in
door inekedames Jan 12, 2012 om 18:54
Computers & telefonie

Word feud op pc

Wie oh wie kan mij helpen?
Graag zou ik het spel "Word feud" op mijn laptop willen installeren.
Heb hier inmiddels 1,75 euro voor betaald en zou dan een key toegestuurd krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

27950 41 Rapporteer

in
door inekedames - Jan 12, 2012 om 19:57
42 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo gsm,

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.
Inderdaad had ik die Bluestacks ook al gedownload.
Helaas begrijp ik echter niet zo goed (ben ook maar blond he;-) wat ik met "daarna installeren van bijvoorbeeld het bestand 125wordf.apk, dat je simpel met de muis op c:\Program Files\BlueStacks\HD-ApkHandler.exe moet laten vallen (droppen).
aanmoet???

Mvrg,
Ineke

gsm
door gsm - Jan 12, 2012 om 20:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan geheel gratis met het installeren van het programma BlueStacks en het daarna installeren van bijvoorbeeld het bestand 125wordf.apk, dat je simpel met de muis op c:\Program Files\BlueStacks\HD-ApkHandler.exe moet laten vallen (droppen).

Het nadeel van BlueStacks is dat het alleen met Fullscreen werkt.
Je kunt met regedit echter de waardes aanpassen:
In de sleutel HKLM\SOFTWARE\BlueStacks\Guests\Android\Framebuffer\0
De volgenden waardes veranderen:
-- FullScreen, was 2 en wordt 0
-- Height instellen op de verticale schermresolutie minus 48 (decimaal)
-- Width instellen op de halve horizontale schermresolutie
Regedit sluiten en de PC herstarten.

Na installatie wordt het programma BlueStacks Agent Online elke keer gestart bij het opstarten van de PC. Dit is nodig voor de android netwerkconnectie.
Je kunt zelf de BlueStacks speler starten en daarna via het Android-menu met Wordfeud beginnen.

in
door inekedames - Jan 12, 2012 om 20:41
42 Antwoorden / 12 Vragen

Alweer erg bedankt voor al je moeite.
Het is me nu bijna duidelijk. Alleen weet ik niet welk 125wordf.apk ik precies moet nemen, er staat nl een hele rij?

Mvrg,
Ineke

gsm
door gsm - Jan 12, 2012 om 21:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=inekedames schreef op donderdag 12 jan 2012, 19:57]Hallo gsm,

Hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.
Inderdaad had ik die Bluestacks ook al gedownload.
Helaas begrijp ik echter niet zo goed (ben ook maar blond he;-) wat ik met "daarna installeren van bijvoorbeeld het bestand 125wordf.apk, dat je simpel met de muis op c:Program FilesBlueStacksHD-ApkHandler.exe moet laten vallen (droppen).
aanmoet???

Mvrg,
Ineke

Zorg dat BlueStacks eerst geïnstalleerd is.
Je moet, op de C: schijf, de map "Program Files" openen.
Daarna de map BlueStacks openen,
Je zorgt zo dat je een venster geopend hebt waarin je het programma HD-ApkHandler.exe ziet staan.
Je opent nu een tweede venster met daarin het gedownloade bestand
125wordf.apk, maar zorgt wel dat het eerste venster met HD-ApkHandler.exe ook zichtbaar blijft.

Nu is het een kwestie van met de muis verslepen (linker muisknop ingedrukt houden) van het bestand 125wordf.apk en het los te laten, precies boven het bestand HD-ApkHandler.exe, door de linker muisknop los te laten op het juiste moment.

in
door inekedames - Jan 12, 2012 om 21:52
42 Antwoorden / 12 Vragen

Ja precies, dat gaat allemaal heel lastig, zo niet onmogelijk.
Degene die jij meestuurt bijv. is volgens mij een pokerspel?
Ik waardeer het zeer, dat je me wilt helpen, maar ik vrees, dat het niet zo gaat lukken:-(
Mvrg

gsm
door gsm - Jan 12, 2012 om 21:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=inekedames schreef op donderdag 12 jan 2012, 20:41]Alweer erg bedankt voor al je moeite.
Het is me nu bijna duidelijk. Alleen weet ik niet welk 125wordf.apk ik precies moet nemen, er staat nl een hele rij?

Mvrg,
Ineke
Ik heb zelf de vijfde van boven genomen. Het downloaden kan wat lastig zijn, maar is wel mogelijk.
Voorbeeld:
Via http://www.htcmania.com/archive/index.php/t-221043.html, naar http://megaupload.com/?d=6BQHHU52 en op Normale Download klikken.

