rietvoorn
door rietvoorn Jan 31, 2005 om 22:08
Computers & telefonie

Volume dvd speler

help help!

ik heb een probleem met het geluidsniveau van mijn dvd speler op de PC. Bij gebruik van de windows mediaplayer is het volume goed, echter bij gebruik van de dvd speler is het geluid niet om aan te horen, is de ene keer hard, dan valt het geluid weer terug enz, bijzonder irritant, zeker omdat ik via mijn PC film op TV bekijk. Is dit een conflict van de hardware in mijn PC of zijn er andere oorzaken voor aan te geven en hoe los ik deze op?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp, en de VARA groeten aan allen.

1419 12 Rapporteer

gsm
door gsm - Feb 1, 2005 om 10:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer of digitale audio en DMA wel aan staat:

Klik met de rechter muisknop op deze computer.

Kilk op Eigenschappen.

Klik op het Hardware tabblad.

Klik op Apparaatbeheer.

Klik op het plusteken voor Dvd-/cd-rom-stations.

Dubbelklik de DVD speler.

Klik op het tabblad Eigenschappen.

Het vinkje "Digitale cd-audio voor dit cd-rom..." moet aanstaan.

Klik OK.

De volumeregelaar moet standaard op 80% staan.

Sluit de eigenschappen voor de DVD speler.

In het venster Apparaatbeheer:

Klik op het plusteken voor IDE ATA/ATAPI-controllers.

Dubbelklik Primair IDE-kanaal.

Klik op tabblad Geavanceerde instellingen.

Overdractsmodes voor App 0 en 1 moeten zijn: DMA, indien beschikbaar.

Klik OK.

Sluit de Eigenschappen voor Primair IDE-kanaal.

Dubbelklik Secundair IDE-kanaal.

Klik op tabblad Geavanceerde instellingen.

Overdractsmodes voor App 0 en 1 moeten zijn: DMA, indien beschikbaar.

Klik OK.

Sluit de Eigenschappen voor Secundair IDE-kanaal.

Sluit ook alle andere vensters met Sluiten (X) of OK en herstart het systeem.

De DVD speler kan nog defect zijn of de driver (stuurprogramma) is niet
goed. Verwijder desnoods een keer de DVD speler uit het venster
Apparaatbeheer (Klik op tabblad Stuurprogramma op Installatie ongedaan
maken). Na herstarten wordt het stuurprogramma van de DVD dan opnieuw
geinstalleerd.

GSM

rietvoorn
door rietvoorn - Feb 1, 2005 om 22:22
9 Antwoorden / 14 Vragen

beste GSM,

hartelijk dank voor je uitgebreide reactie! Ik heb alles gedaan wat je geschreven hebt, echter zonder resultaat helaas. De instellingen onder apparaatbeheer stonden en staan ingesteld zoals jij adviseerde. Alleen bij de IDE ATA/ATAPI controllers staan zowel de intel ultra ATA storage controllers, het primair IDE kanaal alsook het secundair IDE kanaal dubbel vermeld. Ik weet niet of dit zo hoort maar dat weet jij ongetwijfeld. Waarschijnlijk dan toch een storing in de dvd speler? Alvast weer hartelijk dank voor je reactie, wordt zeer op prijs gesteld!

groeten,

Rietvoorn

obiwan_1
door obiwan_1 - Feb 2, 2005 om 22:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
dan past WMP het geluidsniveau niet automatisch aan denk ik... probeer het eens in een normaal dvd programma of via realplayer en zet het geluids niveau in je equalizer op auto.. helpt bij mij ook met mp3 files..

obiwan_1
door obiwan_1 - Feb 2, 2005 om 22:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
dan past WMP het geluidsniveau niet automatisch aan denk ik... probeer het eens in een normaal dvd programma of via realplayer en zet het geluids niveau in je equalizer op auto.. helpt bij mij ook met mp3 files..

gsm
door gsm - Feb 2, 2005 om 23:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hoe zit het met het geluid via een oortelefoon, die direct op de
voorkant van de DVD speler is aangesloten? is het geluid daar wel
stabiel? Zo niet, dan is het toch een probleem van de DVD speler,
tenzij maar één DVD er last van heeft.

