ro
door robertkloek Feb 9, 2006 om 17:34
Computers & telefonie

Website verdwenen...

Beste mensen,

Even het volgende probleem. Het is al een tijd terug gebeurd maar ik ben toch benieuwd hoe jullie erover denken.

Ik heb de website ontworpen en onderhoud deze, voor een kerk. Al een aantal jaren momenteel. De website wordt gehost door Morganahost.nl.

Normaliter kreeg ik altijd een factuur per post opgestuurd. Ineens kreeg ik deze per mail, op zich geen raar fenomeen. Alleen deze kwam op 20 juli. Dus , vakantietijd je weet hoe dat gaat en de factuur kwam iets later terecht bij de penningmeesteres. Omdat wij iets `over tijd' waren werd het domein geblokkeerd. Deze zou na betaling weer vrijgegeven worden. Alles goed en wel, rekening was betaald dus ik dacht laat ik het domein even checken. Ik kreeg de melding dat de pagina niet gevonden kon worden. Dat vond ik vreemd dus heb ik ingelogd via FTP en wat bleek.... het domein was leeg, op de standaard servermappen na dan.

Dit vond ik heel vreemd, want ik was dus heel de site kwijt. Aangezien ik zelf een crash heb gehad, had ik ook geen files meer op mijn pc, en ik geef eerlijk toe...mijn backups waren niet up-to-date, maar goed dat is nu niet de issue. Ik heb meerdere malen naar Morganahost hierover gemaild, maar heb nooit van hun een reactie gehad.

Nu mijn vraag...kan dit zomaar? Men hoeft het domein toch niet meteen leeg te maken? Ze kunnen toch gewoon het domein tijdelijk blokkeren zonder meteen al de files te deleten?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,

Robert

678 4 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 10, 2006 om 17:46
646 Antwoorden / 8 Vragen

Dat uw files 'meteen' (geen idee hoe lang er tussen rekening en betaling zat) verwijderd werden is vreemd, in de regel gebeurt dat bij een zichzelf respecterende provider niet. Normaliter wordt alleen de webserver uit de lucht gehaald, zodat de betreffende informatie niet meer op te vragen is. Eventueel wordt ook e-mail geblokkeerd, maar verwijderd wordt er ook niets.

Pas na aanhoudelijk herinneren en niet betalen (3 a 4 maanden) worden dergelijke akties gedaan.

Nogmaals, ik ken de tussenliggende peroide niet, maar mogelijk dat Morganahost een Fata Morgana is?

ro
door robertkloek - Feb 13, 2006 om 20:49
9 Antwoorden / 5 Vragen

Nou het gebeurde al 1 of 2 weken nadat de termijn was verstreken. Geen herinnering o.i.d.

En inderdaad blokkeren van het domein vind ik niet vreemd, maar meteen alles resetten??? Want ook alle mailboxen waren verdwenen. Dat kon ik ook allemaal opnieuw gaan instellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2006 om 21:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bestaat morganahost nog wel???

ro
door robertkloek - Feb 19, 2006 om 22:03
9 Antwoorden / 5 Vragen

Jazeker bestaan ze nog.

Kijk maar op www.morganahost.nl, ze hebben net een hele nieuwe website.