va
door varaatje Oct 5, 2005 om 16:02
Computers & telefonie

Windows media player 10

Hallo allemaal, ik heb deze vraag mogelijk al eens eerder voorgelegd maar nooit een afdoend antwoord gekregen. Dus nog maar eens de vraag. Ik gebruik een plextor DVDR speler/brander. Ik kon vanuit windows altijd foto's en muziek op CD branden ook kon dat via de media player. Sinds een poosje werkt dat niet meer. De media speler meldt: geen DVDR aanwezig zo ook windows xp. Kijk ik echter bij de E:drive dan zie ik dat het apparaat correct werkt. Maar nu het rare: ik kan wel branden via bv. Nero smart, Magix fotomanager etc. Ik sta echt voor een raadsel. Wie weet raad?

956 7 Rapporteer

door45
door door45 - Oct 6, 2005 om 15:40
14 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb het ook wel eens gehad. Zou het een fout in de software kunnen zijn, en is mediaplayer op zoek naar een ander type CDR?

th
door thchrist - Oct 7, 2005 om 17:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

mediaplayer10 werk alleen goed op windows xp,als de anderen brandprogramma's geinstelleerd zijn op een anderen windows versie.krijg je probleem met media player10.mischien is in de plextor dvdr, geen besturingprogram van xp aanwezig

ar
door ariet - Oct 7, 2005 om 23:25
58 Antwoorden / 13 Vragen

Ik denk dat het je ook niet zal lukken. Mediaplayer ondersteund, zover als ik weet, alleen het schrijven en rippen van CD's. Maar kijk voor alle zekerheid eens bij services via configuratiescherm naar systeembeheer, dubbelklik op services en scrollen naar "COM-service voor IMAPI cd-branders" hier dubbel op klikken en deze moet minimaal op handmatig zijn ingesteld.

Suc6, ArieT

ja
door janlander - Oct 8, 2005 om 11:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

als je er al een paar dagen last heb en daarvoor niet lijkt mij het beste dat een nieuwe hersteldatum maakt.

Als je niet weet hoe dat moet ,wil ik je wel helpen Mail dan naar janlander@zonnet.nl en we proberen dit op te lossen.

doe dit wel voor vanavond wandt morgen ben ik op vakantie.

vrgr

du
door dussiet - Oct 8, 2005 om 14:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

onderstaande tekst komt uit de Helpfunctie bij Windows Mediaplayer 10.

Het lijkt mij van belang te checken of er een update is voor Windows XP bij de leverancier van uw plextor DVDR speler/brander.

7.2 Waarom wordt het cd-r- of cd-rw-station niet door de speler herkend?

Het station wordt niet ondersteund of is niet goed geïnstalleerd.

Als Windows Media Player wordt uitgevoerd met het Windows XP-besturingssysteem, controleert u de  pagina Hardware Driver Quality om te controleren of het station geschikt is voor gebruik met Windows XP. Als het station niet wordt vermeld, werkt het wellicht niet goed.

Als u wilt controleren of het cd-station wordt herkend en gereed is voor branden, doet u het volgende:

  1. Open Deze computer.
  2. Klik in het gebied Stations met verwisselbaar medium met de rechtermuisknop op het station en klikt u vervolgens op Eigenschappen. Als het cd-station wordt herkend, wordt het tabblad Opnemen weergegeven.
  3. Schakel het selectievakje Op dit station mogen opnames op cd worden gemaakt

Ik hoop dat u hier iets aan heeft

lida2
door lida2 - Oct 8, 2005 om 15:51
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Varaatje,

Ik heb precies hetzelfde probleem dus helaas heb ik geen oplossing voor je. Mijn cd brander heeft het altijd goed gedaan tot voor kort. Ineens krijg ik de melding van Media Player dat het cd type niet goed is of dat de snelheid te hoog is. Die heb ik nu gewijzigd naar 24 maar dat helpt ook niet. Hij brand 1 nummer en dan stopt die er mee. Zeer irritant, want je kunt je hele cd weggooien. Nadat ik een aantal beveiligingen heb verwijderd van de pc deed ie het ineens wel weer. Helaas voor korte duur. Ik heb een aantal keer systeemherstel gedaan waarna het meestal wel weer goed kwam voor tijdelijk. Nu doet ie het ook weer niet. Ik heb weer systeemherstel gedaan maar helaas helpt het nu niet meer. Ook Sonic Recordnow doet het niet. Ik heb geen idee hoe ik nu nog cd's kan maken.

Mocht je nog nuttige tips hebben gehad, laat het me dan alsjeblieft weten. Mijn e-mail is lida5@hetnet.nl. Ook anderen met nuttige tips mogen me natuurlijk mailen.

Hartelijk bedankt,

Groetjes van Lida

jo
door josephine71 - Oct 9, 2005 om 21:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad is dit een raadsel ik ben er ook nog niet achter.. wat heel jammer is...maar ik hoop dat ik van iemand een bericht krijg die het wel weet...alvast dank