as
door ason Feb 2, 2013 om 15:28
Computers & telefonie

Verkoop aan de deur "Huisveilig.nl"

Ondanks sticker GEEN VERKOOP AAN DE DEUR lees mijn volgende ervaring:

Het bericht dat ik verzonden heb aan huisveilig.nl :

Ondanks mijn sticker aan de voordeur \"geen verkoop aan de deur\" wist uw verkoopteam toch bij me binnen te komen met het verhaal dat er niets verkocht werd maar dat ik alleen in aanmerking kwam voor een gratis alarmsysteem.
Tijdens het gesprek kwam de aap uit de mouw, er moest een abonnement met G4S afgesloten worden.
Ik heb deze bevindingen doorgegeven aan het TV team van Kassa.

Met vriendelijke groet,
A.S.

De reactie van huisveilig.nl :

Geachte heer/ mevrouw ,

Bedankt voor uw mail op onze website. Ik betreur het echter dat u direct contact heeft gezocht met een consumentenprogramma zoals Kassa.

Hetgeen wat wij doen is legitiem en het klopt dat wij kosteloos basis beveiligingssystemen mogen aanbieden. De bijdrage van de dienstverlening
van de meldkamer is inderdaad een abbonementsvorm echter zijn wij ons van geen kwaad bewust dat het hier gaat om verkoop. Wij adviseren woonhuisbeveiliging
in de particuliere markt en doen dat middels een promotieactie.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaand nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.

Met vriendelijke groet,
[edit-redactie]
Manager Algemene Zaken

Mijn antwoord op bovenstaande reactie:

Geachte heer [edit],

Vriendelijk dank voor uw snelle reactie. Ondanks dat ik uw “verkoop” medewerkster meedeelde dat mijn huis geheel voorzien is van een professioneel beveiligingssysteem inclusief video deurcamera ging haar belangstelling naar de wijze hoe ik aangesloten was op de meldkamer. Ik ben zelf namelijk gespecialiseerd in beveiliging hetgeen ik haar ook heb uitgelegd.
Vandaar dat het haar er uiteindelijk om ging een abonnement bij G4S af te sluiten wat toch duidelijk verkoop is.

Met vriendelijke groet,
A.S.

Verdere reacties ontbreken tot nu toe van huisveilig.nl

1931 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2013 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe wist men dan toch bij u binnen te komen? Gewoon dank u wel, geen interesse zeggen en deur sluiten.

hutch
door hutch - Feb 2, 2013 om 16:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De beruchte werkwijze van dit 'bedrijf' is alom bekend.

Daarnaast heeft u hen toch zelf binnengelaten, of durfde u geen 'nee' te zeggen?
Of..... werd u nieuwsgierig door de door hen aangeboden 'gratis' alarminstallatie?

Als een dergelijk 'bedrijf' iets aanbiedt wat 'gratis' is, is dit een vorm van misleiding.
Daar is ook dit 'bedrijf' heel goed in.

Er is helemaal niets gratis. U betaalt zich scheel aan dat abonnement en daar is die zogenaamde 'gratis' installatie echt wel helemaal inberekend.

Het is gewoon een ordinaire verkooptruc en niets anders.

En die zogenaamde (door hen genoemde) 'woonhuisbeveiliging' begint met het weren van dergelijke (nieuwsgierige, opdringerige) colporteurs. Dat is de allereerste beveiliging.
Dat laatste kost helemaal niets, is dus echt gratis!

Gr. Hutch

as
door ason - Feb 2, 2013 om 17:09
4 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk, de reactie van tijger1 en hutch hebben volkomen gelijk.
Mijn bedoeling van mijn verhaal was er vooral op gericht mensen nog eens duidelijk te maken dat zelfs goedbedoelde bedrijven als huisveilig.nl je "onbedoeld" een abonnement proberen te verkopen als extra waarschuwing.
Deze kennis heb ik alleen kunnen opdoen door deze mensen binnen uit te nodigen.

Gr. Ason

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 2, 2013 om 18:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De sticker is een oproep om niet aan te bellen.

Maar het mag nog steeds en slimme verkopers proberen alles.
Gewoon deur dicht gooien nadat je gevraagd hebt of hij die sticker kan lezen.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2013 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ason schreef op zaterdag 2 feb 2013, 17:09]Natuurlijk, de reactie van tijger1 en hutch hebben volkomen gelijk.
Mijn bedoeling van mijn verhaal was er vooral op gericht mensen nog eens duidelijk te maken dat zelfs goedbedoelde bedrijven als huisveilig.nl je "onbedoeld" een abonnement proberen te verkopen als extra waarschuwing.
Deze kennis heb ik alleen kunnen opdoen door deze mensen binnen uit te nodigen.

Gr. Ason

Het zijn geen goedbedoelde bedrijven, en de verkoop is ook niet onbedoeld.

Het is gewoon colportage.

me
door mein33 - Feb 3, 2013 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U was waarschijnlijk een beetje naief om de verkoper binnen te laten, ondanks dat u dat niet wil. In dit geval mag u blij zijn dat het er echt om ging u iets te verkopen, voor hetzelfde geld had de persoon iets anders in gedachte. Laat nooit iemend die u niet kent zomaar binnen en iets gratis krijgen bestaat, denk ik, niet. Het aanbieden van iets gratis heeft alleen tot doel u iets aan te smeren.

ge
door geenverkopers - Feb 4, 2013 om 15:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

vandaag 04-02-2013 stond er een jongeman van HUISVEILIG aan de deur.
Ik wees op de kassa sticker en zei geen verkopers.
Hij zei ik heb er respect voor (dus niet) want hij begon meteen zijn verkooppraatje af te draaien beginnende met dat er in de wijk gratis beveiligingssystemen werden weggeven met de gedachte erachter dat je dan wel zult happen.
Ik heb gezegd geen interesse en heb de deur dicht gedaan.
Dus meneer Kamp een sticker op de deur daar hebben ze ook sch..t aan.

hutch
door hutch - Feb 4, 2013 om 15:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die gasten worden er op getraind om iemand die abonnementen aan te smeren. Om die reden beginnen ze vaak ook met dat iets (zogenaamd !!) 'gratis' is. Er is helemaal niets gratis. Dit is gewoon in dat abonnement meeberekend. Het is net als vissen: doe een beetje aas aan de haak en hopen dat ze bijten. Die alarminstallatie is in dit geval het 'aas'. En ga zelf maar na, wie in dit geval de vis is........

En die gasten krijgen uiteraard een bonus voor elk 'slachtoffer' wat zij aanbrengen.

"Ik betreur het echter dat u direct contact heeft gezocht met een consumentenprogramma zoals Kassa."

En uiteraard 'betreuren' zij dat. Nu komt de werkwijze van ook dit 'bedrijf' aan het licht. Gewoon schaamteloos optreden en niets anders. Totaal geen respect tonen. Als het maar geld oplevert: punt uit !

Dus als aankomende 'klanten' eerst gaan googelen (hoop ik voor hen....), kunnen zij lezen hoe ook dit 'bedrijf': HUISVEILIG.NL tewerk gaat.