ja
door janjohanna Jun 20, 2012 om 11:48
Computers & telefonie

Wie weet wat dit inhoudt,zonder de li9nk te openen?

Ik ontvang de volgende e-mails:
Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.
Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.
Hartelijk dank voor uw medewerking

Teo van Wijk,
IT Securi
ty Assistant,
ICS CARDS Netherlands.

en:
Om
de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.
Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.
Hartelijk dank voor uw medewerking

Hendrik Borsboom
IT Security Assistant
ING.

Wie heeft ook deze mails ontvangen?
Wat moet ik er mee?

6471 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Direct verwijderen, geen link openen. De zoveelste fishingmail.
Oplichters worden steeds slimmer in het verzinnen van dreigende mails waardoor iemand zijn inloggegevens prijsgeeft. Goed, dat u het hier heeft gemeld op de site.
Banken vragen nooit via een mail om uw inloggegevens.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat klopt banken vragen dit niet via mail

je moet niets invullen
blokkeren en verwijderen
niets moet alleen adem halen dat moet

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gezegd worden dit soort dingen Nooit gevraagd via (vage) mails met een link,
gelijk weggooien dat soort dingen.

--Anti-Fraud International > Scammer Central > Phishing > Teo van Wijk, ING Bank--
Anti Fraud Org.

--Pas op voor phishingmail zogenaamd van ING--Fraude helpdesk

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg ook niet deze mail:

Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.

U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen

Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Hendrik Borsboom
IT Security Assistant
Western Union, NL

Daarna ben ik gaan zoeken op google en kwam ik bij kassa. Die Hendrik heeft het maar druk.

Direct verwijderen maar!

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

excuus, ik kreeg NET deze mail, en niet NIET.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra er kreten in staan "u bent verplicht" e.d. dan weet je ook al meteen dat het niet echt kan zijn. ALs het echt zou zijn zal er eerder iets gebruikt worden als "wij verzoeken u..." eventueel met een verwijzing naar de voorwaarden.

En dat een assistant zo'n belangrijjke mail uitstuurt is natuurlijk ook vreemd....

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo janjohanna,

Dit is een phishingmail.

Staat ook op de site van ING, klik hier.

Heeft u een verdachte e-mail ontvangen? Dan is de ING niet de afzender. U kunt de phishingmail aan ons doorsturen via valse-email@ing.nl. U logt nooit in via een e-mail.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Handig is om de bron van het e-mail bericht te bekijken. Daardoor is te zien dat gebruikers niet bij een bank inloggen (een bank, internetprovider of wie dan ook zal immers nooit om de gegevens vragen omdat het ze al bezit) maar op een door een derde geregistreerde website. Naast een zogenaamde phishingmail is hier ook sprake van spam (spamklacht.nl zal vast blij zijn met de header + bron van het bericht).

Zelf heb ik ooit eens iemand getraceerd welke gebruik had gemaakt van een open internetverbinding via een tankstation. Je moet er maar opkomen om zoveel moeite te doen om gegevens van anderen te achterhalen.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Druk eens op reply, dan zie je het echte emailadres waarnaar je zou reageren als je dat zou willen (wil je natuurlijk niet). Bij het afzendadres hebben ze er vaak wel voor gezorgd dat het nog een beetje authentiek lijkt.
Daar zie je altijd een vaag adres zinder naam en duidelijke herkomst.

Ik heb zelf als afzender al van alles gehad. kweet niet hoeveel binnen - en buitenlandse banken, financiele instellingen. Notarissen, de FBI en ga zo maar door.

Gewoon weggooien die troep!

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op die link klikt zie je iets wat alleen maar op ING lijkt.

Als je dit zelfde doet dus via zelf naar www.ing.nl gaan regelde zie je een totaal andere pagina en geloof dus nooit zomaar je E mail als je deze kreeg.

Ik kreeg als ooit Postbank dus nooit ING klant geweest deze mail ook dus zouden ze nu bij de bank zo dom zijn, nee toch!
Erger nog, ik was nooit online klant en alleen die gratis enveloppen van eind vorige eeuw en toen weg wegens niet werkende Blauwe Leeuw pasjes.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......ALs het echt zou zijn zal er eerder iets gebruikt worden als "wij verzoeken u..." ....

Wat voor woorden er ook gebruikt worden, je hoeft maar 1 ding te onthouden: geen enkele bank vraagt je via een link in de mail in te loggen!

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kreeg iets soortgelijks vandaag van
western union gelijk weg gedaan

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yep, hier ook met regelmaat ontvangen. Die Hendrik... wat een bezig baasje...
Vorige week kreeg ik zelfs zo'n mail vanuit de Rabobank. Wat interessant is, want ik ben nog nooit klant geweest bij de Rabo :))
Gewoon afzender toevoegen aan ongewenste mail en op delete drukken.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel er zo vaak voor gewaarschuwd wordt, zijn er toch nog mensen die hier jammer genoeg intrappen.

