Mi
door Mieke Barts Feb 9, 2016 om 08:44
Computers & telefonie

Vanmorgen ontvangen een email van Ziggo??

Vanmorgen ontving per mail een aanmaning van  Ziggo (???) om voor 16 februari een bedrag van 42,30 te betalen. Ik heb nog nooit een contract gehad met Ziggo. Het vreemde in deze mail is ook dat zij vragen bij betaling een bitcoinadres in te voeren.
Ik begrijp dat het laatste wat ik moet doen is betalen, maar moet ik deze mail alleen verwijderen of nog andere acties ondernemen?

1560 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 08:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Is een phishing mail, dus NIET betalen en gewoon verwijderen. Je kan het melden bij de https://www.fraudehelpdesk.nl/ maar kan zijn dat deze mail daar al bekend is.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2016 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Misschien een spamfilter op uw computer installeren?

simon55
door simon55 - Feb 9, 2016 om 10:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen
1

Stuur de mail door naar Ziggo kunnen ze actie ondernemen

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2016 om 10:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Er zijn Ziggo haters overal actief. Was er zelf (bijna) op Facebook ingetuind, maar dat was omdat ik wel iets met Ziggo heb. U niet, dus dat maakt het gemakkelijker te herkennen.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 10:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Aanvulling op Simon55:

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Je kunt phishing melden via het Contactformulier of via phishing@ziggo.nl. Gaat het om een phishing-website? Dan vragen we je de URL (het adres van de website) in het contactformulier te vermelden. Gaat het over phishing via e-mail? Stuur dan ook de headers van de e-mail mee. Ziggo stelt waar nodig een onderzoek in. Dit zal enige tijd in beslag nemen. Je wordt op de hoogte gehouden van onze bevindingen.

freya
door freya - Feb 9, 2016 om 10:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen
1


'Phishing' = Hengelen naar gegevens.

Dit is een 'spookfactuur' en valt onder de categorie: 'oplichting'....

costnix
door costnix - Feb 9, 2016 om 10:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

AVROTROS biedt een gratis app aan, waar u alle gemelde oplichttrucs kan bekijken. Deze heeft Opgelicht?!
http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/opgelicht-app/

reflecs
door reflecs - Feb 9, 2016 om 11:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen
1

Bij Ziggo staat hij onder phishing: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/voorbeelden/#voorbeeld44
Ziggo geeft onder de verschillende voorbeelden een korte uitleg waarin verteld wordt waarom het phishing is.

Edit: het is een andere datum en ander bedrag. Carola.83 heeft hierboven al gemeld hoe u het kunt doorgeven.

jo
door jorisw - Feb 9, 2016 om 11:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bitcoins? Zullen er werkelijk mensen zijn die er dan nog intrappen? Als een bedrijf al bitcoins accepteert is dat als 1 van de betaalmethodes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:31
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

Per direct deze e-mail door zenden aan fraudehelpdesk.nl. Kijk even bij https://www.fraudehelpdesk.nl/contact/ en u ziet dan een formulier waar u de e-mail via knippen/plakken kunt invoegen.

Melden aan ziggo heeft geen enkele zin, wel heeft het zin om de e-mail als spam/phishing aan te melden bij ook uw provider (naast de melding aan de froudehelpdesk). Uw provider kan het verzendadres op een z.g. bloklijst laten plaatsen. Voor u zelf ook aanmelden als ongewenst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:33
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ps: ten overvloede: NIET BETALEN!!!!

(Ik zie dat Carola 83 vanochtend al verwees naar de froudehelpdesk.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:35
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

2e ps 'fraudehelpdesk'   en ik zie dat refelecs dat ook al meldde. (Mogelijk een probleempje met de site waardoor ik die antwoorden niet eerder zag).

besseldekker
door besseldekker - Feb 9, 2016 om 14:38
123 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet veel aan toe te voegen, en dus: niet betalen en nergens op klikken. Weggooien.

U kunt wel via "doorsturen" de mail onder de aandacht brengen van Ziggo. (Dat lijkt mij eerlijk gezegd wél zinvol, zeker als meer mensen dat doen.)
En/of van valse-email@fraudehelpdesk.nl.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer