abc001
door abc001 Oct 5, 2022 om 09:08
Computers & telefonie
Wie heef ook met bedrijf HP probleem?

1 september heb ik laptop gekocht die doet niet voldoende aan de kwaliteit.(scheef scharnieren en dikke bult op de cover)
Wil hem terug sturen(geld ook terug) maar mij reclamatie is elke keer geweigerd en HP wil hem op mij kosten repareren?!!
HP bereiken is echt wonder, bellen, mailen heef geen nut ze beantwoorden niet, ben 1100 euro kwijt en heb laptop die niet goed is en kan hem nergens kwijt inmiddels mij bedenken tijd is ook voorbij..

4193 14 Rapporteer

sira
door sira - Oct 5, 2022 om 09:23
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u hem rechtstreeks bij HP gekocht? Zo niet, dan moet u terug naar de verkoper van de winkel waar u hem wel heeft gekocht.

Overigens ben ik ook geen HP liefhebber.

ne
door neodutchio - Oct 5, 2022 om 09:26
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Had de laptop dit al bij aanschaf, of is dit later ontstaan?

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2022 om 09:45
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van slechte service die ik ondervond in ieder geval een service die ik eerder niet gewend was bij COMPAQ (indertijd overgenomen door HP) en ooik bij printers koop ik al enkele jaren geen HP apparaten meer.  Indien u euvel al direct na ontvangst (bij on-line aankoop) constateerde had u het op basius van ook geldende regekls binnen 14 dagen kunnen retourneren maar dat heeft u klaarblijkelijk niet voldaan. Hoe dan ook is de verkoper, ook bij on-line aankoop bij HP verantwoordelijk en zie verder m.b.t. de geldene wetgeving enklcht mogelijkheid
meer uitgebreid:
 https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM

abc001
door abc001 - Oct 5, 2022 om 10:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb hem online via HP site gekocht en hij was al zo binnengekomen met scheef scharneren, je kan hem niet netjes dicht doen hij is gewon scheef.
Allen die bult is dag of twee later meer zichtbar geworden, is niet gevallen geen enkele krasje of schade. Om te kunnen retour sturen heb ik sticker nodig en moet aangemeld woorden bij ophaaldienst en dit gegevens stuurt HP niet.

HP reageert niet en kan niet zo zomaar ergens opsturen en zal ook echt niet weten waar. Maar mij wettelijke garantie is voorbij omdat HP reageert niet, dus ben ik in dichte cirkel belanden, kan geen kant op... maar bedankt voor de reacties ga straks alle linkjes lezen en hoop dat ik tot oplossing komt.

ne
door neodutchio Oct 5, 2022 om 10:59
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Maar al de laptop met scheve scharnieren is geleverd, waarom dan niet meteen aan de bel getrokken en waarom dan wel de laptop in gebruik genomen?

abc001
door abc001 Oct 5, 2022 om 11:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja wel meteen in actie gegaan 9 september binnengekregen,13 september email verstuurd ook dagelijks gebeld, maar hp reageert niet, verbinding gebroken of krijg ik te horen dat ik zo geholpen ben.

Week geduurd voordat iemand aan de lijn gekregen die heeft mij gezegd dat die sticker komt en kan ik hem terug sturen. Twee weken gewacht,weer gebeld en krijgt te horen dat mij reclamatie gesloten is en niemand weet waarom dus weer alles op nieuw, nieuwe dossier gemakt om 3 oktober antwoord te krijgen (telefonisch en geen email als bevestiging gekregen) dat ik mag hem niet opsturen mij garantie rechten zij ingetrokken omdat is mij schuld en ze kunnen natuurlijk reparatie doen maar ik moet betallen. En mij bezwaar dat ik sinds 9 september probeer terug te sturen hebt totaal geen invloed ,nee mevrouw je hebt hem kapot gemakt we sluiten deze dossier.

ne
door neodutchio Oct 5, 2022 om 11:31
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Als u op 9 september de laptop hebt binnengekregen met scheve scharnieren en pas op 13 september bent gaan klagen, dan noem ik dat niet bepaald meteen in actie komen. Het probleem nu is dat het lastig te bewijzen is dat het niet uw schuld is. Bij direct reageren heb je bewijs dat de laptop zo geleverd is.

abc001
door abc001 Oct 5, 2022 om 11:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja wel maar zat weekend tussen dan is bedrijf gesloten.

ne
door neodutchio Oct 5, 2022 om 11:47
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Op vrijdag 9 september had u gewoon een mail kunnen sturen dat uw bestelling beschadigd is ontvangen. U hoeft dus niet te wachten tot dinsdag 13 september om te bellen.

abc001
door abc001 Oct 5, 2022 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja hier hebt je gelijk, maar nooit nagedacht dat hier zo ellende kan krijgen.

sira
door sira - Oct 5, 2022 om 10:53
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u die scheve scharnieren direct gemeld?