Is er een nieuw stuurprogramma voor de geluidskaart, moederbord of voor uw type PC van de PC leverancier beschikbaar?

Bij mijn weten heeft een gewoon moederbord in het algemeen maar één
intel ultra ATA storage controller. Er kan echter ook een dual
controller of RAID controller in het systeem zitten. Ik heb daar geen
ervaring mee, hoe dat er dan uitziet in Apparaatbeheer.

Als de gegevens in de Eigenschappen van deze overeenkomstige apparaten
precies aan elkaar gelijk zijn en u zeker weet dat er maar één
controller is, dan kunt u proberen de intel ultra ATA storage
controllers allebei te verwijderen (installatie ongedaan maken) uit
apparaatbeheer.

Haal eerst van internet de gratis Everest Home edition hardware viewer
en bestudeer daar de hardware mee:
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Wellicht moet eerst van beide de Primaire en de Secundaire IDE
verwijderd worden, voordat ook de intel ultra ATA storage controller
verwijderd kan worden. Pas nadat beide controllers weg zijn, het
systeem herstarten en kijken of er één intel ultra ATA storage
controller teruggevonden is ipv twee.

Succes,

GSM

rietvoorn
door rietvoorn - Feb 5, 2005 om 22:59
9 Antwoorden / 14 Vragen

allereerst excuses voor deze. wat late, reactie maar weer hartelijk dank voor jullie medewerking, ik ga er weer mee aan de slag! Trouwens , beste GSM, wat jij vroeg over de hoofdtelefoonaansluiting aan de voorzijde van de dvd speler: hier krijg ik geen geluid uit! Dit alles om het een en ander makkelijker te maken. Met de rest van je verhaal zoek ik weer verder, je hoort zeker en vast ( zoals onze zuiderburen dat zo treffend uit kunnen drukken) de resultaten van me.

bedankt weer & hartelijke groeten.

dirck
door dirck - Feb 9, 2005 om 10:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat voor programma gebruik je voor de DVD speler.

Ik gebruik zelf PowerDVD, daarin kun je ook aangeven hoe je het geluid wilt hebben. (Stereo of Dolby Surround of A3D of DirectSound 3D of QXpander.)

En de Audio-outputinterface kun je op WaveOut, DirectSound of op S/PDIF-output zetten.

En hoe heb je de PC op de versterker aangesloten? Of gebruik je de luidsprekers die op de PC aangesloten zijn?

rietvoorn
door rietvoorn - Feb 9, 2005 om 22:31
9 Antwoorden / 14 Vragen

ik gebruik intervideo win dvd.4 op mijn PC. Het geluid wordt afgespeeld middels luidsprekers die hierop aangesloten zijn. Ik heb voor zover mogelijk alle instellingen gecontroleerd, maar krijg nog geen geluid uit de hoofdtelefoon.

groeten.

ne
door netfreakd - Feb 15, 2005 om 03:13
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt mij als een driver probleem, van of de dvd-speler, of uw
geluidskaart (of onboard geluidsmodule) Als u op de site van de
fabrikant van zowel de dvd-speler als uw geluidskaart de meest recente
drivers download voor uw specifiek product zou dit het probleem op
kunnen lossen.

rietvoorn
door rietvoorn - Feb 15, 2005 om 23:06
9 Antwoorden / 14 Vragen

bedankt voor je reactie, ik hoop dat het gaat lukken!

wordt vervolgd.

groeten.

gsm
door gsm - Feb 16, 2005 om 09:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het moederbord een VIA chipset heeft, dan loont het de moeite om de
drivers te updaten voor Audio, IDE, en de gehele chipset.

VIA chipset drivers update:

Ga hiervoor naar VIAARENA en klik bovenaan op downloads, drivers.

Kies het juiste Windows operatingsysteem en dan een categorie, bijv.
Audio. Selecteer vervolgens de juiste chipset en download de driver.

Daarna de driver installeren.

Om precies te weten welke VIA chipset er in de PC zit is het programma
Everest Home Edition van Lavalys (gratis download) geschikt.

GSM

<script type="text/javascript">

hawkeye_1
door hawkeye_1 - Feb 23, 2005 om 10:50
25 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat het hierbij om orginele DVD's of zijn het gekopieerde??

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het probleem niet bij de hardware ligt maar dat het zo slecht gekopieerd is