ch
door chan Jun 8, 2006 om 22:01
Computers & telefonie

Windows media player

Ik (vraag Veel :P) heb een vraag over mn windows mediaplyer . Ik heb een film gedownload en normaal bij de andere doen ze het wel maar deze x is er wel film maar geen geluid er staat fout tijdens het downloaden van de codec , gekeken bij help en ondersteuning die zegt dat ik W.M. player opnieuw moets instaleren heb ik gedaan . Het probleem blijft nog voorkomen.

Ik heb hem gebrand op dvd toen deed die het wel , maar ik wil soms ook op mn pc afspelen dus waarom doet die het niet op mn pc?>

286 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo chan,

Kennelijk mis je op de PC een audiocodec. Staat de optie 'codec automatisch downloaden' wel aangevinkt? Je vind die optie via Extra -> Opties -> tabblad: Speler.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja de optie auyomatische codec download staat aan maar ik heb heel lang uitgezocht maar kan nog steeds niets vinden

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste chan: zoals movieman al zei, moet je hoogstwaarschijnlijk even de Ac3 codec van internet afplukken en installeren, die staat op het URL dat movieman opgaf.

succes

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling: Heb je wel één of ander programma geïnstalleerd om DVD's mee te kunnen bekijken? Standaard zitten die codec's namelijk niet bij windows. Als je b.v. PowerDVD of WinDVD installeert moet dat je probleem oplossen.

Je kunt natuurlijk op het internet op zoek gaan naar komplete codecpacks, maar daar ben ik eerlijk gezegd géén voorstander van. Je installeerd dan namelijk héél veel overbodige codecs die je systeem alleen maar nadelig beïnvloeden. (lange opstarttijd en traag wordende PC) Freya

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de audiocodec AC3 oftewel Dolby Digital 5.1 is. Ja, WMP doet daar soms moeilijk over. Mijn ervaring is dat VLC-player veel beter werkt. Deze software is gratis te downloaden. Ik weet dat de zogenaamde xvid-codec veel problemen verhelpt. Xvid is een codec die lijkt op MPEG4. Het grote verschil zit hem in het feit dat xvid door de "scene" ontwikkeld is en MPEG4 door bedrijven met winstoogmerk. Zoiets had je vroeger ook met divx en avi van Windows. AC3-geluid kun je "downmixen" naar Dolby Pro-Logic wat wel op iedere pc te beluisteren is. Kijk eens op http://www.digital-digest.com daar vind je heel veel gratis software, codecs, tools, enz...

Groetjes en succes. ;-)

ve
door verwijderd - Jun 9, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

he bedankt movieman het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jun 20, 2006 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

divx downloaden

www.divx.com