Waarschijnlijk hoef jij alleen nog maar hierboven op de link Normale Download te klikken en wordt de download dan direct gestart.

gsm
door gsm - Jan 12, 2012 om 22:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=inekedames schreef op donderdag 12 jan 2012, 21:52]Ja precies, dat gaat allemaal heel lastig, zo niet onmogelijk.
Degene die jij meestuurt bijv. is volgens mij een pokerspel?
Ik waardeer het zeer, dat je me wilt helpen, maar ik vrees, dat het niet zo gaat lukken:-(
Mvrg
Bij mij werkt het wel!
Klik hier en dan op de zwarte knop met de witte letters Normale Download.

gsm
door gsm - Jan 12, 2012 om 22:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=inekedames schreef op donderdag 12 jan 2012, 21:52]
Ik waardeer het zeer, dat je me wilt helpen, maar ik vrees, dat het niet zo gaat lukken:-(
Mvrg
Makkelijker kan ik het niet maken...

in
door inekedames - Jan 13, 2012 om 08:22
42 Antwoorden / 12 Vragen

Aan u heeft het ook zeker niet gelegen !

gsm
door gsm - Jan 13, 2012 om 12:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog een tip:

Binnen wordfeud is het in BlueStacks soms lastig om de letters met de muis te verplaatsen. De positie van de muisaanwijzer klopt niet.

De oplossing is dan om het beeld van portret naar landschap te verdraaien.
Dat kan met de tweede van de vier android knoppen, die onder in het beeld staan.

goldenluck
door goldenluck - Jan 13, 2012 om 13:14
28 Antwoorden / 2 Vragen

Je zou kunnen overwegen om webfeud te gaan spelen, is hetzelfde als wordfeud maar dan op de computer.

in
door inekedames - Jan 13, 2012 om 13:15
42 Antwoorden / 12 Vragen

Goldenluck hartstikke bedankt voor de tip. Werkt inderdaad prima!

ch
door christel102 - Jan 13, 2012 om 13:20
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik heb het nu geïnstalleerd, maar ik zou niet weten hoe ik de letters op de plek leg. Kan iemand me daar een antwoord op geven? Heb al wel van alles geprobeerd maar zonder resultaat, dacht dat het net als op de mob. ging, dus gewoon slepen als het ware. Alvast bedankt Christel

gsm
door gsm - Jan 13, 2012 om 13:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=goldenluck schreef op vrijdag 13 jan 2012, 12:40]Je zou kunnen overwegen om webfeud te gaan spelen, is hetzelfde als wordfeud maar dan op de computer.

Maar webfeud gebruikt niet dezelfde database.
Gebruikers van wordfeud kunnen dus niet spelen tegen de gebruikers van webfeud.

gsm
door gsm - Jan 13, 2012 om 13:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=christel102 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:20]Ook ik heb het nu geïnstalleerd, maar ik zou niet weten hoe ik de letters op de plek leg. Kan iemand me daar een antwoord op geven? Heb al wel van alles geprobeerd maar zonder resultaat, dacht dat het net als op de mob. ging, dus gewoon slepen als het ware. Alvast bedankt Christel
Zie mijn tip vrijdag 13 jan 2012, 12:37

rj
door rjw - Jan 13, 2012 om 13:27
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=goldenluck schreef op vrijdag 13 jan 2012, 12:40]Je zou kunnen overwegen om webfeud te gaan spelen, is hetzelfde als wordfeud maar dan op de computer.

Functioneel hetzelfde, je kunt alleen niet met Wordfeud spelers spelen.

goldenluck
door goldenluck - Jan 13, 2012 om 13:32
28 Antwoorden / 2 Vragen

gsm, dat klopt wel, maar als wordfeud niet lukt, is webfeud een leuk alternatief, zelf speel ik beide, op mijn computer webfeud en op mijn smartphone wordfeud, allebei even leuk.

th
door theodorusme - Jan 13, 2012 om 13:36
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 12 jan 2012, 19:44]Het kan geheel gratis met het installeren van het programma BlueStacks en het daarna installeren van bijvoorbeeld het bestand 125wordf.apk, dat je simpel met de muis op c:Program FilesBlueStacksHD-ApkHandler.exe moet laten vallen (droppen).

