christin
door christin Dec 29, 2009 om 00:15
Computers & telefonie

Video bestand branden op DVD

Ik kocht een Zolid hi-speed DVD maker om video's over te zetten op DVD. Was heel eenvoudig stond op de beschrijving. Kreeg de film wel op de laptop te zien maar er werd niets opgeslagen of gebrand op de DVD. Ik heb een DVD+R gebruikt.

1666 7 Rapporteer

freya
door freya - Dec 29, 2009 om 09:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo christin,

Als je het filmpje al wel op de laptop te zien krijgt, dan ben je al een stuk op de goede weg. Om de opname op te slaan zul je moeten instellen in welk formaat (b.v. een .avi bestand) je het wil opslaan. Wellicht ook nog wat instellingen m.b.t. de kwaliteit (b.v. de resolutie).
Vervolgens zou ik eerst proberen om het filmmateriaal op de harde schijf te krijgen. Het branden op een DVD komt dan later wel.

m.vr.gr. Freya

christin
door christin - Dec 29, 2009 om 11:41
105 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Freya,
Inderdaad lijkt me eerst opslaan het beste. Maar tijdens het draaien zag ik nergens een mogelijk om op te slaan, alle opties waren ''grijs''. En omdat er wel gevraagd werd om er een beschrijfbare schijf in te doen hoopte ik dat het werd gekopieerd. Niet dus. Het is ook een kwestie van het juiste programma denk ik. Ik ga er van de week opnieuw mee aan de slag en kijken of ik het eerst op kan slaan. Bedankt voor je advies. Ik hou je op de hoogte als het gelukt is.
groeten Christin

freya
door freya - Dec 29, 2009 om 11:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken die Zolid DVD maker verder niet, maar er zal ongetwijfeld software bijzitten waarmee je het filmpje kunt opslaan. Ook zal er wel een 'helpfunctie' zijn met uitleg. De opname zul je in ieder geval zelf moeten starten m.b.v. een 'opslaan'- of 'record'-knop.

Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2009 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo christin,

Even een paar puntjes ter controle:
Start de software. Neem aan dat je de videorecorder verbonden hebt met de Zolid dvd-maker en de laatste in een usb-aansluiting hebt gedaan. Als je het via de scart hebt gedaan controleer dan of het schakelaartje bovenop de scart op output staat!
Kies nu op het scherm de 1e keus = rechtstreeks op dvd opnemen. Plaats de dvd-schijf in station (als dit nog niet gebeurd is). Kies Volgende. Kies volgende scherm OK.
Kies een speelduur, afhankelijk van origineel, ivm kwaliteit.
Kijk of de videobron staat op: USB 2863 Device
Stel de tijd in.
Kijk of audio staat op: WDM 2863 Audio
Andere schermpjes/vragen wijzen zich vanzelf.
Klik bij geavanceerd (onder het zwarte schermpje) en controleer of Pal-B gekozen is.
Start de videoband en kijk ter controle of je beeld en geluid hebt op het schermpje (waarin live... hoort te knipperen)
Zo ja, spoel de band terug, druk op de rode opneemknop op je compu, start de band en er wordt opgenomen.
Veel suc6.

christin
door christin - Dec 31, 2009 om 13:07
105 Antwoorden / 4 Vragen

Gister nieuwe poging gedaan. Mijn videobron stond op USB 2861 Device en kon verder niets kiezen ( 1 optie). De Live knop gestart.
Het is nu zo dat ik de band op mijn laptop heb staan en het filmpje kan afspelen. Kopieren ging ook maar dan heb ik geen geluid als ik de schijf op mijn andere computer afspeel. De DVD afspelen via de TV gaat niet. Dan krijg ik Disc ERROR.
Heb ik wel de juiste schijf? DVD+R heb ik. Terwijl bij het opnemen gevraagd werd om andere opties met video-DVD ofzo. Maar die had ik niet. Graag je mening. Ik ben al blij dat het op de laptopstaat maar nu nog kopieren op een schijf zodat ik die via de DVDspeler op TV kan afspelen.
groetjes Christin

freya
door freya - Dec 31, 2009 om 13:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Die video-DVD is niet een ander schijfje, maar geeft aan dat het om een ander bestandsformaat gaat. Het filmpje wat je nu op de laptop hebt is b.v. een .avi bestand. Een 'wat oudere' DVD-speler in de huiskamer kan dat niet afspelen en accepteert alleen het DVD-video formaat.
Je zult het filmpje dus moeten converteren naar het DVD-video formaat (dat zijn .vob bestanden in een video_ts map)

Ik weet niet wat er verder nog voor software bij die DVD-maker zit, maar zoek een programma om te converteren naar DVD-video formaat. Je zou het ook eens met Windows Moviemaker kunnen proberen, daar zit een optie om op DVD te branden in.

Freya

christin
door christin - Jan 10, 2010 om 02:25
105 Antwoorden / 4 Vragen

Vandaag weer opnieuw geprobeerd maar wat ik ook deed het is niet gelukt. Was opnieuw gaan opnemen maar had weer geen geluid bij het afspelen, ook niet op de laptop. Als ik op Live druk en Opnemen dan zijn er geen opties om verder iets in te stellen. Of ik kreeg een optie om filmbeeldjes te kunnen opslaan. Maar ik wil gewoon een videofilmpje kopieren naar een DVD. Bij die tulpstekkertjes zit ook een plugje maar zou niet weten waar dit in moet. Vermoedelijk moet er nog een kabeltje tussen maar dat zat er niet bij. Al die stekkertjes zijn ook veel te kort en kan amper de laptop aansluiten naast de TV.

Onderstaande tekst kreeg ik van de support van het apparaat.

U heeft dus een videofilm proberen op te nemen maar er is niets opgeslagen op uw pc??
Om direct op dvd te branden of om op te slaan moet u het programma anders instellen!!
Direct opnemen van video naar dvd ofwel opnemen, maken, bewerken van video’s…
Teknihall Benelux bvba

Ja hoe programma anders instellen? Ik doe al de optie Direct opnemen enz.

Ik probeerde ook nog een andere optie met PAL (dat zou langer duren). Inderdaad duurde dat heeeeeel lang. Gevolg, weer beeld zonder geluid en niets op de DVD gebrand. Wat een raar apparaat en dan staat er nog wel dat je heel snel iets kan overzetten op DVD. Nee dus!!!!