hans515
door hans515 Mar 13, 2017 om 14:10
Computers & telefonie

Wát gebeurd er 's Nachts in mijn Laptop met W10?

Ik heb een Sony laptop met Windows  10. Géén aparte antivirus scanner. Wat gebeurd er dan in de nachtelijke uren een enkele keer in de week. Ik zie dan, dat hij uit de slaapstand "ontwaakt" en hoor dan het bekende knisperende geluid van de schijf .
Worden er dan updates geplaatst of? Hoe kan ik dat controleren?  In taakbeheer zie ik ook niets staan...
Of moet ik de laptop altijd helemaal uitschakelen?

5973 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 13, 2017 om 14:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hans515 ,

Kan inderdaad te maken hebben met updates , lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/404943-Computer-start-automatisch-op-om-3-uur-s-nachts

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 13, 2017 om 14:50
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan inderdaad zijn dat automatisch updaten in W10 is ingeschakeld. Op mijn laptop gebeurt dit ook.
http://www.webwijzer.nl/beveiliging/automatische-updates.html

simon55
door simon55 - Mar 13, 2017 om 14:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon helemaal uitschakelen en dan n dag later de updates doen simpel toch

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 13, 2017 om 15:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ongevraagd ontwaken uit de slaapstand

Ontwaakt de computer ongevraagd uit de slaapstand? Het apparaat of proces dat dit aanstuurt (meestal de muis of de netwerkadapter) kan worden achterhaald met het commando POWERCFG -DEVICEQUERY WAKE_ARMED (open hiervoor via het Win-X menu de Opdrachtprompt (administrator)). Vervolgens kan bij het energiebeheer van de veroorzaker worden vastgelegd dat deze de computer niet meer uit de slaapstand mag halen (configuratiescherm of Win-X menu, onderdeel Apparaatbeheer, klik met rechts op het betreffende item, Eigenschappen, tabblad Energiebeheer, vink uit optie Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen). Schakel bij voorkeur tevens de opties Wake on Ring en Wake on Lan uit bij de power management-opties in het BIOS/UEFI.

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen_onderdeel_systeem.html

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2017 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Géén aparte antivirus scanner.

Dat heeft weliswaar niets te maken met het opstarten van je updates, maar ik zou toch ook adviseren om een antivirusscanner te installeren.
Bv. de gratis Avast. https://www.avast.com/nl-nl/index
Vwb het 's nachts opstarten:
updates om 03.00 uur uitschakelen (zie reeds gegeven reacties)

Topantwoord

gsm
door gsm - Mar 13, 2017 om 21:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows 10 gebruikt de niet productieve uren om onderhoud te doen. Je kunt zelf de Gebruikstijden instellen tussen welke de PC productief gebruikt wordt en waar buiten Windows onderhoud mag doen.

br
door brui0929 - Mar 14, 2017 om 21:45
639 Antwoorden / 10 Vragen

Windows 10 kan ieder moment van de dag ge-update worden dit kan door op instellingen te klikken naar updates zoeken te klikken.
Terwijl u bezig bent zoekt Windows 10 naar updates en installeerd deze hierna volgt een melding update nu installeren klik hierop.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 15, 2017 om 14:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tijd voor een firewall.

pe
door per Mar 15, 2017 om 15:37
20 Antwoorden / 0 Vragen

Huh ?