manonna
door manonna Oct 21, 2003 om 10:24
Computers & telefonie

Videokaart

Ik heb een videokaart gekocht, en in de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst alle bestaande grafische software moet verwijderen. Hoe kan ik zien of ik dat heb op mijn computer?

993 7 Rapporteer

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 11:46
57 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ze bedoelen is dat je de grafische drivers moet verwijderen. Dat kun je doen via je configuratie scherm en dan naar systeem. Daar kun je hardware toevoegen en/of verwijderen. Onder 'scherm adapters' staan de grafische drivers. Die kun je met delete verwijderen. De PC zal daarna opnieuw gestart moeten worden. Als je de nieuwe videokaart al in de PC hebt geïnstalleerd, zal windows zeer waarschijnlijk door middel van plug en play de nieuwe drivers gaan installeren. Volg daarbij de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing.

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:46
18 Antwoorden / 7 Vragen

hoe en waar kan ik een avitar/foto instellen?

ep
door epiening - Apr 16, 2004 om 11:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Via "Eigenschappen" van "Deze Computer" (rechter muisknop --> snelmenu) kun je de knop (WinXP) op het tabblad (Win9.x) apparaatbeheer aanklikken. Door op het plusje voor "Beeldschermadapters" te klikken, kun je zien welke grafische drivers geinstalleerd zijn.
Met de rechter muisknop kun je via het snelmenuutje deze drivers verwijderen.

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:46
18 Antwoorden / 7 Vragen

bij sommige kaarten van bvb Nvidia kan het heel lastig zijn de oude drivers te verwijderen waardoor de installatie van de nieuwste drivers niet lukt voor win 98/me is er een programma voor Nvidia remove en mischien is dit nu ook al uit voor Xp/2000

cr
door crazydave - Apr 16, 2004 om 11:46
18 Antwoorden / 7 Vragen

bij sommige kaarten van bvb Nvidia kan het heel lastig zijn de oude drivers te verwijderen waardoor de installatie van de nieuwste drivers niet lukt voor win 98/me is er een programma voor Nvidia remove en mischien is dit nu ook al uit voor Xp/2000

ml
door mladvies - Apr 16, 2004 om 11:46
9 Antwoorden / 1 Vragen

Is eigenlijk een beetje verveldende boodschap van je grafische kaart fabrikant, als je bv. windows xp neemt met service pack 1 die herkent bijna alles grafische kaarten standaard en bijna alle nvidea grafische kaarten. Windows xp zoekt dan de juiste driver en initaliseerd die. De grafische kaart fabrikant wil eigenlijk zijn weg vrij pleiten om zijn kaart zo goed mogelijk te laten werken. Wat ze eigenlijk bedoelen is als je een grafische kaart geinstalleerd hebt met b.v. extra driver, voor b.v. multidesktop, van Nvidia of extra tools deze de grafische kaart in de weg kunnen zitten en je deze beter kunt deinstalleren. Alleen makkerlijker gezegd dan gedaan meestal kun je die niet makkelijk verwijderen, soms wel via configuratiepanel/software. Eerlijk gezegd meestal werkt het gewoon goed, als je b.v. een ati grafische kaart gehad hebt en er een nvidea kaart ingezet hebt. Maar inderdaad het beste is gewoon windows opnieuw setuppen met alleen de driver van de bewuste kaart. Alleen is dat niet voor iedereen de oplossing.

wo
door wouter1990 - Apr 16, 2004 om 11:46
8 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon start ---> zoeken en dan intypen wat je zoekt