donkschr
door donkschr Feb 10, 2012 om 16:09
Computers & telefonie

Verschillende info op websites

Wij hebben 2 laptops in huis en regelmatig blijkt, dat wij verschillende informatie krijgen als dezelfde site wordt bezocht. Zo ook vandaag. Op de eerste laptop is iets wel zichtbaar (overigens ook bij een kennis) en op de tweede laptop is ditzelfde bericht niet zichtbaar. Op de eerste laptop wordt gewerkt met Vista premium en is aangesloten op een kabel. De tweede laptop werkt met Vista basic en gaat draadloos. Beiden maken gebruiken van Explorer (of dit dezelfde versie is weet ik niet).
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

527 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2012 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donkschr,

Cookies toestaan in- en uitgeschakeld?

naitsoezn
door naitsoezn - Feb 10, 2012 om 16:14
842 Antwoorden / 1 Vragen

Kun je een voorbeeld geven van wat er 'mist'? Krijg je bijvoorbeeld wel de juiste sites, maar zien die sites er gewoon anders uit? En zijn dit dan enkel visuele verschillen (bijvoorbeeld een knopje die er anders uit ziet of een plaatje die iets verschoven is), of zijn er ook tekstuele verschillen te zien? Of krijg je soms op de tweede laptop in sommige gevallen überhaupt niet de juiste site te voorschijn?

Het is trouwens ook wel handig om even de versies van Explorer te vermelden, door "About Internet Explorer" te klikken (in het help-menu).

donkschr
door donkschr - Feb 10, 2012 om 16:44
78 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe vervelend, maar mijn mail (KPN) ligt er al voor de zoveelste keer deze week weer eens uit.
edrick3: bij beide zijn de cookies niet toegestaan. Op de 2e laptop cookies nu wel toegestaan en het bericht is daar nu ook zichtbaar. naitsoezn: in dit geval was er een advertentie geplaats op de site van de Skoda Club. Op beide laptops was deze site beschikbaar en leesbaar, maar blijkbaar dus niet alle advertenties die er op staan. Op beide staat dezelde versie van Explorer, namelijk 9.0.4.
Ook met goochelen naar hetzelfde onderwerp krijgen wij verschillende sites voorgeschoteld. Of dit ook met het wel of niet toestaan van cookies te maken heeft weet ik niet.
Voor dit moment is dit dus opgelost. Bedankt voor jullie reacties.

freya
door freya - Feb 10, 2012 om 16:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo donkschr,

Gaat het soms om afbeeldingen van producten (lees: advertenties)? Het kan zo zijn dat je op de ene website naar schoenen hebt gezocht en dat wanneer je daarna op de website van een bepaalde winkel komt, je een advertentie ziet van schoenen. Op een andere laptop/computer zie je die advertentie van schoenen niet als je de website van die winkel bezoekt, omdat je op die andere computer niet naar schoenen hebt gezocht.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Feb 10, 2012 om 16:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, dergelijke advertenties variëren ook steeds elke keer wanneer je de website/pagina opnieuw bezoekt. Druk maar eens op de (F5)-toets en elke keer zie je waarschijnlijk een andere advertentie. Het zou dus eigenlijk een wonder zijn wanneer je op twee verschillende computers exact dezelfde pagina zou zien....

Freya

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2012 om 17:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

precies wat freya zegt, probeer eens de kassa site op beide laptops te openen, geen reclame dus die zouden er dan wel hetzelfde uit moeten zien

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2012 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@donkschr,

freya zou in deze wel eens gelijk kunnen hebben; dat is een mogelijkheid.
Op veel sites heb je hier last van. Kijk je even naar een buitenlamp (ik zeg maar wat), zie je de advertentie daarvoor bij een aantal sites terug.

....Hoe vervelend, maar mijn mail (KPN) ligt er al voor de zoveelste keer deze week weer eens uit. .....
Ja, nu ook weer sinds 16.25 uur. Kan ook niet op de webmail.
Benieuwd wanneer het opgelost is.
Best lastig.

