jo
door john1971 Jan 7, 2009 om 15:23
Computers & telefonie

Usb poorten werken niet meer

ten einde raad....oftewel, wie heeft DE oplossing??

sinds vorige week werken mijn usb poorten van de laptop niet meer. Verschillende keren de poorten in apparaatbeheer verwijderd, opnieuw opgestart, maar helaas. Ik heb ook verschillende usb producten geprobeerd, ook niks. Uiteindelijk een compleet nieuwe installatie gedaan, alle updates opgehaald, maar je raadt t al.....nada!

Ik heb een Packard Bell laptop van nog geen jaar oud met Vista basic.

Wie o wie heeft een oplossing voor mij??

2393 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2009 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo john1971,

Op Google intikken: usb poorten laptop packard bell werken niet meer.

U vindt dan verschillende PB forums met diverse oplossingen voor dit probleem.

Anders als dit op de laptop zit: misschien smart restore gebruiken of een herstelcd?

Kijken op de PB site onder forums voor laptops.

vr.gr.

jo
door john1971 - Jan 7, 2009 om 15:57
18 Antwoorden / 6 Vragen

thnx voor de snelle reactie, uiteraard had ik dit allemaal al gedaan, chipset opnieuw erop, zelfs bios update.....noppes! maar bedankt voor t meedenken, nog meer suggesties?

groetjes, john

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2009 om 16:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden John,

U heeft alles opnieuw geinstalleerd, dus u kunt ook niet meer terug naar een herstelpunt van eerdere datum. Had u mogelijk ook geprobeerd en zonder resultaat.

Ik neem aan dat de pc schoon is en op virussen e.d. gecontroleerd (door bijv. MBAM).

Ik weet zo geen oplossingen. Echter gezien de laptop nog geen jaar oud is, moet hij nog onder de garantie vallen. Ik zou dan ermee terug naar de winkel gaan waar u hem kocht en het probleem door hen laten oplossen.

succes en vr.gr.

jo
door john1971 - Jan 7, 2009 om 16:16
18 Antwoorden / 6 Vragen

nogmaals bedankt aurora,zelfs de mbam had ik ook al geprobeerd,hahaha! ik blijf er maar de humor van inzien, ik ben inmiddels ook al in de slag gegaan met packard bell, maar ja, heeft met acer te maken en daar heb ik niet zo'n heel prettige ervaring mee met mn vorige laptop (voeding na 2 maanden stuk, had ik geluk volgens de servicedesk dat t na 2 maanden was, dvdbrander na 13 maanden overleden, helaas pindakaas).

ik ga de laptop opsturen!

holpen
door holpen - Jan 7, 2009 om 16:19
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm - het lijkt erop dat het geen softwareprobleem is, maar een hardwareprobleem. Dus: terug naar de winkel met dat apparaat!

En laat je niet afschepen met "u moet zelf contact opnemen met Packard Bell"! De winkelier dient zelf zorg te dragen voor afhandeling van de garantie. Veel winkeliers schuiven die verantwoordelijk echter af door u door te verwijzen naar de fabrikant, terwijl zij dit zelf zouden moeten afhandelen!

gsm
door gsm - Jan 7, 2009 om 16:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In apparaatbeheer moet je bij USB poorten een USB Enhanced Controller hebben, vaak van het merk of chipset VIA. Zorg dat in Apparaatbeheer bij Beeld ook de verborgen apparaten weergegeven worden en gooi alles weg wat met USB te maken heeft. ALs laatste de USB Enhanced Controller.
Zorg dat je de juiste stuurprogramma's er op zet (bij PB op de site het S/N nummer van je laptop invullen bij Support en dan de chipset drivers downloaden).
Bij de BIOS instellingen USb uitzetten en daarna herstarten en weer aanzetten.

Veel sterkte in de P Hell.

GSM

holpen
door holpen - Jan 7, 2009 om 16:48
1416 Antwoorden / 0 Vragen

NEE NEE NEE!!!
Terug naar de winkel waar u dat ding gekocht heeft!!! Daar moet men de service-afhandeling regelen. U heeft geen overeenkomst met Packard Bell, maar met de winkelier. En deze dient zorg te dragen voor de garantie-afhandeling!

gsm
door gsm - Jan 7, 2009 om 16:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt voor de zekerheid nog het BIOS batterijtje controleren.
Een half lege batterij geeft soms rare effecten.
De batterij moet 3 Volt afgeven. Het is meestal een 2 cm knoopcel CR2032, onder een van de deksels in de bodemplaat te bereiken.
Verwijder eerst de adapter en de grote batterij (Accu), voor je de knoopcel wisselt.

GSM

holpen
door holpen - Jan 7, 2009 om 16:56
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Als u trouwens een Acer vervangt door een Packard Bell, dan loopt u wel een groot risico dat u enigszins van de regen in de drup raakt. Acer staat niet (meer) bekend als kwalitatief erg hoogstaand, maar Packard Bell is nog veel erger. Het is de laatste jaren wel wat verbeterd, maar het is nog steeds één van de kwalitatief slechtste computerfabrikanten.

