vd
door vdwj Jun 30, 2008 om 09:29
Computers & telefonie

Wie weet een goede internet provider?

Hallo met jan ik heb onlangs mijn ziggo multi verbinding teruggebracht naar midi.voor de downloaders onder ons de up is nu60 kbs en down 110 kbs vind ik voor die 20 euro toch wel weinig.en heb ik mijn internet verbinding ook nog geoptimaliseerd met tune up.wie weet een goede provider met een redlijke down en upsteam(snelheid)voor 20 euro.in de reclames worden vaak snelheden vermeld met de boodschap tot max 20 mb dus niet gegarandeerd ligt aan hoeveel er op dat moment zitten te internetten daar heb ik dus niets aan.graag advies van internetters in de praktijk.ik hoor van jullie groeten Jan.

3634 26 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2008 om 09:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn veel aanbieders en die zijn vergelijkbaar zo ongeveer allemaal even goed of even slecht als het gaat om snelheid, service etc.

Probleem waar ik u op wil wijzen dat als u een i-net aanbieder bedoelt via de telefoonlijn u toch afhankelijk bent van de koperdraad/afstand van de schakelkast tot uw woning/ resp. de aansluiting op een glasvezelnet. Bij i-net via kabel speelt iets vergelijkbaars, weliswaar dan geen koperdraad van de telefoonkabel maar koperdraad van de TV/Radio kabel en ook de afstand.

ag
door agro - Jun 30, 2008 om 12:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ons net in Nuenen of Eindhoven, maar ook mogelijk dat in andere plaatsen ook al te verkrijgen is.

Hoge snelheden (100 Mb up + down) voor de laagste prijs.

Ook voor telefonie en tv.

Alles met glasvezel tot in huis.

Geen klachten.

labren
door labren - Jun 30, 2008 om 12:47
862 Antwoorden / 0 Vragen

het ligt er aan waar U woont als U in de regio utrecht woont is xmsnet.nl via de glasvezel kabel zeer goed gemiddelt 85 Mb up en dounwloud , ben er zelf zeer tevreden over, is supersnel

ar
door are2039 - Jun 30, 2008 om 12:52
39 Antwoorden / 9 Vragen

Ja. ik heb al een jaar Tele2  Ze zijn zeer betrouwbaar en zijn er problemen dan kun je rustig klantensiervice bellen, want langer dan een paar minuten hoef je niet te wachten. Ze hebben nu dus een aanbieding van een internetverbinding tot 20mb voor €19,95 en een aanbieding van internet tot 20mb en telefoneren voor 14.95 (eerste 6 maanden) en dan 29,95.
Ga zelf maar een kijken op www.tele2.nl
Echt te moeite waard.

la
door larabuf - Jun 30, 2008 om 12:53
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben al jaren heel tevreden met xs4all adsl verbinding, geen limiet aan downloaden, uploaden etc, hoge snelheid, betrouwbaar, nooit de helpdesk hoeven bellen in al die jaren niet, veel extra's zoals beveiliging, spamfilter etc. ga maar eens kijken op hun site voor verdere informatie en prijzen. En ze zijn maatschappelijk bewust bezig!

koekeloer
door koekeloer - Jun 30, 2008 om 12:59
562 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij heb je bij tele2 wel een contract van 2 jaar. Als je dus niet tevreden bent zit je er lang aan vast

koekeloer
door koekeloer - Jun 30, 2008 om 13:03
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb ADSL gehad van planet (over een week stap ik over naar Telfort internet).

Snelheid was 6 Mb, eigenlijk nooit klachten.

Helaas betaalde ik (zonder bellen) zo 52 euro / maand voor een heleboel overbodige zaken zoals een internetredactie, music stream, etc.

De snelheid van 20 Mb kan niet worden gegarandeerd, omdat deze lager wordt als je verder van de centrale woont, heeft niet te maken met het aantal internetters op dat moment (zolang de server dit maar aankan)

le
door lengrot - Jun 30, 2008 om 13:31
32 Antwoorden / 10 Vragen

Hou er rekening mee dat (bijna) bij al de providers met aanbiedingen het telefoonabb. er apart bij komt! Ik heb InternetPlusBellen van KPN en daar betaal ik 34.95 voor per maand INCL. tel.abb.

re
door renske2 - Jun 30, 2008 om 13:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

aanbieders zat voor zo'n bedrag. Bij Telfort kun je een inschatting maken van de snelheid thuis. Die 20 Mbps die genoemd wordt kan alleen in zeer gunstige omstandigheden gehaald worden, zoals korte afstand vanaf centrale, weinig andere deelnemers in de buurt, enz.
De snelheid die je noemt is waarschijnlijk de snelheid waarmee je downloadt (op scherm te zien als downloadsnelheid)? Want dat is meestal een factor 10 lager dan de geleverde snelheid van de verbinding.

tdehond
door tdehond - Jun 30, 2008 om 13:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Telfort heeft een slechte klantenservice.  Ben in totaal 7 maanden bezig geweest om het foutenfestival van Telfort te beëindigen rond opzeggen abonnement bij door Telfort ingelijfde provider.  Het rechtzetten lukte uiteindelijk dankzij bemiddeling afdeling Klantencontact KPN.  Anders had ik nu met een incasobureau te maken gehad omdat ik weigerde abonnementsgeld etc te betalen bij een provider waar ik nooit klant van geweest ben.

Heeft u geen problemen, zal het wel goed gaan bij Telfort. Heeft u wel een probleem dan vraag ik me af Telfort dit binnen acceptabele termijn weet op te lossen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2008 om 14:04
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bij alle aanbieders (zo ongeveer) bestaan deze problemen! Kijk nog eens naar de klachten top tien bij Kassa en Radar.

koekeloer
door koekeloer - Jun 30, 2008 om 14:14
562 Antwoorden / 18 Vragen

de factor 10 is het verschil tussen Mega bites en Mega Bytes.

De provider geeft aan in Megabits, maar je pc geeft aan in megabytes.

em
door emily38 - Jun 30, 2008 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jan ik zit nu al ruim 4 jaar bij tiscali/telfort en het is echt goed en de service is ook prima.Nog nooit geen problemen gehad en je betaalt voor 20MB  19,95 euro en met telefonie erbij 29,90 euro.

Dus ga over naar Telfort.

ro
door robbo44 - Jun 30, 2008 om 15:22
7 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Jan,

Ik heb jaren xs4all gehad, prima provider alleen wel één van de duurdere, zit nu al een hele poos bij telfort, was tiscali en heb zelden problemen. Heb er ook telefonie bij voor 10 euro per maand kun je kosteloos bellen naar vaste nummers door heel nederland.

Snelheid is 20Mb, maar dat ligt eraan hoe ver je van de telefooncentrale zit, ik zit er 2.1km vandaan, dus haal maar 1Mb per seconde, maar vind het snel zat.

Goed, totale kostenplaatje is 30 euro per maand inclusief die telefonie, provider ligt er zelden uit, ik raad je dus telfort aan.

Succes ermee verder.

ro
door robbo44 - Jun 30, 2008 om 15:25
7 Antwoorden / 4 Vragen

OOps, vergeet te vermelden dat het zonder telefonie 19,95 euro p/m is, 20Mb downstream, 1Mb upstream.

ge
door geurtjalink - Jun 30, 2008 om 15:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb goede ervaringen met claranet.nl

zij helpdesk

aurora1
door aurora1 - Jun 30, 2008 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Jan,

Ik koos nooit voor Casema (nu Ziggo) omdat ik ze te duur vond qua snelheid in vergelijk met andere providers en vaker storingen op de kabel heb. Ik heb IPB van de KPN voor 34,95/maand, inclusief tel.abonnement. Overwoog over te stappen naar Telfort, voor 29,95 met een hogere snelheid en dan tel. abo KPN ook opzeggen. Ik zag er voorlopig vanaf wegens diverse kritieken die ik op sites las o.a. ook over het veranderen van provider.

Op internet vind je sites met overzichten, zoals op internetten.nl en vergelijk.nl. Je postcode e.d. intikken en je ziet overzichten van soorten verbindingen en prijzen. Zowel via de kabel als via de telefoonverbinding. Verder kun je vaak via internet uitzoeken of je ver van een centrale van een bepaalde aanbieder woont. Ook vind je op forums informatie over de providers die je wel wat lijken. Gewoon de naam op Google intikken en dan verschijnen wel forums. De tip over Kassa en TrosRadar zou ik ook opvolgen.

Verder is van belang voor hoe lang je een contract moet afsluiten en of er een datalimiet is.

Op de site Speedtest kun je zien of jouw internetsnelheid niet te veel afwijkt van jouw abo.

Als je vaker bestanden downloadt kun je overwegen een downloadversneller daarvoor te installeren, zoals bijv. de Free Orbit. De installer heb ik (in een aparte map voor progjes) op mijn pc en als ik grotere bestanden wil downloaden installeer ik die even daarvoor en unistall ik hem erna weer. Info erover vind je op internet o.a. op forums.

Vr.gr.

ha
door hasi30 - Jun 30, 2008 om 18:12
9 Antwoorden / 8 Vragen

Sinds enige tjd heb ik Alice. De kosten zijn € 29,95 per maand inclusief bellen naar alle vaste nummers. Mijn snelheid is 20 Mb . Dat is de opgave en dat haalt ie bij mij dan ook. De helpdesk is erg gemakkelijk bereikbaar  (25 cent p.minuut) en wordt bemand door deskundig personeel.

Ik ben dus uiterst tevreden

Hans

ha
door hansnl43 - Jun 30, 2008 om 22:21
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu al ruim een jaar Compuserve, 8Mb/s download en 1Mb/s upload voor €19,95, incl telefonie, vaste nummers in NL gratis. Het eerste jaar betaalde ik slechts €9,95 voor hetzelfde pakket.

