ro
door roelant Jun 17, 2015 om 22:00
Computers & telefonie

Windows 10

Hallo, Ik wil Windows 10 installeren via de gratis update. Ben ik dan al mijn inloggegevens kwijt.
Als het mij niet bevalt kan ik dan ook weer terug naar mijn oude windows?

15340 36 Rapporteer

macwouter
door macwouter - Jun 17, 2015 om 22:45
825 Antwoorden / 9 Vragen

Bent u niet zo kundig op dat gebied dan kunt u ook het Windows 10 iso bestand downloaden en installeren in virtualbox van Oracle. Let wel dat Windows 10 nog NIET af is. Mocht het bij u helemaal fout gaan pleurt u het hele zootje in de prullenbak en ga weer gewoon verder met je eigen Windows want daar is totaal niets mee gebeurd.

diumenge
door diumenge - Jun 17, 2015 om 22:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees hier.

Bij de reacties (11.06.2015 Lars van Beek) staat dat je de eerste maand (?) terug kan.

door 1953 - Jun 18, 2015 om 04:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Neen! Microsoft reserveert al uw licentieversie bij de uitgifte van windows 10 op woensdag 29 juli a.s.

f.weele
door f.weele - Jun 18, 2015 om 12:51
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier voor meer informatie

m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Jun 18, 2015 om 12:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier
(in het engels)

vr1944
door vr1944 - Jun 19, 2015 om 12:12
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Meld je aan bij Microsoft voor de gratis upgrade voor W10 dan wordt deze automatisch geïnstalleerd rond 29 juli . Nu een versie installeren raad ik je af deze is bedoeld voor testers en ontwikkelaars etc en je loopt het risico dat je systeem crashed .Je raakt inloggegevens niet kwijt en je kan niet downgraden.Erg veel veranderd er niet bij windows 10

audb
door audb - Jun 19, 2015 om 12:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen als u gebruik maakt van windows 8/8.1 kan u terug keren windows 7 blijkt namelijk een andere indeling van uw harde schijf te gebruiken daarom dient wat ik heb begrepen ook de harddisk opnieuw te worden voorzien van een andere bestands indeling.

do
door don45 - Jun 19, 2015 om 12:29
57 Antwoorden / 21 Vragen

hoe dit gaat uitpakken kan nog niemand weten.
microsoft komt pas 29 juli met windows 10 naar buiten.
het is gewoon nog afwachten.
terug naar het oude systeem. maak gewoon een backup hiervan voor terugplaatsing als windows 10 niet bevalt.

vr1944
door vr1944 - Jun 19, 2015 om 12:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat klopt weinig van Je oude windows wort op geslagen in een windows old map. Als terug wilt naar je oude windows versie moet je de C partitie formateren maar er is geen enkele reden om terug te willen naar een oudere versi

=audb schreef op vrijdag 19 jun 2015, 12:27: Alleen als u gebruik maakt van windows 8/8.1 kan u terug keren windows 7 blijkt namelijk een andere indeling van uw harde schijf te gebruiken daarom dient wat ik heb begrepen ook de harddisk opnieuw te worden voorzien van een andere bestands indeling.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 19, 2015 om 12:50
525 Antwoorden / 385 Vragen

[quote=f.weele schreef op donderdag 18 jun 2015, 12:51]klik hier voor meer informatie

m.vr.gr.

Ik wil de upgrade annuleren, maar ...
- Rechtsonder op het upgrade-logo geklikt
- Geselecteerd "Status upgrade controleren"
Waar vind ik dan "Aanmelding annuleren" ?
Bij voorbaat dank,
MJ

reflecs
door reflecs - Jun 19, 2015 om 13:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@mjvandenwerf
Ik denk dat u dit zoekt:
Upgrade logo> drie blauwe streepjes linksboven
onder het kopje de upgrade downloaden
>bevestiging weergeven> bestelling annuleren.

endemion
door endemion - Jun 19, 2015 om 13:26
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt ook een image backup van je huidige systeem maken voor je de upgrade installeert. Dan kun je altijd terug als het niet bevalt. Daar heb je wel de nodige schijfruimte voor nodig en je schijf dien gepartitioneert te zijn of er moeten meerdere fysieke schijven in je systeem aanwezig zijn.

Hier is meer informatie daarover te vinden.
https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html

ja
door jan op kassa - Jun 19, 2015 om 15:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meldde me ook aan voor de update naar W10.
Immers: aan boord Intel Core i7-860 , 2,8GHz, 4 GB Ram, nog 399GB vrij op de hd. Ruim voldaan aan de minimum eisen zou je zeggen.

