ik) alles was al op deze computer geïnstalleerd. Ik heb alleen 2 recovery disk's, nero, work suite, plus! digital media edition, inter video winDVD 4,  zit het hier bij?? Overigens, hoever moet ik dan terug gaag om een goed systeemherstel te verkrijgen??

ve
door verwijderd - Oct 7, 2004 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we systeemherstel voor dit moment maar even vergeten, dat kan nog als onderstaande niet lukt.
De driver die nodig is staat soms ook los op de Recovery-CD.
Kijk eens of de driver voor de NVIDIA Geforce FX 5200 hierop staat.
Hiervoor moet je de CD openen in verkenner.
Zo ja, dubbelklik op het pictogram van de NVIDIA Geforce FX 5200 en volg de aanwijzingen.
Zo niet, weet je hoe de hardware-wizard werkt?
De driver staat namelijk ook al op je PC, in de driver-database van Windows XP.
Deze staat in het configuratiescherm.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2004 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

enterprise, tot zover bedankt. Ik kom er over en paar dagen op terug. Ben de komende dagen even niet in de gelegenheid. Ik hoop dat we er uit komen. ( Maar het update pictogram is in ieder geval verdwenen. Bedankt.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 02:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

haha en dat zijn dan mensen die uberhaubt windows sp1 installed hebben Nee je moet geen sp2 installen!!! Nee joh zou ik ook niet doen als ik bij microsoft werkte.

Beam beam me up to the Enterprise...hohoh!! voor nvidia hoef je maar 1 ding te doen ga naar www.nvidia.com

das je video kaart. (je Fx5200)

En trouwens leuk om te lezen dat ieder schip ook wel eens strand!!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft Cats dan al aangegeven dat het schip gestrand is...?
Op de site van NVidea had ik inderdaad al gekeken maar aangezien Cats nog niet zo heel erg thuis is in dit soort zaken (de driver is voor hem waarschijnlijk lastig te vinden) leek het me verstandiger om eerst te kijken of hij de driver zelf voorhanden heeft.
Jou probleem is dat je jezelf niet kan verplaatsen in de gedachten van een vraagsteller en het 'kennisniveau' van een vraagsteller niet kan inschatten, dus ga je maar uit van je eigen enorme, grenzeloze PC-kennis...
En mocht ik niet in staat zijn het probleem van Cats op te lossen (heb je trouwens het héle topic wel gelezen?) dan hoef ik me daar niet voor te schamen, toch...?
Ik weet écht niet alles en dat zal ik ook nooit beweren.
Laat je niet misleiden door die paar rooie sterretjes achter mijn naam, die heb ik niet gekregen omdat ik 'alwetend' ben, maar omdat ik de vaardigheid en het geduld heb om een vraagsteller stap voor stap door een probleem heen te loodsen en dit word vaak nét zo goed op prijs gesteld als een 'perfect' antwoord.
Sta daar maar eens even bij stil, a2i'tje...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2004 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enterprise, helemaal mee eens. Voor sommige mensen is dit moeilijke materie. Dus als het zo kan, vind ik dit klasse!

Ik zit al sinds 1978 achter de computer en heb vandaag weer wat geleerd!

Ben sowiso blij dat ik dualboot met Linux doe. Tot nu toe nog geen 1 keer een crash!