ma
door marjaa Mar 26, 2014 om 18:31
Computers & telefonie

Waar kan ik notificatie op iPad vinden?

Ik heb net abonnement mobiel internet Vodafone afgesloten voor op de iPad. Om op my Vodafone te komen moet ik het 06 nr. Invullen en dan zou ik het wachtwoord per notificatie krijgen (normaal via sms). Ik kan het nergens vinden op de iPad (2). Iemand een idee, want ik wil in ieder geval graag mijn verbruik bijhouden.

Groet, marjaa

1578 21 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 26, 2014 om 18:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Niet beters te weten heeft de iPad geen sms mogelijkheden. Gewoon even de simkaart in 'n telefoon steken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 26, 2014 om 18:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Denk er overigens aan dat het verbruik vanaf een tablet rap kan gaan, 500 mb heb je zo verbruikt.

ma
door marjaa - Mar 26, 2014 om 18:59
152 Antwoorden / 44 Vragen

@lekkerisdat: klopt, maar daarom staat er dus dat je een notificatie krijgt. Die kan ik alleen nergens vinden ....

ma
door marjaa - Mar 26, 2014 om 19:02
152 Antwoorden / 44 Vragen

@lekkerisdat: precies en daarom wil ik mijn verbruik goed bijhouden. Al tijdje gedaan met andere iPad via kpn app, maar daar klopt niets van.

pi
door pieterwolters - Mar 26, 2014 om 19:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een domme vraag, maar ben je wel online (via WIFI)?

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2014 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je hier wat aan: .

ma
door marjaa - Mar 26, 2014 om 19:10
152 Antwoorden / 44 Vragen

@pieterwolters: ja hoor

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 26, 2014 om 19:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Die berichten komen in de notificatiebalk, deze tover je te voorschijn door boven in het scherm naar benden te vegen. Enkel moet je dat misschien even opnieuw doen, aangezien ze meen ik niet opgeslagen worden.

ma
door marjaa - Mar 26, 2014 om 19:16
152 Antwoorden / 44 Vragen

@diumenge: ja dank, ik wilde graag voorkomen om een tijd met de klantenservice
Van Vodafone te moeten bellen, maar lijkt toch te moeten.

ma
door marjaa - Mar 26, 2014 om 19:18
152 Antwoorden / 44 Vragen

@lekkerisdat: daar had ik inderdaad gekeken, maar niets. En ik had het al paar x geprobeerd. Nog maar eens.

costnix
door costnix - Mar 26, 2014 om 19:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan. Klik hier.
(http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/internet/tips-voor-push-notificaties/)

ph
door philip36 - Mar 26, 2014 om 19:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u de app My Vodafoon op de ipad staan.
Zo ja, kijk dan eens onder instellingen en dan Notifications of notifications voor deze app wel aan staat.

ph
door philip36 - Mar 26, 2014 om 19:54
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u dataverbruik wilt bijhouden is er, vandaag met onderstaande link, hiervoor een Engelstalige app te downloaden.
Vandaag is deze gratis.
Als u het niet nodig vindt, misschien toch downloaden nu het gratis is en dan weer direct van ipad verwijderen.
Wilt u de app later toch willen hebben dan kunt u het ten alle tijden gratis downloaden.

https://itunes.apple.com/nl/app/data-counter-data-usage-for/id397348286?mt=8

macwouter
door macwouter - Mar 27, 2014 om 04:23
825 Antwoorden / 9 Vragen

Sms berichtjes komen altijd binnen via de berichten-app als je die goed hebt ingesteld tenminste. Lees dit. In de berichten-app kun je instellen of je berichten wilt versturen en ontvangen via je e-mail of 06 nummer.

ma
door marjaa - Mar 27, 2014 om 16:19
152 Antwoorden / 44 Vragen

@philip36: ik kan mij niet registreren voor my Vodafone, dat is juist het probleem. Helaas zag ik je berichtjes nu pas, en is de app voor verbruik niet meer gratis.

ph
door philip36 - Mar 27, 2014 om 16:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op de site van Vodafone staat dat er een sms-je of notificatie naar je toestel gestuurd wordt.
Dus niet naar de Ipad.

Registreren
1. Ga naar de inlogpagina en klik op de button 'Account aanmaken'
2. Vul je mobiele nummer in. We sturen een sms'je of notificatie met een tijdelijk wachtwoord naar je toestel. Klik het inlogscherm niet weg.
3. Vul dit tijdelijke wachtwoord in
4. Vul een nieuw persoonlijk wachtwoord in, van minimaal 6 en maximaal 15 karakters, met minimaal 1 cijfer en 1 letter
5. Je kunt vanaf nu inloggen met je persoonlijke wachtwoord

bron: Vodafone

ma
door marjaa - Mar 27, 2014 om 17:03
152 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb met Vodafone gebeld, en wachtwoord is uiteindelijk per mail gestuurd. Helaas kostte het daarna nog heel veel moeite om wachtwoord in te vullen, omdat het schermpje steeds wegviel enz. Maar goed, het is gelukt. Bedankt voor alle reacties.

ma
door marjaa - Mar 27, 2014 om 18:35
152 Antwoorden / 44 Vragen

@philip36: je laatste reactie zie ik nu. Dat deed ik dus al bij/met Vodafone, maar ik kon het ww niet ontvangen, omdat er blijkbaar toch geen notificatie werd gestuurd. De iPad IS het toestel. Vodafone was bekend met het probleem, dus als ze handig en klantvriendelijk zijn vragen ze bij registreren om het emailadres en kunnen het ww daarheen sturen.

ph
door philip36 - Mar 27, 2014 om 18:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Fijn dat het opgelost is.

ph
door philip36 - Mar 31, 2014 om 10:02
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U miste laatst de gratis app voor dataverbruik.
Nu weer een andere tijdelijk gratis.

https://itunes.apple.com/nl/app/dataman-next-track-data-usage/id592962356?mt=8

ma
door marjaa - Mar 31, 2014 om 11:33
152 Antwoorden / 44 Vragen

@philip36:dank je wel