dhiemstra01
door dhiemstra01 Aug 5, 2015 om 08:44
Computers & telefonie

Windows 10

Ik ben in het bezet van twee laptoppen 1 in Servië en 1 thuis in Holland. Kan ik op beide laptops Window 10 installeren?, of maar voor 1. Graag hoor ik jullie mening, ik had mij opgegeven,

1814 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je voor beide laptops een geldige Windows licentie hebt kan je ze allebei upgraden naar Windows 10.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn ene laptop kreeg ik een berichtje binnen dat ik hem downloaden kom maar op die andere niet. En eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik hem nu downloaden moet. Twee vraag blijft window 10 gratis of is het tijdelijk? Graag hoor ik jullie mening.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het eerste jaar is Windows10 gratis vanaf de dag dat Windows 10 geïnstalleerd is. Installeren van Windows 10 kan ook met de media creation tool deze kun je downloaden.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

brui0929 schreef op woensdag 5 aug 2015, 10:30: Het eerste jaar is Windows10 gratis vanaf de dag dat Windows 10 geïnstalleerd is. Installeren van Windows 10 kan ook met de media creation tool deze kun je downloaden.

Nou het eerste jaar vanaf 29-7-2015 tot 29-7-2016 dus, kun je gratis upgraden. Als je daarna Win10 wilt installeren moet je de portemonnee trekken. Eenmaal geïnstalleerd blijft het gratis.

Een geforceerde upgrade downloaden kan inderdaad hier
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Hiermee kun je ook een DVD maken om Win10 op meerdere PC's te upgraden of een schone installatie te doen op een PC die daarvoor reeds ge-upgrade is.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of op zijn Nederlands
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Win10 is overigens alleen gratis te verkrijgen voor huidige legale Win7 of Win8.1 gebruikers.
Niet voor Vista of XP dus.

Tip: scan uw PC eerst op malware voor dat u upgradet. Met MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) en ADWCleaner bijvoorbeeld. Problemen met upgrades kunnen nl. ook veroorzaakt worden door aanwezige malware....
Zie
http://www.gratissoftwaresite.nl/

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp ik weet nu genoeg, maar eerlijk gezegd denk ik zelf dat windows 7 sneller opstart dan window 10. Wat raden jullie de kassa leden nou precies aan, om windows 10 te dowloaden, of gewoon window 7 houden. Graag jullie mening. Alvast heel vriendelijk bedankt vrienden het doet mij als ouder iemand heel goed.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk: If it ain't broke, don't fix it.
Als u tevreden bent en u kent het systeem door en door, blijf dan gerust bij Win7. Die blijft tot 2020 zeker ondersteund. Tegen die tijd is uw PC zou oud dat u toch beter een nieuwe kunt kopen. Met dan Windows 12 of 14 of zo.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

dhiemstra01 schreef op woensdag 5 aug 2015, 11:30: Vriendelijk bedankt voor jullie hulp ik weet nu genoeg, maar eerlijk gezegd denk ik zelf dat windows 7 sneller opstart dan window 10. Wat raden jullie de kassa leden nou precies aan, om windows 10 te dowloaden, of gewoon window 7 houden. Graag jullie mening. Alvast heel vriendelijk bedankt vrienden het doet mij als ouder iemand heel goed.

Windows 10 zal zeker sneller opstarten dan Windows 7. Dat zijn in ieder geval ook de berichten die ik van anderen hoor. Als er oude programma's op je p.c. staan, of je hebt oude(re) randapparatuur zou ik eerst e.e.a. checken.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vermelding dat Win10 sneller opstart dan Win7 lijkt mij een non-issue.

Ik ga er van uit dat een normale gebruiker zijn computer niet 13 keer per dagdeel opstart.

En dan staat Win 7 met vertrouwde met stip op 1, waar je bij Win10 eerst tig acties moet plegen om nog enigszins het gevoel van enige privacy te krijgen.

Daarom blijf ik bij Win7

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedank jullie vriendelijk voor alle antwoorden, en ik blijf gewoon Windows 7 gebruiken.
Gr dhiemstra01

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op woensdag 5 aug 2015, 11:18: Nou het eerste jaar vanaf 29-7-2015 tot 29-7-2016 dus, kun je gratis upgraden. Als je daarna Win10 wilt installeren moet je de portemonnee trekken. Eenmaal geïnstalleerd blijft het gratis.

Tip; nu upgraden, serienummer uit de PC plukken en weer terug naar 7, kun je altijd alsnog W10 -gratis- installeren.

Voor W7 gebruikers, sterk het advies om niet te upgraden (dat bij PC's die dagelijks gebruikt worden).

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op woensdag 5 aug 2015, 11:39: Windows 10 zal zeker sneller opstarten dan Windows 7. Dat zijn in ieder geval ook de berichten die ik van anderen hoor. Als er oude programma's op je p.c. staan, of je hebt oude(re) randapparatuur zou ik eerst e.e.a. checken.

