naaister
door naaister Feb 2, 2010 om 19:24
Computers & telefonie

Upgrade windows 7

Ik werk met windows Vista home premium.
Graag wil ik overstappen naar windows 7 professional.
Volgens een verkoper van het office center kan ik niet in 1 keer opwaarderen van home premium naar 7 professional, ik zou eerst de basic moeten installeren.......
Van anderen hoor ik juist weer dat het wél kan.

Hoe zit het nou ??

Ook was volgens diezelfde verkoper windows XP niet te upgraden naar windows 7 maar hadden we daar een nieuwe installatie voor nodig en geen upgrade.

Wie weet het echt???

groetjes C

5160 9 Rapporteer

he
door henk1951 - Feb 2, 2010 om 19:48
256 Antwoorden / 0 Vragen

Wie weet het echt???

Wat denk je van Microsoft zelf die heeft het besturingssysteem ontwikkeld,dus daar ga je natuurlijk als eerste kijken.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/upgrade?os=vista

En helaas voor jou er staat geen vinkje bij dus verkoper heeft je goed voorgelicht

gr Henk

magicscanman
door magicscanman - Feb 2, 2010 om 19:56
261 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier eens wat de mogelijkheden zijn

jos-euro
door jos-euro - Feb 2, 2010 om 21:47
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beeste Naaister, een soortgelijke vraag kwam ik enige tijd geleden op de site van Computer Idee tegen. Met het verrassende antwoord: Je PC "schoon" maken en upgraden. Mijn zoon heeft dit met succes gedaan. Groetjes, Jos

he
door henk1951 - Feb 3, 2010 om 00:58
256 Antwoorden / 0 Vragen

Jos schreef:

Met het verrassende antwoord: Je PC "schoon" maken en upgraden

Is niet zo verrassend doe ik al vanaf Windows ME zo.
De vraag was of je in 1 keer kon upgraden dus Jos jouw antwoord is dus ook nee.
Bij een schone installatie moet eerst alles eraf bij een upgrade blijven de overige programma's en bestanden intact. Alleen een schone installatie vind ik zelf altijd het beste(ben je meteen ook alle rotzooi kwijt die je pc vertragen). Een upgrade versie is gewoon een volledige versie. Bij XP installatie d.m.v een XP upgrade cd wordt altijd even naar een orginele cd van een vorige versie van Windows gevraagd.

gr Henk

naaister
door naaister - Feb 3, 2010 om 09:21
17 Antwoorden / 4 Vragen

Oké bedankt voor jullie antwoorden, ik heb ondertussen de ultimate update besteld, die blijkt volgens microsoft wél in 1 keer over Vista heen te kunnen :-)

Hulp met installeren krijg ik online dus dat gaat wel lukken!

groetjes C

jos-euro
door jos-euro - Feb 3, 2010 om 10:36
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Henk, mijn oplossing was als antwoord op de tweede vraag beboeld. Dus upgraden van XP. Groetjes, Jos

bi
door bikerrhenen - Feb 3, 2010 om 13:55
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou en dat is mijn mening, met een schone installatie beginnen voor windows7. Als je upgrade van vista naar win.7 dan gaat hij er windows old van maken, dat is allemaal extra geheugen dat je kwijt bent. Overal een back-up van maken en de boel formatteren en dan windows7 er op zetten, ik vind het altijd beter werken.

audb
door audb - Feb 3, 2010 om 14:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben het voledig met bikerrhenen eens.
Vooral de elende waar Vista om bekend is zou de redenen moeten zijn om een schone installatie te doen.
Maar om even een grap te maken, Windows 7 is eigelijk VISTA maar dan in geheel opnieuw opgebouwd.
En nu komt in juli 2011 Windows....8 uit dus of windows 7 nou een goed idee is?
Mij bevalt het overigens prima die versie van piratebay...( ik had recht op een gratis Windows 7 maar moest 58 euro betalen voor een engelstalige versie!)

brego
door brego - Feb 3, 2010 om 14:46
13 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb windows 7 er gewoon over Vista heen geplaatst. Via de voucher ben ik in het bezit gekomen van de windows 7 dvd. Via de site van microsoft gekeken wat ik moest doen vóór de install. van Windows 7. Eerst kijk je met een programma of alles competible is, dus of alles werkt wat op jou pc staat onder Vista dat het onder windows 7 ook werkt.
Daarna kan je met een programma je volledige huidige configuratie van Vista wegschrijven op cd of dvd of externe harde schijf. Dit laatste heb ik dus gedaan.
De dvd krijg je thuis van microsoft, die vraag je aan op hun site met de code van de voucher. Volg de instructies als je opstart en alles gaat vanzelf. De duur van de installatie duurt vrij lang, bij mij 3 1/2 uur. Als dit gebeurt is vraagt windows 7 om de backup te plaatsen die je weg hebt geschreven naar cd,dvd etc.
Alles werkte perfect, zelfs mijn email adressen die ik voor de zekerheid had uitgeprint stonden keurig netjes terug in MS Office. Tot nu toe geen problemen ondervonden na installatie van W7

Gr een computer leek