Usb poorten werken niet meer
ten einde raad....oftewel, wie heeft DE oplossing??
sinds vorige week werken mijn usb poorten van de laptop niet meer. Verschillende keren de poorten in apparaatbeheer verwijderd, opnieuw opgestart, maar helaas. Ik heb ook verschillende usb producten geprobeerd, ook niks. Uiteindelijk een compleet nieuwe installatie gedaan, alle updates opgehaald, maar je raadt t al.....nada!
Ik heb een Packard Bell laptop van nog geen jaar oud met Vista basic.
Wie o wie heeft een oplossing voor mij??
Hallo john1971,
Op Google intikken: usb poorten laptop packard bell werken niet meer.
U vindt dan verschillende PB forums met diverse oplossingen voor dit probleem.
Anders als dit op de laptop zit: misschien smart restore gebruiken of een herstelcd?
Kijken op de PB site onder forums voor laptops.
vr.gr.
thnx voor de snelle reactie, uiteraard had ik dit allemaal al gedaan, chipset opnieuw erop, zelfs bios update.....noppes! maar bedankt voor t meedenken, nog meer suggesties?
groetjes, john
Dank voor het terugmelden John,
U heeft alles opnieuw geinstalleerd, dus u kunt ook niet meer terug naar een herstelpunt van eerdere datum. Had u mogelijk ook geprobeerd en zonder resultaat.
Ik neem aan dat de pc schoon is en op virussen e.d. gecontroleerd (door bijv. MBAM).
Ik weet zo geen oplossingen. Echter gezien de laptop nog geen jaar oud is, moet hij nog onder de garantie vallen. Ik zou dan ermee terug naar de winkel gaan waar u hem kocht en het probleem door hen laten oplossen.
succes en vr.gr.
nogmaals bedankt aurora,zelfs de mbam had ik ook al geprobeerd,hahaha! ik blijf er maar de humor van inzien, ik ben inmiddels ook al in de slag gegaan met packard bell, maar ja, heeft met acer te maken en daar heb ik niet zo'n heel prettige ervaring mee met mn vorige laptop (voeding na 2 maanden stuk, had ik geluk volgens de servicedesk dat t na 2 maanden was, dvdbrander na 13 maanden overleden, helaas pindakaas).
ik ga de laptop opsturen!
Hmmm - het lijkt erop dat het geen softwareprobleem is, maar een hardwareprobleem. Dus: terug naar de winkel met dat apparaat!
En laat je niet afschepen met "u moet zelf contact opnemen met Packard Bell"! De winkelier dient zelf zorg te dragen voor afhandeling van de garantie. Veel winkeliers schuiven die verantwoordelijk echter af door u door te verwijzen naar de fabrikant, terwijl zij dit zelf zouden moeten afhandelen!
In apparaatbeheer moet je bij USB poorten een USB Enhanced Controller hebben, vaak van het merk of chipset VIA. Zorg dat in Apparaatbeheer bij Beeld ook de verborgen apparaten weergegeven worden en gooi alles weg wat met USB te maken heeft. ALs laatste de USB Enhanced Controller.
Zorg dat je de juiste stuurprogramma's er op zet (bij PB op de site het S/N nummer van je laptop invullen bij Support en dan de chipset drivers downloaden).
Bij de BIOS instellingen USb uitzetten en daarna herstarten en weer aanzetten.
Veel sterkte in de P Hell.
GSM
NEE NEE NEE!!!
Terug naar de winkel waar u dat ding gekocht heeft!!! Daar moet men de service-afhandeling regelen. U heeft geen overeenkomst met Packard Bell, maar met de winkelier. En deze dient zorg te dragen voor de garantie-afhandeling!
Je kunt voor de zekerheid nog het BIOS batterijtje controleren.
Een half lege batterij geeft soms rare effecten.
De batterij moet 3 Volt afgeven. Het is meestal een 2 cm knoopcel CR2032, onder een van de deksels in de bodemplaat te bereiken.
Verwijder eerst de adapter en de grote batterij (Accu), voor je de knoopcel wisselt.
GSM
Als u trouwens een Acer vervangt door een Packard Bell, dan loopt u wel een groot risico dat u enigszins van de regen in de drup raakt. Acer staat niet (meer) bekend als kwalitatief erg hoogstaand, maar Packard Bell is nog veel erger. Het is de laatste jaren wel wat verbeterd, maar het is nog steeds één van de kwalitatief slechtste computerfabrikanten.
Overigens is dat verhaal over een brander die na 13 maanden stukgaat natuurlijk ook weer een voorbeeld van het neppen van de consument. Maar daarvoor had u ook niet bij Acer moeten zijn, maar bij de winkelier! Zoals u hier bij heel veel andere vragen kunt lezen zou de winkelier in zo'n geval voor het grootste gedeelte van de reparatiekosten moeten staan (coulance).
In alle gevallen geldt: u heeft NIETS te maken met de fabrikant. De winkelier dient de reparatie af te handelen. Wat deze regelt met de fabrikant, is zijn zaak, daar staat u buiten - u heeft alleen te maken de winkelier.
Wederom dank voor het terugmelen John.
Als de adviezen van GSM geen soelaas bieden, doe dan svp wat ook holpen zegt: naar de winkel terug en ze daar het probleem laten oplossen. Beslist niet zelf opsturen en/of zelf met PB in de weer.
Als u vervolgens de pc weer terug hebt dan wel alles aan functies goed controleren, inclusief de brander e.d. (ik heb zelf een PB laptop....).
vr.gr.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer