cees60
door cees60 Mar 24, 2012 om 11:58
Computers & telefonie

Weergave afbeeldingen in Outlook 2010

Af en toe worden afbeeldingen in mailtjes, ontvangen in Outlook 2010, niet weergegeven. Er staan alleen kleine rode kruisjes met de volgende tekst : De gekoppelde afbeelding kan niet worden weergegeven. Het bestand is mogelijk verplaatst, heeft een andere naam gekregen of is verwijderd.Controleer of de koppeling verwijst naar het juiste bestand en de juiste locatie. Gelukkig komt dit niet vaak voor maar is toch wel storend. Weet iemand een oplossing? Het betreft dus Windows 7 ult met Outlook 2010. Bj voorbaat dank voor elke reaktie.

20180 9 Rapporteer

freya
door freya - Mar 24, 2012 om 12:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cees60,

Zijn dat muiltjes van bedrijven (nieuwsbrieven) of van familie/kennissen? Het kan zo zijn dat de verzender 'linkt' naar afbeeldingen die niet meer bestaan en daar doe je niets aan.

m.vr.gr. Freya

cees60
door cees60 - Mar 24, 2012 om 13:02
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hallo Freya,

Dat zijn mailtjes van bedrijven. Bedankt voor de snelle reaktie.

Cees

leograper
door leograper - Mar 26, 2012 om 12:43
31 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,
Ikzelf heb Outlook 2007, helaas nog niet met 2010 gewerkt.
Dit kan ook met de vetrouwensinstellingen van doen hebben.
Ook gebruiken sommige bedrijven afbeeldingen die verwijzen naar een andere website, dit kan ook als niet vertrouwd gezien worden.
Daarnaast hebben veel van deze afbeeldingen een LINK naar een pagina, dit kan ook als niet vertrouwd gezien worden.
Ga eens op zoek naar opties in Outlook die hiermee van doen hebben,
Succes, Leo.

pa
door paul.47 - Mar 26, 2012 om 15:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde met windows live mail,en dat is geen reclame.
gewoon een afbeelding van een goeie kennis.
Ik heb Avastantivirus,zou dat de oorzaak kunnen zijn.

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2012 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cees60,

Probeer het volgende eens:

1. Klik op Opties in het menu Extra.
2. Klik op de tab Beveiliging.
3. Klik onder Afbeeldingen downloaden op Instellingen voor automatisch downloaden wijzigen.
4. Schakel het selectievakje Afbeeldingen of andere inhoud niet automatisch downloaden in HTML-e-mail uit.

Suc6

cees60
door cees60 - Mar 26, 2012 om 19:47
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hoi edrick3,

Heb nogal moeten zoeken maar heb ontdekt dat in Outlook 2010 de volgende route moet worden gevolgd :
1. Bestand.
2. Opties.
3. Vertrouwenscentrum > Instellingen voor vertrouwenscentrum.
4. Automatisch downloaden

Hier kan ik het door jou genoemde selectievakje aan- of uitvinken.
Maar dit stond bij mij al uit.

Onder deze mogelijkheid staan er nog 5 andere opties om aan of uit te zetten.
Ik noem ze hieronder maar even op :
1. Downloads in e-mail-berichten toestaan wanneer de afzenders en geaddresseerden in de lijsten veilige afzenders en veilige geaddresseerden staan die door het filter Ongewenste e-mail worden gebruikt,
2. Downloaden van websites toestaan in deze beveiligingszone : Vertrouwde zone,
3. Downloads in RSS-items toestaan,
4. Downloaden in discussieborden van SharePoint toestaan,
5. Waarschuwen voordat inhoud wordt gedownload wanneer ik e-mail bewerk, doorstuur of beantwoord.

Deze vakjes zijn aangevinkt maar staan lichtgedrukt.

cees60
door cees60 - Mar 26, 2012 om 19:50
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hoi edrick3,

Was nog vergeten te vermelden dat leokas in zijn mailtje het vertrouwenscentrum al had vermeld.
Met welgemeende excuses aan leokas

am
door amanda-037 - Apr 6, 2014 om 15:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me zelf hier ook uren zot gezocht en geërgerd, talloze websites bezocht en alle tips uitgeprobeerd … tevergeefs. (windows 8)
Tot ik mij ineens herinnerde dat ik een tijd geleden steeds het verzoek kreeg om de update van java te installeren. Telkens ik dit probeerde (via de site van oracle), kreeg ik een foutmelding en lukte dit dus niet.
Deze keer probeerde ik het via de site van softonic http://java-runtime-environment-64.nl.softonic.com/download#downloading en ja … gelukt!!! Alle afbeeldingen worden terug weergegeven in outlook 2010.
Ik hoop dat ik hiermee anderen op weg kan helpen. Veel success!

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2014 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amanda-037,

Dan hoop ik voor je dat je geen 'rommel' hebt binnengehaald via softonic.
Het is altijd verstandiger om via de officiële websites te downloaden.

Met vr.gr.