Met vr.gr.

donkschr
door donkschr - Feb 10, 2012 om 17:53
78 Antwoorden / 14 Vragen

Het ging in dit geval niet om plaatjes. Het ging om een tekstadvertentie die op de website van de Skoda Club was geplaatst. Zoals eerder geschreven is dat probleem nu opgelost.
Ook naar andere sites gaat het niet om plaatjes. Als je via google naar een bepaald onderwerp zoekt, geeft de ene laptop andere sites weer dan de andere laptop. Wij vinden dit vreemd, maar het is geen echt groot probleem.

edrick3: inderdaad erg lastig geen mail. Volgens mij is het al de vijfde keer deze week dat de mail er uit ligt. Hoop dat het snel opgelost is.

freya
door freya - Feb 10, 2012 om 18:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@donkschr:

Je kunt in Google allerlei 'persoonlijke instellingen' maken en als 'standaard' gebruiken. Wellicht dat Google op de ene computer anders ingesteld is dan op de andere? Als je naar de website van Google gaat, klik dan eens op het 'wieltje' rechts naast 'Aanmelden' en kies 'zoekinstellingen'. Daar kun je allerlei voorkeuren instellen. Wellicht zit daar een verschil in op beide computers.

Freya

donkschr
door donkschr - Feb 10, 2012 om 18:49
78 Antwoorden / 14 Vragen

edrick3: KPN-storing: dit al gelezen? http://www.nu.nl/internet/2737997/wachtwoorden-kpn-klanten-gepubliceerd.html

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2012 om 18:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=donkschr schreef op vrijdag 10 feb 2012, 18:49]edrick3: KPN-storing: dit al gelezen? http://www.nu.nl/internet/2737997/wachtwoorden-kpn-klanten-gepubliceerd.html

Gaat goed met de beveiliging bij KPN.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2012 om 19:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=donkschr schreef op vrijdag 10 feb 2012, 18:49]edrick3: KPN-storing: dit al gelezen? http://www.nu.nl/internet/2737997/wachtwoorden-kpn-klanten-gepubliceerd.html

Nee, maar nu wel.
Wist wel dat KPN gehackt was.
Slechte zaak.
Die 500 zullen wel als voorbeeld bedoeld zijn, dus wie weet hoeveel andere gegevens er 'gepikt' zijn.
Vandaar dus dat de mailservers nu offline zijn.
Lekker handig voor de gebruikers.
Als het kalf verdronken is ....
Bah!!

gsm
door gsm - Feb 10, 2012 om 20:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Internet Explorer heeft een compatibiliteitsweergave.
Deze kan problemen geven bij o.a. de website van gmail.
Kijk onder Extra, bij Instellingen voor compatibiliteitsweergave of er toevallig websites zijn toegevoegd.

En ja, zowel internet (eerder vandaag) als e-mail (inclusief webmail) van KPN deed het niet, vermoedelijk wegens anti hacker onderhoud.

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2012 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote] 114 Teletekst vr 10 feb
***************************************
KPN blokkeert 2 mln e-mailadressen

***************************************
KPN heeft per direct twee miljoen
e-mailadressen geblokkeerd.De klanten
hebben tijdelijk geen toegang tot hun
mail omdat klantgegevens zijn gehackt.
De gedupeerde klanten hebben een adres
bij KPN.nl,Planet.nl.Veel klanten van
hetnet kunnen ook niet bij hun mailbox.

Vanmiddag verschenen op internet de
gebruikersnamen en wachtwoorden van
ruim 500 klanten van KPN.Die zijn daar
vermoedelijk geplaatst door hackers die
het KPN-systeem in januari kraakten.

KPN kan niet garanderen dat de gegevens
van andere klanten niet openbaar
worden en besloot om die reden tot deze
"ingrijpende maatregel".(teletekst)