Overigens is dat verhaal over een brander die na 13 maanden stukgaat natuurlijk ook weer een voorbeeld van het neppen van de consument. Maar daarvoor had u ook niet bij Acer moeten zijn, maar bij de winkelier! Zoals u hier bij heel veel andere vragen kunt lezen zou de winkelier in zo'n geval voor het grootste gedeelte van de reparatiekosten moeten staan (coulance).

In alle gevallen geldt: u heeft NIETS te maken met de fabrikant. De winkelier dient de reparatie af te handelen. Wat deze regelt met de fabrikant, is zijn zaak, daar staat u buiten - u heeft alleen te maken de winkelier.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2009 om 17:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wederom dank voor het terugmelen John.

Als de adviezen van GSM geen soelaas bieden, doe dan svp wat ook holpen zegt: naar de winkel terug en ze daar het probleem laten oplossen. Beslist niet zelf opsturen en/of zelf met PB in de weer.

Als u vervolgens de pc weer terug hebt dan wel alles aan functies goed controleren, inclusief de brander e.d. (ik heb zelf een PB laptop....).

vr.gr.

jo
door john1971 - Jan 7, 2009 om 18:09
18 Antwoorden / 6 Vragen

Had idd nog niet het biosbatterijtje nagekeken,klepjes opengeschroefd maar geen batterij te zien, en ik ga niet de hele laptop uit elkaar halen, het is tenslotte nog binnen t jaar. Even als reactie op de nee,nee,nee, terug naar de winkelier....laptop is bij Wehkamp gekocht,d us daar ga je ook niet zomaar heen, heb ze gebeld, zij hebben een afspraak met p.b., apparaat opsturen naar p.b. en die handelen t namens Wehkamp af. Heb inmiddels een RMA nummer van p.b., dus laat de laptop morgen ophalen door UPS en ze maken em maar, heb er de afgelopen dagen al genoeg tijd en energie ingestoken! Allemaal bedankt voor de snelle reacties en goede adviezen, dacht dat ik alles al geprobeerd had, maar dat batterijtje had ik nog niet aangedacht, jammer dat ik m niet kan vinden,hahahaha! fijne avond allemaal nog!

(de volgende laptop toch maar een asus o.i.d., maar volgens mij moet je sowieso geluk hebben met electrische apparatuur, hoe belachelijk dit eigenlijk is!)

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2009 om 18:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden John en graag gedaan. Ook nog een fijne avond.

vr.gr.

holpen
door holpen - Jan 7, 2009 om 19:06
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de verduidelijking. Ik lees in uw relaas toch echt duidelijk dat u "in de slag" bent met PB. En dat is nu juist waar het mis gaat. Heel veel zaken geven aan een overeenkomst te hebben met de fabrikant die dan de service verzorgt. Dat is niet uw zaak: u hoort helemaal niet rechtstreeks met PB in de slag te hoeven gaan. Dat moet met Wehkamp!  En Wehkamp kan dan maar zorgen dat u uw recht krijgt. En wat die verder aan overeenkomsten met de fabrikant heeft, is niet uw probleem! Wehkamp is de partij waarmee u een overeenkomst heeft en verder heeft u met niemand iets te maken! U hoeft geen afspraken te maken met PB!

Wat betreft het geluk hebben: 't is een kwestie van geld... Merken als Acer en Packard Bell mikken op de onderkant van de markt en bieden goedkope apparatuur voor minder veeleisende klanten. Die lage prijs moet natuurlijk ergens vandaan komen: inderdaad, er wordt driftig bespaard op de onderdelen en de kwaliteit van het product. Dus loop je wat extra risico als je een dergelijk goedkoop merk aanschaft, dat is waar.

In het vervolg gewoon zo'n apparaat kopen bij een betrouwbare computerboer die gewoon zelf goede service biedt.

da
door danicom - Jan 8, 2009 om 17:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een gek punt, maar werken de usb poorten in het begin na de herinstallatie wel?

Windows heeft namelijk standaard de optie: "Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aanstaan.

Controlleer dit even via apparaatbeheer --> Usb controllers --> Tabblad energie

jo
door john1971 - Jan 8, 2009 om 20:54
18 Antwoorden / 6 Vragen

thnx,danicom,dit heb ik eerlijk gezegd niet nagekeken,echter ik verwacht niet dat daar het probleem zit, de laptop gaf precies dezelfde melding voor als na gebruik van de recoverydvd,de poorten werkte van t een op andere moment niet meer, terwijl bijvoorbeeld het opladen van een tomtom en een nintendo ds via de usb poorten nog wel werkte. Laptop is inmiddels weg naar packard bell/acer voor reparatie, ik verwacht zelf een probleem met het moederbord.

bedankt voor deze toch wel simpele,maar zeer terechte suggestie, top!

John