Het nadeel van BlueStacks is dat het alleen met Fullscreen werkt.
Je kunt met regedit echter de waardes aanpassen:
In de sleutel HKLMSOFTWAREBlueStacksGuestsAndroidFramebuffer

in
door inekedames - Jan 13, 2012 om 13:38
42 Antwoorden / 12 Vragen

Iedereen, die heeft meegedacht, hartstikke bedankt. Voorlopig ben ik erg blij met dat webfeud.
Misschien ontvang ik ooit nogeens de key voor Wordfeud?
Veel groetjes,
Ineke

th
door theodorusme - Jan 13, 2012 om 13:40
111 Antwoorden / 7 Vragen

Daar ging wat mis.
Ik wilde vragen, na de succesvolle installatie volgens deze heldere instructie hoe het komt dat ik die registersleutel helemaal niet terug vind op mijn Windows 7 computer. Heeft u misschien nog een tip waarmee ik niet full screen kan spelen?
Bij voorbaat dank.

pk49
door pk49 - Jan 13, 2012 om 13:57
243 Antwoorden / 2 Vragen

kijk hier maar 'ns op : android op je pc! :
http://www.javacodegeeks.com/2010/06/install-android-os-on-pc-with.html

pa
door patjepayer - Jan 13, 2012 om 14:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=theodorusme schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:40]Daar ging wat mis.
Ik wilde vragen, na de succesvolle installatie volgens deze heldere instructie hoe het komt dat ik die registersleutel helemaal niet terug vind op mijn Windows 7 computer. Heeft u misschien nog een tip waarmee ik niet full screen kan spelen?
Bij voorbaat dank.

via start button:
regedit
effe de boel uitklappen:
> HKEY_Local_Machine
> Software
>Bluestacks

bij mij gaan de instelling van fullscreen naar fullwindow lijkt dat de height en width niet worden meegenomen.

pa
door patjepayer - Jan 13, 2012 om 14:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

ah .. 600x800 bij hxb en restart van Win7 (64) en 't zaakje staat keurig in windowtje ;-)

dus thxs voor deze registry tip
en thxs voor de webfeud tip
dan maar via 2 databases...

gsm
door gsm - Jan 13, 2012 om 15:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=theodorusme schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:40]Daar ging wat mis.
Ik wilde vragen, na de succesvolle installatie volgens deze heldere instructie hoe het komt dat ik die registersleutel helemaal niet terug vind op mijn Windows 7 computer. Heeft u misschien nog een tip waarmee ik niet full screen kan spelen?
Bij voorbaat dank.
Register:
HKLM\SOFTWARE\BlueStacks\Guests\Android\Framebuffer\0

HKLM is de gebruikelijke afkorting voor HKEY_LOCAL_MACHINE

th
door theodorusme - Jan 13, 2012 om 15:41
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 13 jan 2012, 15:37][quote=theodorusme schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:40]Daar ging wat mis.
Ik wilde vragen, na de succesvolle installatie volgens deze heldere instructie hoe het komt dat ik die registersleutel helemaal niet terug vind op mijn Windows 7 computer. Heeft u misschien nog een tip waarmee ik niet full screen kan spelen?
Bij voorbaat dank.
Register:
HKLMSOFTWAREBlueStacksGuestsAndroidFramebuffer

th
door theodorusme - Jan 13, 2012 om 15:43
111 Antwoorden / 7 Vragen

er gaat telkens wat mis:
Deze tekst viel weg:
@GSM
Wat dom van me om dat niet door te hebben.
Het is inmiddels gelukt.
Bedankt

gsm
door gsm - Jan 13, 2012 om 22:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=patjepayer schreef op vrijdag 13 jan 2012, 14:23]
bij mij gaan de instelling van fullscreen naar fullwindow lijkt dat de height en width niet worden meegenomen.
Als de instellingen voor hoogte en breedte niet werken, dan heb je denk ik een te grote waarde ingevuld, omdat het invulveld nog op hexadecimaal stond ingesteld.

Standaard staat hexadecimaal geselecteerd! Denk er om, dat je de waardes dus wel decimaal invult. Na iedere wijziging van de waardes moet je de PC herstarten om de wijziging te activeren.

lo
door loesje_ - Jan 14, 2012 om 00:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik speel al met veel plezier op webfeud,werkt prima!

hmpf
door hmpf - Jan 14, 2012 om 15:17
122 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=loesje_ schreef op zaterdag 14 jan 2012, 00:33]Ik speel al met veel plezier op webfeud,werkt prima!