Dat zijn inderdaad de berichten. Ik had echter een zeer snel opstartende Windows 7, na de upgrade naar Windows 10 heb ik het idee dat de PC nu iets langzamer opstart. Dat wil zeggen, opstarten gaat nog steeds snel, maar daarna moet er nog wat software op de achtergrond inladen. Dat was eerst niet het geval. Voor mij geen reden om terug te gaan naar Windows 7, maar voor anderen wellicht wel een reden om de upgrade niet uit te voeren.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, op beide mogelijk, hebben een eigen operatingsysteem.

Misschien dat de laptop in Servië een andere taal nodig heeft?

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwaardvis schreef op woensdag 5 aug 2015, 11:18:
Nou het eerste jaar vanaf 29-7-2015 tot 29-7-2016 dus, kun je gratis upgraden. Als je daarna Win10 wilt installeren moet je de portemonnee trekken. Eenmaal geïnstalleerd blijft het gratis.

Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als Microsoft volgend jaar toch nog besluit om het gratis te houden, of op z'n minst bepaalde acties zal gaan doen waarmee je het gratis krijgt. De concurrentie biedt immers al jaren gratis upgrades en die zijn nu een stuk serieuzer dan een paar jaar geleden. Nadeel voor Microsoft is wel dat de concurrentie op een andere manier het geld verdient (Apple via hardware, Google via advertenties, Linux leveranciers via support services).

ve
door verwijderd - Aug 5, 2015 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op woensdag 5 aug 2015, 11:53: De vermelding dat Win10 sneller opstart dan Win7 lijkt mij een non-issue.

Ik ga er van uit dat een normale gebruiker zijn computer niet 13 keer per dagdeel opstart.

Mag jij vinden, maar het gaat helemaal niet om wat jij vindt, maar om topic starter en die heeft het er over.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt vrienden voor jullie antwoorden, ik laat ze gewoon op windows 7 staan want die verdoen mij perfect en wat goed is moet goed blijven.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2015 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

dhiemstra01 schreef op woensdag 5 aug 2015, 08:44: Ik ben in het bezet van twee laptoppen 1 in Servië en 1 thuis in Holland. Kan ik op beide laptops Window 10 installeren?, of maar voor 1. Graag hoor ik jullie mening, ik had mij opgegeven,

ve
door verwijderd - Aug 8, 2015 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben drie volle dagen bezig geweest om W10 te installeren op twee PC's (en weer naar de oude versies terug te zetten...)

Op mijn laptop met W8.1 bleken al mijn e-mailaccounts onder Windows Live Mail bij W10 verdwenen, inclusief alle eerder opgeslagen e-mails! Als een haas terug naar W8.1, dat gelukkig maar ca. 20 min duurde. Toen alles weer normaal...

Op mijn desktop met W7 werkte mijn VPN via PIA (Private Internet Access) niet meer en dat prog was met geen mogelijkheid opnieuw te installeren; foutmelding na foutmelding. Complete de-installatie met Revo Uninstaller aangevuld met mappen wissen via Unlocker ging wel, maar opnieuw installeren niet. Om gek van te worden.

Maar het werd nog erger. Door een foutje mijnerzijds had ik een bepaald tekstbestand verkeerd aangepast. Geen nood, dacht ik. Via Acronis True Image kun je immers ook één specifiek bestand terugzetten; al veel vaker toegepast. Niet dus: dat bestand werd doodleuk niet gevonden in de data image. Toen besloten mijn hele data partitie op D:\ terug te zetten met Acronis. Dat backup bestand op een externe hard disk werd gelukkig wel gevonden. Normaal duurt dat terugzetten toch al gauw een uur, nu maar enkele minuten. Maar wat bleek met Verkenner: de hele data partitie was verdwenen; doodleuk gewist van de harde schijf. Al mijn gegevens (die teruggaan tot op 1985) weg.

Als een haas W10 weer teruggezet naar W7, maar die data partitie bleef verdwenen. In de ontstane niet toegewezen ruimte een nieuwe partitie D: aangemaakt met EaseUS Partition Manager en vervolgens hetzelfde Acronis gebruikt om alle data weer terug te zetten. En - gelukkig - verliep dat zonder problemen. Toen ook maar de image van de systeempartitie C: die ik had gemaakt voor de upgrade naar W10 met Acronis weer teruggezet. Eindelijk weer terug naar mijn oude vertrouwde, goed werkende W7-omgeving.

(Mijn) lering van dit hele verhaal: voor mij voorlopig geen gepruts meer met W10. Misschien over een paar weken als ik bekomen ben van de schrik en voldoende moed heb verzameld om weer peentjes te zweten?

ve
door verwijderd - Aug 10, 2015 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

pietersiet schreef op zaterdag 8 aug 2015, 12:39: Op mijn laptop met W8.1 bleken al mijn e-mailaccounts onder Windows Live Mail bij W10 verdwenen, inclusief alle eerder opgeslagen e-mails!

Moest jij bij het openen van WLM, jouw microsoft-account opgeven?

Verders werkt hier VPN ook niet onder W10 en IObit Uninstaller kan de standaard -onzinnige en vooral overbodige- apps in W10 niet verwijderen, wat in de beta wel vlekkeloos ging, met 2 keer klikken.
IObit is er mee bezig en in versie 5 zou dit weer mogelijk moeten zijn.