Stuur ze een brief en (indien mogelijk) een email waarin u HP vriendelijk doch dringend verzoekt binnen 10 dagen te reageren en in geval zij niet reageren u HP in gebreke zult stellen wegens het leveren van een ondeugdelijk product, maar dat u ook juridische stappen zult ondernemen.

Na die 10 dagen kunt u bovenstaande stappen herhalen, maar dan met een aangetekende brief.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 5, 2022 om 11:33
870 Antwoorden / 3 Vragen

quote
Maar mij wettelijke garantie is voorbij omdat HP reageert niet
unquote

Uhmmmm als je op 1 september naar ik aanneem van dit jaar je laptop toch gekocht hebt, dan lijkt het met sterk dat de wettelijke garantie nu al verlopen is. Of is het een refurbished laptop die je gekocht hebt.

In het geval dat je de laptop inderdaad op 1 september dit jaar gekocht hebt dan heb je nog volledige garantie en in dat geval inderdaad even de links die door anderen gegeven zijn volgen en HP schriftelijk (aangetekend en regulier post) in gebreke stellen.

Succes.

abc001
door abc001 Oct 5, 2022 om 11:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja laptop dit jaar gekocht, maar volgens menner aan de lijn deze probleem komt door laptop laten vallen en dit betekent geen garantie meer voor mij. Daarna kwam hij met antwoord dat ik heb hem te ver open gedan dus weer mij schuld maar dit is HP ENVY X360 laptop 2in1 dus kan ook als tablet gebruiken en zo is ook HP site geadverteerd, maar volgens hp klantenservice is dat niet. Elke gespreek is telefonisch gespreek ondanks dat ik elke keer om email vraag krijg ik gewoon niks terug.

panter22
door panter22 - Oct 5, 2022 om 16:27
6599 Antwoorden / Vragen
abc001
door abc001 Oct 6, 2022 om 09:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Deze stappen heb ik nagelopen, maar ja beide kanten moeten werken zonder reactie van hp kan ik hem niet versturen heb geen ophalstickers, geen dossier nummer alle nummer die ik kan vinden werken niet. Heb uren tijd uitbesteden om die laptop proberen aanmelden op verschillende manieren.

panter22
door panter22 Oct 6, 2022 om 14:59
6599 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met het juridisch loket. Zo kom je er niet uit met HP. Kijk in de reactie van Heremietkreeft voor het telefoonnummer.

user123
door user123 - Oct 5, 2022 om 22:46
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dit ziet er uit als gebruikerschade. Logisch dat hp dit tegen berekening wil herstellen.
tenzij het product zo uit de doos kwam, maar dat maak ik uit uw bericht niet op.

abc001
door abc001 Oct 6, 2022 om 09:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mag laptop kunnen openen of koop ik hem allen om na te kijken? Is 2 in 1 laptop hij kan kantelen of maximaal open kunnen.
Dit is waarschijnlijk ontstaan omdat ik hem open gedaan scheef scharnieren, je voelt gewoon die scharnier/schroef.

abc001
door abc001 - Oct 6, 2022 om 09:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

zo heb ik hem binnen gekregen

mo
door mof - Oct 7, 2022 om 10:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waar heb je hem gekocht? Als het bij HP via internet was had je dat ding gewoon binnen 14 dagen kunnen retourneren. Als het in een fysieke winkel is dan zul je bij de winkelier moeten aankloppen en niet bij HP direct. Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en die is uiteindelijk verantwoordelijk voor de staat van het product. Het eerste half jaar zal hij moeten aantonen dat de problemen door jou zijn veroorzaakt of anders kostenloze reparatie van je laptop, of een vervangend gelijkwaardig product, of je geld terug (die keus mag de winkelier trouwens maken, daar heb je in principe geen zeggenschap over)

mo
door mof - Oct 7, 2022 om 10:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als HP niet reageert op jouw retournering sticker, dan zijn ze nalatig en kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Webshops. Die doet een bindende uitspraak.

annalize
door annalize - Oct 7, 2022 om 13:57
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een laptop van HP sinds 1 jaar en 2mnd. de zwarte omlijsting liet spontaan los.
Er is niets mee gebeurd. Nie gevallen . Het scherm laat los. Gemeld bij HP en zeggen dat het niet onder garantie valt en dat ik reparatie zelf moet betalen.
Nooit meer een laptop van HP.

1paul
door 1paul - Oct 8, 2022 om 08:26
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie bepalingen, doe er je voordeel mee.

https://support.hp.com/nl-nl/document/c03805201