Ook ik zit -dankzij de tip- op webfeud maar ik kom er niet helemaal uit. Heb geen ervaring met wordfeud, misschien zit hem daar de kneep?
Het wachten duurt erg lang en ik moet het doen met de leeters die ik gekregen heb? Wanneer krijg ik dan nieuwe.
Wie wil me even verderhelpen?

Helen

ro
door robmeijer - Jan 14, 2012 om 20:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=inekedames schreef op donderdag 12 jan 2012, 18:54]Wie oh wie kan mij helpen?
Graag zou ik het spel "Word feud" op mijn laptop willen installeren.
Heb hier inmiddels 1,75 euro voor betaald en zou dan een key toegestuurd krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.androidplanet.nl/16272/wordfeud-scrabbelen-in-het-nederlands/

ha
door hanjomakken - Feb 11, 2012 om 21:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 13 jan 2012, 22:04][quote=patjepayer schreef op vrijdag 13 jan 2012, 14:23]
bij mij gaan de instelling van fullscreen naar fullwindow lijkt dat de height en width niet worden meegenomen.
Als de instellingen voor hoogte en breedte niet werken, dan heb je denk ik een te grote waarde ingevuld, omdat het invulveld nog op hexadecimaal stond ingesteld.

Standaard staat hexadecimaal geselecteerd! Denk er om, dat je de waardes dus wel decimaal invult. Na iedere wijziging van de waardes moet je de PC herstarten om de wijziging te activeren.
Het wil mij niet lukken om de hxb te veranderen, ik heb van allerlei instellingen geprobeert maar het wil niet lukken, als ik 600x800 doe krijg ik een driekwart scherm, de letters die ik kan gebruiken in wordfeud worden niet weergegeven, mijn resolutie is 900lxb1440 wie kan mij helpen met een juiste instelling om hem in windowd mode te spelen? besturingssysteem Windows Vista x64

ha
door hanjomakken - Feb 11, 2012 om 21:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn fout, 1440x900

gsm
door gsm - Feb 11, 2012 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=hanjomakken schreef op zaterdag 11 feb 2012, 21:20][quote=gsm schreef op vrijdag 13 jan 2012, 22:04][quote=patjepayer schreef op vrijdag 13 jan 2012, 14:23]
bij mij gaan de instelling van fullscreen naar fullwindow lijkt dat de height en width niet worden meegenomen.
Als de instellingen voor hoogte en breedte niet werken, dan heb je denk ik een te grote waarde ingevuld, omdat het invulveld nog op hexadecimaal stond ingesteld.

Standaard staat hexadecimaal geselecteerd! Denk er om, dat je de waardes dus wel decimaal invult. Na iedere wijziging van de waardes moet je de PC herstarten om de wijziging te activeren.
Het wil mij niet lukken om de hxb te veranderen, ik heb van allerlei instellingen geprobeert maar het wil niet lukken, als ik 600x800 doe krijg ik een driekwart scherm, de letters die ik kan gebruiken in wordfeud worden niet weergegeven, mijn resolutie is 900lxb1440 wie kan mij helpen met een juiste instelling om hem in windowd mode te spelen? besturingssysteem Windows Vista x64
600 hoog en 800 breed decimaal, zou moeten werken.
Wel moet je het Wordfeud venster waarschijnlijk steeds iets met de muis omhoog verslepen, om het in z'n geheel op het scherm te krijgen.

ha
door hanjomakken - Feb 11, 2012 om 22:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 11 feb 2012, 21:38][quote=hanjomakken schreef op zaterdag 11 feb 2012, 21:20][quote=gsm schreef op vrijdag 13 jan 2012, 22:04][quote=patjepayer schreef op vrijdag 13 jan 2012, 14:23]
bij mij gaan de instelling van fullscreen naar fullwindow lijkt dat de height en width niet worden meegenomen.
Als de instellingen voor hoogte en breedte niet werken, dan heb je denk ik een te grote waarde ingevuld, omdat het invulveld nog op hexadecimaal stond ingesteld.

