freix.
door freix. Feb 9, 2016 om 15:37
Computers & telefonie

Vreemd telefoonnummer : phissing mail?

Ik werd vandaag gebeld door de plaatselijke Rabobank op mijn mobiele. In het display verscheen het volgende nummer: +78352711138 met de tekst: Chuvashia Republic. Het ging om het bespreken van bankzaken. Natuurlijk rook ik onraad en vroeg om een terugbelnummer en naam. Het nummer wat ik kreeg was van de plaatselijke Rabobank en de persoon daar had mij idd net gebeld maar niet vanaf het nummer in mijn display....... Ik belde terug met de vaste lijn en tijdens dit gesprek ging de mobiele 1x over en gaf een gemiste oproep van deze bank terwijl zij mij op dat moment niet belde! Rara hoe kan dit? Wat kan hier aan de hand zijn? Kan het zijn dat er iets met de mobiele telefoon aan de hand is? En hoe kan ik dat zien?

1313 8 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 9, 2016 om 15:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Kijk ook eens hier , het eerste is hetzelfde verhaal als dat van uw ,
Nooit reageren en terug bellen , er stond toch Chuvashia Republic had bij u al een belletje moeten rinkelen dat dit niet klopte .

http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/78352711138

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een telefoontje is natuurlijk geen phishing mail. Je hebt je verhaal ook al op wieheeftgebeld.nl gezet, zie ik.

Zou me er niet druk om maken. Niet terug bellen in ieder geval.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2016 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En natuurlijk niet om een terugbelnummer vragen. Als u al zou willen bellen, moet u zelf het nummer opzoeken op de site van de Rabo.

freix.
door freix. - Feb 9, 2016 om 16:58
28 Antwoorden / 14 Vragen

@Marita567
Zoals u kunt lezen, ging er een belletje rinkelen en heb ik de Rabobank teruggebeld....... Het WAS de Rabobank!
@Carola83
Helemaal gelijk: phishing-telefoontje? Dat blijkt het ook niet te zijn..... maar wat dan wel?  Het was nl. wel degelijk de Rabobank....
@tijger1
Ik kreeg het juiste (een ander) terugbelnummer... en ook de juiste naam! Natuurlijk heb ik dat eerst even gecheckt alvorens terug te bellen.... ;-) En toen kreeg ik dezelfde persoon aan de lijn. Hoe kan het dan zijn dat ik het vreemde nummer in de display zag? Met meelopende tijd......

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 17:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, hoor. Werkt de Rabobank tegenwoordig soms met een callcenter in de buurt van Rusland? Alles is mogelijk natuurlijk, maar waarom heb je dit niet aan de medewerker gevraagd hoe dat zit?

diumenge
door diumenge - Feb 9, 2016 om 17:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zal we een op hol geslagen VOIP-centrale zijn ofzo.

pi
door pieterwolters Feb 9, 2016 om 18:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt inderdaad voor de hand. Of een gesprek vanaf een mobiele telefoon die via een bedrijfscentrale wordt gerouteerd, dan worden nummers ook wel eens vernaggeld.

marita567
door marita567 - Feb 9, 2016 om 17:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Zie ook hier het antwoord van iemand anders , kreeg een telefoontje met hetzelfde nummer ,

Blijkt afdeling Radiologie te zijn van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch. Zou goedkoper zijn om via de Chuvashi Republic te bellen ...
Misschien is een medewerker van de Rabobank ziek en heeft op deze afdeling met zijn telefoon zitten te spelen :-)

Bron : www.wieheeftgebeld.nl

freix.
door freix. - Feb 9, 2016 om 17:58
28 Antwoorden / 14 Vragen

@Carola83: Dat heb ik gevraagd;-) De medewerker wist het ook niet. Hij laat het uitzoeken door hun ICT-afdeling (of er iets mis is) maar daar zal ik niks van horen. (jammer) Als het iets goed fout is, zal er op dit forum wel een reactie komen, denk ik......