genius
door genius Sep 9, 2010 om 14:18
Computers & telefonie

Verkleinen Animatie-Gif's

Ik zit met een probleem met het verkleinen van Animated Gif's. Ik gebruik Gif Animator om ze te maken, maar als ik ze hiermee wil verkleinen gaat de animatie verloren en kan ik ze dus eigenlijk alleen "handmatig" verkleinen, ofwel opnieuw maken in een andere opmaak. Is hier een programma voor, hetgeen mij veel werk kan besparen.

Groet,

Genius.

4796 18 Rapporteer

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 14:35
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Perfect, een beetje traag, maar dat kan ook bijna niet anders.

Helemaal top!

Dankjewel.

M.vr.gr.

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 14:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Graag gedaan. Mooi dat je er wat aan hebt.
PS: Gezien dat je het op Nederlands kunt instellen? Neem aan van wel.

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 14:42
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Ja, inderdaad. Helemaal te gek. Dit scheelt me zo een giga hoeveelheid aan werk! Fantastisch gewoon.

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Misschien werkt deze sneller?!

Met vr.gr.

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 14:48
886 Antwoorden / 4 Vragen

@freya,

Dankjewel voor je reactie. Ik zal dit zéér beslist ook eens gaan uitproberen!
De overige programma's heb ik allemaal beschikbaar, dus dat is geen probleem (ik werk er al mee).

Nogmaals dankjewel!

M.vr.gr.

G.

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 14:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Even heel snel gekeken, maar is dit ook voor animatie-gif? Ik krijg de indruk dat het n.l. alleen voor "enkele" plaatjes is. Ik zal het later eens gaan proberen en laat het je hier weten.

Ook hiervoor hartelijk dank!

G.

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 14:55
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Hetgeen ik bang voor was, klopt. Alleen voor -helaas- foto's en dus niet geschikt voor waar ik het voor nodig heb. Daarbij, het haalt de transparantie eruit, dus dat schiet niet echt op.

Dankjewel voor de optie!

G.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@genius,

Oeps. Foutje! Sorry. Even te snel geweest.

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 17:28
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]Zelf heb ik in het verleden wel eens het programma Gif Construction Set van Alchemy Mindworks gebruikt en dat werkte toen prima@freya,

Ik heb het geïnstalleerd en ben het aan het uitproberen. Zo te zien een goed programma, beetje complex, maar komt goed.

Zodra het gelukt is laat ik het hier wel even weten.

Dankjewel voor zover!

M.vr.gr.

G.

dirck
door dirck - Sep 9, 2010 om 18:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Genius,

Ik gebruik voor Gif animaties: Jasc Animation Shop 3.11
Hiermee kun je heel simpel een animatie groter of kleiner maken.
Je opent een animatie, dan druk je Ctrl + A (alles selecteren) in, zodat alle beeldjes geselecteerd worden en vervolgens ga je naar "Resize Animation" en kun je net zoals bij een foto de Pixel Size groter of kleiner maken.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

Die kende ik nog niet. Toegevoegd aan de verzameling.

off topic: zoals elders al vermeld: de fladderende (zomer)vlinders ingeruild voor een (tegen de regen beschermende) kever? Gelijk heb je. ;-)

Met vr.gr.

dirck
door dirck - Sep 9, 2010 om 19:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Jasc Animation Shop zat vroeger standaard in Paint Shop Pro van Jasc, wat later overgenomen is door Corel.

Verleden jaar januari heb ik een nieuwe Vista computer gekocht en was in de veronderstelling dat versie 3.11 niet meer zou werken onder Vista, daarom ben ik eerst andere programma's gaan uitproberen.
Maar er zat niet 1 bij die lekker werkte (zoals Jasc Animation Shop) heb toen toch maar Jasc Animation Shop 3.11 geïnstalleerd en warempel, hij werkte dus wel onder Vista. Hoera!

Als je via Google ani311en.exe invoert, dan kom je genoeg handleidingen tegen voor dit mooie programma.

Dit is de downloadlink: http://ftp.jasc.com/pub/en/ani311en.exe

Groet, Dirck

Ps: @edrick, dat heb je helemaal goed gezien. hahaha

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 19:45
886 Antwoorden / 4 Vragen

@dirck,

Klasse! Dankjewel voor zover. Ik ga het proggie zometeen even dl en ga er morgen even mee stoeien. Ik zal je mijn ervaring(en) hier laten weten!

G.

freya
door freya - Sep 11, 2010 om 12:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo genius,

Zelf heb ik in het verleden wel eens het programma Gif Construction Set van Alchemy Mindworks gebruikt en dat werkte toen prima.

Een Animated Gif is een reeks van plaatjes die achter elkaar afgespeeld worden en in feite komt het er dus eigenlijk op neer dat je eerst de afzonderlijke plaatjes in b.v. een fotobewerkingsprogramma verkleint tot het juiste formaat en daarna met je animatieprogrammaatje weer samenvoegt tot één animated Gif. Zet wel de juiste instelling voor o.a. de snelheid van afspelen.

m.vr.gr. Freya

genius
door genius - Sep 11, 2010 om 12:03
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 9 sep 2010, 14:46]
Hallo genius,

Zelf heb ik in het verleden wel eens het programma Gif Construction Set van Alchemy Mindworks gebruikt en dat werkte toen prima.

Een Animated Gif is een reeks van plaatjes die achter elkaar afgespeeld worden en in feite komt het er dus eigenlijk op neer dat je eerst de afzonderlijke plaatjes in b.v. een fotobewerkingsprogramma verkleint tot het juiste formaat en daarna met je animatieprogrammaatje weer samenvoegt tot één animated Gif. Zet wel de juiste instelling voor o.a. de snelheid van afspelen.

m.vr.gr. Freya

@freya,

Ik ben het programma al aan het gebruiken en werkt goed.
Voor de grotere file's is het een uitkomst en voor de kleinere gebuik ik die van edrick3.

Dankjewel!

M.vr.gr.

G.

genius
door genius - Sep 11, 2010 om 12:05
886 Antwoorden / 4 Vragen

@dirck,

Die van jou ben ik nog niet aan toe gekomen. Wel het dl-en maar nog niet het gebruiken.
Laat ik je van het weekend even weten.

Gr.

G.

freya
door freya - Sep 11, 2010 om 12:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat het allemaal lukt. Er zijn op dat gebied ook zoveel programmaatjes te vinden, het is gewoon een kwestie van proberen en gebruiken wat je het beste ligt. Elk programma heeft zo zijn voor- en nadelen.

Freya