Maar... bij controle blijkt: W10 kan niet op deze computer worden geinstalleerd:
want ..... de CPU wordt niet ondersteund !!!!
1. Bij wie zou ik moeten zijn bij Microsoft om deze cpu ook op het goede lijstje te krijgen??
2: zijn er al meer mensen die de boven genoemde opmerking hebben gekregen.
(Gelukkig geeft Microsoft wel al meteen een verwijzing naar: "online een pc zoeken", dat dan weer wel ....!)

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2015 om 15:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als die CPU niet ondersteund wordt dan helpt het 'op een lijstje komen' echt niet hoor.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 19, 2015 om 15:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik al geruime tijd win 10, want ik ben 1 van de testers.
Ik vind het geen echte vooruitgang, menu's zijn wat minder overzichtelijk, en ik heb het gevoel dat de computer iets trager is geworden.
O.a het opstarten bv duurt iets langer.
De gehele menu structuur van win 8 vind ik wat gebruiksvriendelijker.
Weele geeft hier 2 KLIKS, maar bij die kliks staat het antwoord volgens mij niet er bij.
Want de vraag gaat over terugzetten, en niet over upgraden.
Ook heb ik al enkele keren een "vastloper"gehad.

f.weele
door f.weele - Jun 19, 2015 om 18:08
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Teruggaan naar windows7 kan in ieder geval als je een recovery DVD hebt, of je pc is uitgerust met een functie om terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De recovery is geplaatst op een aparte partitie. Windows8 heeft deze functie ingebouwd alhoewel bij sommige merken pc's een recovery dvd wordt geleverd.
Indien er in computer (windows verkenner) geen recovery partitie wordt weergegeven dan kan je deze tevoorschijn halen. Klik hier voor een Youtube-filmpje hoe dat te doen (ook voor win8).
Microsoft heeft nog niet definitief aangegeven hoelang win10 houdbaar is op de pc. Summier wordt hier aangegeven de einddatum van het besturingssysteem op het apparaat. Dat zou betekenen dat win10 op een windows7 apparaat wordt bijgewerkt totdat de updates voor win7 stoppen. Als dit daadwerkelijk het geval is, dan dient men zich af te vragen of upgraden naar win10 zinvol is. Het startmenu in win10 kan men aanpassen middels software van derden, waarbij het uiterlijk van o.a. win7 weer tevoorschijn komt. Stardock met Start10 en ClassicShell. Ik heb een proefversie van Start10(beta) op mijn win10 preview gezet en dat werkt goed.

m.vr.gr.

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2015 om 18:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 19 jun 2015, 18:08]...
Microsoft heeft nog niet definitief aangegeven hoelang win10 houdbaar is op de pc. Summier wordt hier aangegeven de einddatum van het besturingssysteem op het apparaat. Dat zou betekenen dat win10 op een windows7 apparaat wordt bijgewerkt totdat de updates voor win7 stoppen.
...

Waar haal je dat vandaan?

f.weele
door f.weele - Jun 19, 2015 om 18:43
1085 Antwoorden / 27 Vragen

de laatste nogmaals; klik hier

f.weele
door f.weele - Jun 19, 2015 om 18:45
1085 Antwoorden / 27 Vragen

nog een keer; klik hier

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 19, 2015 om 19:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Sowieso niet upgraden, maar doe een nieuwe installatie. (dan dien je logischerwijs wel al jouw (log-in)gegevens even op te slaan).
En terug naar jouw 'oude' Windows kan uiteraard altijd.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 19, 2015 om 19:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 19 jun 2015, 18:08]Als dit daadwerkelijk het geval is, dan dient men zich af te vragen of upgraden naar win10 zinvol is.
Sowieso kun je beter -om privacy-veiligheidsredenen- W7 blijven gebruiken (W8 kunnen wel overwegen, na 'n maand of 3 wachten, om voor W10 te gaan).

ro
door roelant - Jun 19, 2015 om 19:52
3 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor al jullie reacties.

reflecs
door reflecs - Jun 19, 2015 om 20:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@jan op kassa
Misschien wordt dat probleem, De CPU wordt niet ondersteund, vanzelf door een update opgelost:
Klik http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1638154

ha
door harryromijn - Jun 20, 2015 om 08:30
272 Antwoorden / 0 Vragen

Houd ook rekening met de garantievoorwaarden van uw computer.
Medion hanteert de voorwaarde, dat de computer in de staat is als die gekocht is. Ik had een computer met Windows 7 gekocht en daar januari 2013 Windows 8 opgezet, dus WEG service was vrijdag 19 juni mijn ontdekking.
Dus, hebt u eind mei computers aangeschaft en gaat u na 29 juli daar de gratis Windows 10 opzetten, precies als in hun advertentie zo aangegeven: welk is dus uw gratis ondersteuning in de 3 jaar garantieperiode ondanks nog maanden garantieperiode te gaan.
Is voor mij een reden geweest het aangeschafte per direct terug te brengen.

