redfloor
door redfloor Sep 12, 2006 om 15:00
Computers & telefonie

Vraagtekens in plaats van witregels

Als wij vanaf een MAC-computer een mailtje versturen wat is opgemaakt in Word, wat vervolgens in Mail wordt geplakt en van daaruit verstuurd, dan krijgen de mensen die het mailtje ontvangen de tekst binnen, maar daar zitten dan vraagtekens in op de plaatsen waar er eigenlijk witregels moeten. Bovendien staat dan onder die tekst dezelfde tekst nogmaals, maar dan wel met witregels. Wij vinden dit bizar. Ik vermoed dat het iets simpels is wat wij over het hoofd zien. Wie weet raad?

1311 5 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Sep 13, 2006 om 10:32
166 Antwoorden / 21 Vragen

Hoi Edwardus, er is helemaal geen uitgebreide opmaak. Gewoon tekst. Het zou wellicht kunnen helpen om alles over te typen in Mail, maar dat zou veel werk zijn. Zit er wellicht een uitgebreide opmaak in het word-document, wat wij niet zien? Ik ben er nog niet uit.

edwardus
door edwardus - Sep 13, 2006 om 10:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In Word zit altijd opmaak, bijv. lettertype, grootte, regelafstand, etc. etc. In veel emailprogramma's zit ondersteuning voor dat soort opmaak (HTML/RTF bijv.) zodat het meegenomen wordt bij copy/past. Die ondersteuning is lang niet altijd even goed of handig en heb je lang niet altijd nodig zoals je zelf al meldt.

Kies bij het creëren van een nieuwe email voor platte tekst en je hebt er geen last van.

redfloor
door redfloor - Sep 13, 2006 om 10:44
166 Antwoorden / 21 Vragen

@edwardus, ik zal het morgen even uitproberen... Dank voor je hulp!

edwardus
door edwardus - Sep 13, 2006 om 10:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Moet de email per sé met uitgebreide opmaak? Anders zou ik zeggen: verstuur 'm als platte tekst.

redfloor
door redfloor - Sep 13, 2006 om 14:45
166 Antwoorden / 21 Vragen

@edwardus,

Je had gelijk. Een en ander stond ingesteld op RTF i.p.v. platte tekst. Nu ik het heb aangepast zijn ook de vraagtekens weg. Dank voor je hulp!