dick47
door dick47 Jul 11, 2013 om 14:27
Computers & telefonie

Vodafone buitenland betalen zonder verbinding

Vodafone berekent een gesprek in het buitenland (bij mij Groot Brittannie) zodra de kiestoon te horen is, maw zonder dat er een verbinding tot stand is gekomen. Men vermeldt dit niet op websites of andere plaatsen. Mag dat zo maar? Kosten berekenen zonder een dienst te verlenen?

6780 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 11, 2013 om 14:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat is al een tijdje zo maak gebruik van de zender en dat moet u betalen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 11, 2013 om 14:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En natuurlijk ook nog een starttarief en/of de eerste minuut helemaal berekenen?

Vodafone heeft dus een nieuwe melkkoe gevonden..

Overigens lijkt dit inderdaad meer een trend te worden, Hema-mobiel rekent ook kosten, binnen Nederland, als iemand in gesprek is en het nummer niet bestaat.

Voor Vodafone maakt het niets uit of dit nu wel of niet mag (waarschijnlijk mag het gewoon, discutabel is het natuurlijk wel), daar zoeken ze vaker de randen van de wet op, of gaan er ruimschoots overheen, ze weten toch dat ze niets te vrezen hebben van ACM, dat is 'n geldverslindend en slapend overheidsorgaan.

pl
door plebpleb - Jul 12, 2013 om 13:28
113 Antwoorden / 60 Vragen

Sinds Kassa dit item ooit heeft behandeld op TV, dat providers kosten in rekening brengen als men geen telefoonverbinding heeft gehad...Doen alle providers ook Ziggo (eerder kosteloos) zomaar geld aftroggelen van klanten...

maanaap
door maanaap - Jul 12, 2013 om 14:28
45 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Dick47,

ja, dat is gebruikelijk omdat er vanaf het buitenland naar Nederland een verbinding tot stand wordt gebracht en aan de roamingpartner hiervoor betaald moet worden.

groet maanaap

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 12, 2013 om 14:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=maanaap schreef op vrijdag 12 jul 2013, 14:28]
ja, dat is gebruikelijk omdat er vanaf het buitenland naar Nederland een verbinding tot stand wordt gebracht

Nee dat is het niet, bij mijn provider is dit namelijk helemaal niet het geval..

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 12, 2013 om 17:07
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dick47,

Wanneer u vanuit het buitenland belt naar een Nederlands nummer worden geen kosten in rekening gebracht als u alleen de kiestoon te horen krijgt. Er worden pas kosten in rekening gebracht als er daadwerkelijk een verbinding tot stand is gekomen. Dat houdt ook in dat als u doorgeschakeld wordt naar de voicemail er kosten in rekening worden gebracht. Er is immers een verbinding tot stand gekomen.

U kunt de volledige factuur inzien via uw My Vodafone account. Op de specificatie ziet u alle kosten terug. Bij uw gesprekken staan alleen de gesprekken waar een verbinding tot stand is gekomen.

Met vriendelijke groet,

Mike
Vodafone 24/7 Web Crew

mi
door misterben - Jul 12, 2013 om 21:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als we allemaal VIBER donwloden kunnen alle providers %^%^&^%** nix meer verdienen, en wij zijn voor nix aan het bellen. (kijk op google)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 12, 2013 om 22:59
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=misterben schreef op vrijdag 12 jul 2013, 21:55]Als we allemaal VIBER donwloden kunnen alle providers %^%^&^%** nix meer verdienen, en wij zijn voor nix aan het bellen. (kijk op google)

Je hebt het nieuws vandaag gemist? In het kort; al dit soort mogelijkheden zijn binnenkort dus allemaal verleden tijd.

dick47
door dick47 - Jul 13, 2013 om 11:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Vodafonewebcare,
dat is nu net het probleem. U kunt dit wel mooi uitleggen, maar bij mij is dat dus niet zo. Ik weet 100% zeker bij een aantal gesprekken die in rekening zijn gebracht, dat ik niet verder ben gekomen dan de kiestoon. Verder: Ik krijg ook kosten in rekening (1 sec kost één gesprek) als de telefoon is overgegaan, maar er op geen enkele wijze een verbinding tot stand gekomen is (dus géén antwoordapparaten, geen voicemail, niets; ik heb zelf de gespreksaanvraag beëindigd).
En ten slotte: uw telefonische "helpdesk" vertelde mij dat ik moet betalen, zodra in het buitenland de telefoon overgaat. Ik meen nog steeds dat ik niet hoef te betalen voor een niet geleverde dienst.

dick47
door dick47 - Jul 13, 2013 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

@lekkerisdat

wie is jouw provider?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 13, 2013 om 13:17
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dick47,

Ik wil het graag voor je nakijken. Wil je jouw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | dick47 | 11 juli 2013 | vodafone buitenland betalen zonder verbinding

Gegevens:
- naam
- adres
- mobiele nummer
- klantnummer
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groet, Deborah

Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2013 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dick47

T-mobile doet dat in ieder geval niet.

En volgens mij doet Vodafone dat ook niet. En trouwens geen een provider.