Standaard staat hexadecimaal geselecteerd! Denk er om, dat je de waardes dus wel decimaal invult. Na iedere wijziging van de waardes moet je de PC herstarten om de wijziging te activeren.
Het wil mij niet lukken om de hxb te veranderen, ik heb van allerlei instellingen geprobeert maar het wil niet lukken, als ik 600x800 doe krijg ik een driekwart scherm, de letters die ik kan gebruiken in wordfeud worden niet weergegeven, mijn resolutie is 900lxb1440 wie kan mij helpen met een juiste instelling om hem in windowd mode te spelen? besturingssysteem Windows Vista x64
600 hoog en 800 breed decimaal, zou moeten werken.
Wel moet je het Wordfeud venster waarschijnlijk steeds iets met de muis omhoog verslepen, om het in z'n geheel op het scherm te krijgen. Hartelijk dank, tot zover is het me toch gelukt, alleen nu het volgende probleem als ik een letter probeer te verschuiven schuift het hele bord mee, maar als ik hem draai kan ik wel een letter verschuiven, maar kan ik vervolgens het woord niet toevoegen.. heeft u hier een oplossing voor?

gsm
door gsm - Feb 13, 2012 om 19:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=hanjomakken schreef op zaterdag 11 feb 2012, 22:02] Hartelijk dank, tot zover is het me toch gelukt, alleen nu het volgende probleem als ik een letter probeer te verschuiven schuift het hele bord mee, maar als ik hem draai kan ik wel een letter verschuiven, maar kan ik vervolgens het woord niet toevoegen.. heeft u hier een oplossing voor?
Belangrijk is de tweede van de vier knoppen, onder in het Bluestacks venster.
Zorg hiermee dat het Wordfeud venster het hele Bluestacks venster vult.
Gebruik het + teken (rechts boven) om iemand te inviteren of een "friend" toe te voegen.
De zeven letters moeten de hele breedte vullen, met daaronder knoppen zoals Play, Shuffle Swap e.d.
Shuif een letter op het bord (begin met minstens een letter op de ster) en laat de muisknop los als de punt van de cursorpijl boven het juiste vak is.

se
door semvanegmond - Feb 26, 2012 om 16:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

om de letters op de juiste plek te leggen moet je op `rotate app` klikken onderin.

li
door lindajansen - Mar 25, 2012 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

wellicht gemakkelijk,
Er staat een handleiding die stap voor stap uitlegt hoe je wordfeud voor Pc gratis kunt installeren hier: http://www.wordfeudwoorden.nl/?lang=nl&page=pcwordfeud

Dit heeft mij geholpen met de installatie.
Wat is jullie gebruikersnaam?

gsm
door gsm - May 4, 2012 om 19:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Intussen is BlueStacks Beta 1 beschikbaar. Volgens mij is de gratis versie van Wordfeud daarbij al geïnstalleerd.

De installatie is nu heel eenvoudig.
BlueStacks Beta 1 werkt naar keuze in een venster met een vaste grootte, of in een volledig scherm.

Het is de bedoeling dat de uiteindelijke versie van BlueStacks samen met WIndows 8 vrijgegeven wordt

grandpa
door grandpa - Dec 6, 2012 om 09:29
26 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb wordfeud opp de PC, simpel proggie gewoon instaleren en het werkt meteen.

Zonder dat ik er iets anders bijnodig heb.
speel met iedereen met mensen op de telefoon alswel op de pC.

Het is Freeware dus legale software.

de
door deesker12 - Jan 6, 2013 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

FAQ:

Het speelveld word te groot weergegeven, hoe kan ik het verkleinen?
Door te dubbelklikken op het speelveld word het veld volledig weergegeven. Bij nogmaals dubbelklikken word het speelveld weer ingezoomd

Werkt het ook op Windows 8?
Ja, BlueStacks werkt op Windows 8. Maar nog beter, WordFeud is ook direct te installeren vanuit de Windows 8 appstore.

Werkt dit ook op Mac?
Ja, er is een speciale versie van BlueStacks voor de Mac.

Veel succes!

Bron: PC Wordfeud

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 7, 2013 om 00:06
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=deesker12 schreef op zondag 6 jan 2013, 22:53]FAQ:

Het speelveld word te groot weergegeven, hoe kan ik het verkleinen?
Door te dubbelklikken op het speelveld word het veld volledig weergegeven. Bij nogmaals dubbelklikken word het speelveld weer ingezoomd

Werkt het ook op Windows 8?
Ja, BlueStacks werkt op Windows 8. Maar nog beter, WordFeud is ook direct te installeren vanuit de Windows 8 appstore.

Werkt dit ook op Mac?
Ja, er is een speciale versie van BlueStacks voor de Mac.

Veel succes!

Bron: PC Wordfeud

De vraag van ts is van vorig jaar.

Als je zelf een vraag wil stellen, doe het dan als nieuwe vraag in dit forum van 'Vraag & beantwoord' en doe dit niet meer in een bestaande vraag dat is niet toegestaan.