zw
door zwaardvis - Jun 20, 2015 om 10:06
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=harryromijn schreef op zaterdag 20 jun 2015, 08:30]
Medion hanteert de voorwaarde, dat de computer in de staat is als die gekocht is

Lijkt mij onzin. Dan zou je hem zelfs niet mogen opstarten, want bij de eerste keer starten wordt Windows geïnstalleerd en daarna maandelijks van updates voorzien. Dat is dus niet de staat als waarin hij gekocht is. En je mag al helemaal geen software downloaden.....
Ik denk eerder dat jouw PC van voor januari 2013 al lang over zijn garatietermijn heen is.

diumenge
door diumenge - Jun 20, 2015 om 10:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Drie jaar garantie volgens harryromijn, tot januari 2016 dus.

diumenge
door diumenge - Jun 20, 2015 om 10:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

O, in januari andere Windows er op gezet.

vr1944
door vr1944 - Jun 20, 2015 om 11:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Zo wie zo onzin ,Medion geeft maar 2 jaar garantie op de PC's.Meestal vervalt de garantie als er hardware aan toegevoegd of veranderd is kortom als de verzegeling is verbroken

=zwaardvis schreef op zaterdag 20 jun 2015, 10:06:
=harryromijn schreef op zaterdag 20 jun 2015, 08:30:
Medion hanteert de voorwaarde, dat de computer in de staat is als die gekocht is

Lijkt mij onzin. Dan zou je hem zelfs niet mogen opstarten, want bij de eerste keer starten wordt Windows geïnstalleerd en daarna maandelijks van updates voorzien. Dat is dus niet de staat als waarin hij gekocht is. En je mag al helemaal geen software downloaden.....
Ik denk eerder dat jouw PC van voor januari 2013 al lang over zijn garatietermijn heen is.

f.weele
door f.weele - Jun 20, 2015 om 12:07
1085 Antwoorden / 27 Vragen

t.s. heeft de pc waarschijnlijk bij Aldi gekocht. Daar krijg je 3 jaar garantie op Medion.
m.vr.gr.

ja
door jan op kassa - Jun 21, 2015 om 12:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reflecs schreef op vrijdag 19 jun 2015, 20:51]@jan op kassa
Misschien wordt dat probleem, De CPU wordt niet ondersteund, vanzelf door een update opgelost:
Klik http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1638154

Beste reflecs,
Wat was ik blij met uw verwijzing!
Het is inderdaad de oplossing gebleken.
In mijn geval moest de pc er toch nog een nachtje over slapen om het goede plaatje op het scherm te brengen, maar het is toch allemaal maar mooi gelukt.
Nogmaals heel erg bedankt voor deze gouden tip!

reflecs
door reflecs - Jun 22, 2015 om 10:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Beste jan op kassa,
Super!

Graag gedaan.
Fijn om te horen dat het bij u gewerkt heeft :)

ja
door janospeek - Dec 25, 2015 om 07:23
1 Antwoorden / Vragen

Als je Windows 10 installeert verlies je geen gegevens, maar als je terug wil naar je oude Windows dan kan het gebeuren dat je na terug installeren steeds een melding krijgt van Microsoft dat je oude Windows z.g. een illegale versie is en er geen ondersteuning is. Je moet dan valideren, dus je 25 cijferige code weer invoeren. Heb je die niet dan kun je je oude Windows niet gebruiken. Dus Let op!

ja
door janboekel - Dec 25, 2015 om 09:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

het kan als men de windows7 niet verwijdert hebt

reflecs
door reflecs - Dec 25, 2015 om 11:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen
pl
door plebpleb - Dec 26, 2015 om 14:44
113 Antwoorden / 60 Vragen

Ruim 4 weken was 't onmogelijk om te kunnen internetten...Wat precies de reden was, heb ik geen verstand van...Ziggo gebeld erover en die adviseerde me naar de winkel te gaan...Eindelijk had iemand eens tijd voor mij en ben nu alles kwijt op internet...Dus nu alles weer proberen om de sites terug te vinden...
Hij adviseerde me google chrome te gebruiken...Is wel ingewikkelder dan Explorer.....