Ik ben wel tevreden.

rl
door rlkempers - Jun 30, 2008 om 22:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het ligt hoer ver je van de centrale af licht, lig je er dicht bij en je kunt 20mb halen, je kunt dit testen bij de provider dan kun je het beste Telfort nemen voor 19,95 per maand en voor 29,95 per maand inclusief gratis bellen zonder starttarief in Nederland. Hewb goede ervaringen mee

he
door henkes0 - Jul 1, 2008 om 00:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik heb zelf al 10 jaar telebyte nooiit problemen en een hele goeie verbinding echt een aanrader www.telebyte.nl

ch
door chrisz - Jul 1, 2008 om 03:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jan,

Ik heb in het verleden een aantal providers gehad zoals XS4ALL, Orange, UPC en nu speedlinq welke is overgenomen door Telfort.
Over speedlinq ben ik absoluut  niet tevreden, ik zit nu voor de 2e keer gedurende 3 weken zonder internet en heb er in 2 weken 8 telefoontjes aan gewaagd van gemiddeld 10-15 min a 70 cpm om de medewerkers ervan te overtuigen dat mijn modem kapot is. Ze roepen wel van ik hoor dat u weet waar u over praat en u bent ervaren, maar we vragen eerst een lijntest aan bij KPN welke 3-5 werkdagen duurt. Standaard protocol. Onderhand ben ik 3 weken verder en heeft kpn geen terugkoppeling gedaan aan speedlinq en is er 1 helder licht op de helpdesk geweest die een modemwissel aan heeft gevraagd. Daarnaast is er ineens 39,95 van de rekening afgeschreven ipv 29,95! Ik ben dus absoluut ontevreden over deze provider en raad je deze absoluut niet aan!
Ik heb hele goede ervaringen met zowel Orange alsook XS4ALL, echter kon de laatstgenoemde destijds de snelheid niet leveren en is deze een stuk duurder. Maar goed kwaliteit heeft eenmaal zijn prijs.
Ik ga nu over naar Alice aangezien we binnenkort glasvezel krijgen en ik niet meer aan een lange termijn contract wil vastzitten voor die tijd.
Tot slot is het zo dat met een adsl verbinding het niet uitmaakt met hoeveel mensen je in de buurt verbinding hebt, dit doet niks af aan de snelheid. In tegenstelling tot de CAI-kabel, daar deel je de toegang tot internet met een aantal buurtgenoten die kabelinternet heeft. Je moet het zo zien dat met ADSL je een eigen oprit hebt naar de (internet)snelweg en met CAI-kabel (UPC etc.) deel je deze oprit.
Ik wens je veel wijsheid in de I-P jungle !

ka
door kasappels - Jul 1, 2008 om 19:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben Compuserve. Is een onderdeel van AOL. 20MB.
€ 19,95 eerste jaar, inclusief telefonie. Vaste prijs  € 29,95. Wel de software router update houden. Minpuntje is een hun betaalde servicenummer, Staat tegenover dat je goed geholpen wordt op afstand.

Bellen naar vaste nummer, zijnde niet service nujmmers, in Nederland is gratis. Misschien een poginkje.

ge
door genglazoe - Jul 3, 2008 om 09:54
19 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi op de valreep mijn ervaring met Surfen en Bellen van Het Net. Na veel opstartproblemen destijds (2 jr. geleden) ben ik nu tevreden ondanks alle kritiek(zie Kassa). Toen we terug kwamen van vakantie (dit jaar) was draadloos internet verdwenen (analoog deed het goed)en niet zelf meer te herstellen. Na één telefoontje op zondag (direct aan de telefoon want ik had nog een speciaal nummer van beginproblemen) was dit snel verholpen. Heb een abonnement internet en gratis bellen met alle vaste nummers in Nederland. Onder in mijn scherm staat signaalsterkte uitstekend Snelheid 54 Mbps. voor €39,95 per maand. Mijn enige klacht is dat ik af en toe  de internetverbinding weer moet herstellen. (Wifilampje op laptop brandt dan ook niet ). Ik ben een leek dus kan er niet meer van zeggen doe er je voordeel mee gr. G.L.

emu
door emu - Jul 3, 2008 om 15:44
13 Antwoorden / 9 Vragen

hallo jan, vaak kun je goede informatie over aanbiedingen internet vinden bij :

http://www.bellen.com/nieuwsbrief/breedbandmarkt.html
   Bellen.com txt-nieuwsbrief-titel

ba
door basvandoorn - Jul 14, 2008 om 14:36
7 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Jan,

Caiway.. een super provides wat mij betreft, niet duur. ik heb voor 24 euro per maand de op 1 na hoogste download snelheid. makkelijk te installeren. alleen de standaart UTP kabel die meegeleverd word is erg klein, maar bij de Action een 5 meter kabel gehaald voor 2 euro..