Drachtster voor 50.000 euro gedupeerd

Ben er trouwens wel verbaasd over om te lezen hoeveel mensen deze e-mails wel niet krijgen. Ikzelf heb namelijk nog nooit zo'n e-mail gehad.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan weet je gelijk waarom men dit blijf proberen. Tienduizenden mails sturen kost feitelijk niets, en als er maar een iemand intrapt dan is het kassa.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirck, over je verbazing dat zoveel mensen een email krijgen: Hangt er vanaf of je emailadres over het internet slingert. Een kennis van mij had me ongevraagd gekoppeld aan een kettingmail, gewoon in de cc gedaan.
Meteen gemaild dat ik dat absoluut niet op prijs stelde, maar dan is het al te laat.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op een in onbruik geraakt email adres krijg ik geregeld post van banken (waar ik geen rekening heb) en creditcards (die ik ook niet heb) met de vraag en waarschuwingen enz. waar ik alle info zou moeten posten. Gewoon in de spam gezet en eens in de zoveel tijd opruimen. Geen aandacht aan geven. Tenzij dat je natuurlijk graag van je geld af wil .........................

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ze ook allemaal ontvangen van teo en van hendrik
ze werke allebij bij de ing , western union en ics cards
die gaste draaie overuren

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op woensdag 20 jun 2012, 19:56: Hoewel er zo vaak voor gewaarschuwd wordt, zijn er toch nog mensen die hier jammer genoeg intrappen.

Drachtster voor 50.000 euro gedupeerd

Ben er trouwens wel verbaasd over om te lezen hoeveel mensen deze e-mails wel niet krijgen. Ikzelf heb namelijk nog nooit zo'n e-mail gehad.

Dan heb je zeker ook een goede Spamfilter net als ik, want ik krijg al die onzin mail ook niet te zien! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op woensdag 20 jun 2012, 23:57: Dan heb je zeker ook een goede Spamfilter net als ik, want ik krijg al die onzin mail ook niet te zien! ;-)

Nee hoor, heb nog nooit een spamfilter gebruikt, maar het kan wel zijn dat mijn provider deze mailtjes blokkeert.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op donderdag 21 jun 2012, 00:20:
hereistom schreef op woensdag 20 jun 2012, 23:57: Dan heb je zeker ook een goede Spamfilter net als ik, want ik krijg al die onzin mail ook niet te zien! ;-)

Nee hoor, heb nog nooit een spamfilter gebruikt, maar het kan wel zijn dat mijn provider deze mailtjes blokkeert.

Een goed provider heeft ook een goede Spamfilter ;-)

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op donderdag 21 jun 2012, 00:20:
hereistom schreef op woensdag 20 jun 2012, 23:57: Dan heb je zeker ook een goede Spamfilter net als ik, want ik krijg al die onzin mail ook niet te zien! ;-)

Nee hoor, heb nog nooit een spamfilter gebruikt, maar het kan wel zijn dat mijn provider deze mailtjes blokkeert.

Een goede provider heeft ook een goede Spamfilter ;-)

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 02:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

janjohanna schreef op woensdag 20 jun 2012, 11:48: Ik ontvang de volgende e-mails:
Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.
Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.
Hartelijk dank voor uw medewerking

Teo van Wijk,
IT Securi
ty Assistant,
ICS CARDS Netherlands.

en:
Om
de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.
Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.
Hartelijk dank voor uw medewerking

Hendrik Borsboom
IT Security Assistant
ING.

Wie heeft ook deze mails ontvangen?
Wat moet ik er mee?

NIET OPENEN!

Ik heb een dergelijke mail van ICS Cards nimmer ontvangen.

U kunt ICS Cards zelf bellen om het te verifiëren, ook wordt op de website een waarschuwing gezet dat er dergelijke mail in omloop is (geweest).

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op donderdag 21 jun 2012, 00:57:
dirck schreef op donderdag 21 jun 2012, 00:20:
hereistom schreef op woensdag 20 jun 2012, 23:57: Dan heb je zeker ook een goede Spamfilter net als ik, want ik krijg al die onzin mail ook niet te zien! ;-)

Nee hoor, heb nog nooit een spamfilter gebruikt, maar het kan wel zijn dat mijn provider deze mailtjes blokkeert.

Een goede provider heeft ook een goede Spamfilter ;-)

Daar kan je over discussieren. Je kunt immers ook zeggen dat een goede provider alle informatie doorgeeft.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb perongeluk deze mail wel geopend ik kwam op hun web site, van western union money transfer. ik kreeg deze mail. Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.
U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.
Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.
Hartelijk dank voor uw medewerking

Teo van Wijk,
IT Security Assistant,
ICS CARDS Netherland

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Smokeytess, u heeft hopelijk niks ingevuld???

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat niet ik heb het perongeluk aleen geopend