Gerry1969
door Gerry1969 Feb 12, 2016 om 20:20
Computers & telefonie

Win 10 zelfde versie andere finctie

Beste experts,
Nooit gedacht dat ik nog eens een computer gerelateerde vraag zou stellen maar toch.
Sinds van de week heb ik windows 10 Pro aangeschaft Engelstalig.
Een bewuste keuze omdat er tijdens het vertalen naar Nederlands redelijk wat fouten inzitten Dat terzijde,
Ik heb 1x op mijn pc geinstalleerd en 1 x op mijn laptop.
Als ik op de pc op het windows 10 logo klik krijg ik  te zien een menu waar letterlijk staat:
All Apps
Power
Settings
File explorer en dan is zijdelings een veld op ,ijn bureaublad met tegels te zien waar ik een aantal programma's heb ondergebracht.
Druk ik dezelfde toets op de laptop in dan krijg ik alle tegels op mijn bureaublad en staat er linksbovenin een aantal streepjes boven elkaar.
Pas als ik daar op druk krijg ik hetzelfde te zien als wat in in 1 handeling op mijn pc te zien krijg.
Iemand een suggestie hoe dit in te stellen is, zodat ik net als op de pc, een menu krijg en tegelijkertijd de tegels.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Diewilik (nou heb ik hem er werkt het niet :-))

1103 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2016 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk, gezien de omschrijving, dat de laptop in tablet modus draait. Dat kan je uitzetten via het (vierkante) tekstballonetje rechtsonder in het scherm.

gsm
door gsm - Feb 12, 2016 om 21:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De tablet mode is actief. Je kunt deze mode veranderen via het melding (messages?) pictogram in het systeemvak.
Er zijn echter meer instellingen te vinden, zie:
 Start, Settings, System, Tablet mode....

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 13, 2016 om 00:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Even een terugkoppeling, probleem is opgelost maar het was niet de tabletmode. Ik heb van allerlei schuifjes van on naar off gezet en na herstart werkt het zoals ik het wilde. Evengoed superbedankt voor de input.
Diewilik

gsm
door gsm Feb 14, 2016 om 21:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je had dan waarschijnlijk "Start op volledig scherm weergeven" aanstaan bij: Start, Instellingen, Persoonlijke instellingen, Start.

marita567
door marita567 - Feb 13, 2016 om 06:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@diewilik ,

Hier vind u nog meer informatie , instellingen / aanpassingen in Windows 10 zie linker venster ,
Kijk ook eens bij instellingen Privacy .

https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersinterface.html

ph
door philip36 - Feb 13, 2016 om 10:49
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@diewilik
Sinds van de week heb ik windows10 pro aangeschaft Engelstalig.
Een bewuste keuze omdat er tijdens het vertalen naar Nederlands redelijk wat fouten inzitten.

Kunt u eens wat voorbeelden geven want lijkt me dat ze bij Microsoft dat vertalen altijd nauwkeurig doen.
Als dat voor u reden is om geen Nederlandse versie te kopen moet het toch wel storend zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 13, 2016 om 13:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Philip,
Ik weet dat Microsoft erg nauwkeurig werkt maar de moedertaal van Windows is Engels, Wat ik heb vernomen (weet niet of het waar is ) is dat er geen directe Nederlandse versie vanuit het Engels wordt gemaakt maar vanuit het Duits.
Daarnaast heb ik een studerende dochter die tweetalig gymnasium doet en dus alles in het Engels moet doen, dan is het erg handig dat Windows ook Engels is. Daarnaast vind ik het zelf buitengewoon prettig werken omdat sommige begrippen, uitdrukkingen of woorden net wat lekkerder klinken in het Engels.
Sorry ben gewoon een beetje niet zoals de middenmoot met dit soort zaken.

Met vriendelijke groet
Diewilik

ph
door philip36 Feb 13, 2016 om 17:02
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@diewilik
Duidelijk, verbaasde me ook al dat u geen gratis upgrade naar windows10 had gedaan.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 13, 2016 om 17:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ Philip, ik kon niet gratis naar de Pro N versie upgraden, deze heb ik bij de lokale computerboer moeten bestellen.
 MVG Diewilik

gsm
door gsm Feb 14, 2016 om 22:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een ander nadeel van vertaalde versies zoals de NL versie is dat de onderliggende benamingen van bepaalde mappen e.d. nog steeds Engels zijn. Er is alleen een NL layer overheen getrokken. De map Afbeeldingen bijvoorbeeld heet in werkelijkheid nog steeds Pictures en Documenten is Documents. Bij sommige programma's zou dat problemen of verwarring kunnen geven met de paden naar mappen en bestanden.