jo
door jozefakie Apr 1, 2006 om 12:14
Computers & telefonie

XPHome module apparatenbeheer niet meer toegankelijk

Heb onlangs MMC 3.0 geïnstalleerd. Nu krijg ik via (Win toets + Pauze toets) Systeemeigenschappen-Hardware-Apparaatbeheer de melding dat de module niet juist geïnitialiseerd is en krijg vervolgens de melding dat het module onjuist of niet geïnstalleerd is en kom zodoende niet in apparaatbeheer. Op geen enkele wijze krijg ik het module hersteld. XPHome ondersteunt bij mij nl de optie Reparen tijdens booten van XPcd niet. Ik ben adminitrator en gebruik geen wachtwoord maar hij blijft vragen naar een wachtwoord. Gelukkig is apparaatbeheer nog wel toegankelijk via Start-Alle programma's-Systeembeheer. Maar ik zou het toch prettig vinden als ie toegankelijk zou zijn via Hardware. Iemand een oplossing?

1244 21 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2006 om 13:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tsssss, weer wat geleerd: Win-key Pauze.

Het eerste wat in mij opkomt in die situatie is starten in Safe mode en die MMC proberen te uninstallen, of anders een systeemherstelpunt zoeken van net ervoor.

jo
door jozefakie - Apr 1, 2006 om 15:57
15 Antwoorden / 4 Vragen

nope, helaas geen optie. Kan natuurlijk wel herstellen naar voor de MMC 3.0 dus met MMC 2.0 die standaard mee komt met XP install maar dan heb ik het probleem nog altijd. Mag uitgaan dat bij de upgrade de module blijft werken dus dat kan het niet zijn. Weet wel dat ik enige tijd geleden met JV16 onbedacht enkele keys heb weggegooid. Klaarblijkelijk was een van die keys de sleutel van die module. Heb al in da database van Microsoft naar die CLSID gezocht maar kan daar niet over vinden. Het vervelende is alhoewel het zou moeten kunnen met XPPro, optie repareren kiezen tijden cdboot maar bij wil dat absoluut niet werken. En dat nog wel met een destijds in de winkel gekochte XPHome upgrade cd.

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2006 om 16:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmm, en bij het deleten van keys uit de registry heb je uiteraard geen Export gedaan voor de zekerheid?

Misschien kun je die setup cd er nog eens overheen installeren, wie weet herstelt-ie zelf de verwijderde keys.

jo
door jozefakie - Apr 1, 2006 om 18:00
15 Antwoorden / 4 Vragen

TNX voor je 2e reactie. Maar aan een 'herinstallatie' wil ik absoluut niet beginnen. Daar is in principe het probleem te gering voor. Ben bovendien van plan te upgraden naar Vista. Heb gelukkig nog wel toegang tot apparatenbeheer en dat is het voornaamste. Maar ik tracht mijn systeem zo goed mogelijk te houden en vind het interessant en maak er ook tijd voor vrij om ieder probleem de wereld uit te helpen. En ook dit probleem wil ik tackelen met als het noodzakelijk is hulp van buitenaf. Ik hoop dat er nog meer suggesties komen.

jo
door jozefakie - Apr 1, 2006 om 18:02
15 Antwoorden / 4 Vragen

Nope. stom he, om zomaar keys weg te gooien die JV16 overbodig vond. daar heb ik weer m'n lesje van geleerd!

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2006 om 20:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik bedoel niet de hele pc opnieuw installeren hoor, alleen de Windows setup cd nogmaals starten. Die laat je huidige data en programma's in tact.

jo
door jozefakie - Apr 2, 2006 om 10:04
15 Antwoorden / 4 Vragen

Heb dat zojuist gedaan maar geeft aan dat setup niet uitgevoerd kan worden daar het systeem nieuwer is dan dat op de cd.

Gaat helaas dus niet.

jo
door jozefakie - Apr 2, 2006 om 13:07
15 Antwoorden / 4 Vragen

Yep, bedankt voor de tip, maar die mogelijkheid kende ik niet. Maar via die optie benadering apparatenbeheer wel mogelijk. Heb nu dus 2 mogelijkheden maar de gebruikelijke via Systeemeigenschappen-Hardware-Apparatenbeheer blijft ontoegankelijk. Ook na deinstallatie van MMC 3.0

Is nu wel prettig te weten dat ik via jouw optie ook in apparatenbeheer kom. Tja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

gsm
door gsm - Apr 2, 2006 om 16:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Maak van onderstaande twee exports van het register een .reg bestand. Misschien heb je er dan wat aan.

Groet,
GSM

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}]
@="Apparaatbeheer"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\System32\\devmgr.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\ProgId]
@="DevMgrSnapin.DevMgrSnapin.1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\VersionIndependentProgId]
@="DevMgrSnapin.DevMgrSnapin.1"

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{90087284-d6d6-11d0-8353-00a0c90640bf}]
@="Apparaatbeheer (uitbreiding)"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{90087284-d6d6-11d0-8353-00a0c90640bf}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\System32\\devmgr.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{90087284-d6d6-11d0-8353-00a0c90640bf}\ProgId]
@="DevMgrExtension.DevMgrExtension.1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{90087284-d6d6-11d0-8353-00a0c90640bf}\VersionIndependentProgId]
@="DevMgrExtension.DevMgrExtension.1"

gsm
door gsm - Apr 2, 2006 om 19:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo jozefakie,

Kan Apparaatbeheer nog gestart worden via:
Deze computer (rechter muisknop) en Beheren?

Een mogelijkheid die misschien nog niet geprobeerd is:

Kan MMC 3.0 niet gedeïnstalleerd worden?

Bijvoorbeeld via het Configuratiescherm, Software of misschien wel via de setup van MMC 3.0

Groet,

GSM

jo
door jozefakie - Apr 2, 2006 om 19:42
15 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi gsm,

De foutmelding refereert aan de door jou opgegeven keys, maar exporteren noch importeren wil niet lukken. ( ik kopieer 1e blok en 2e blok naar kladblok, sla op als Apparaatbeheer.reg en importeer via register editor - of dubbelklik het .reg bestandje.)

gsm
door gsm - Apr 2, 2006 om 21:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Jozefakie,

Een blok begint bij de W van Windows Registry Editor Version 5.00
Het blok eindigt met een nieuwe regel achter de laatste regel.

Achter de regel  @="DevMgrSnapin.DevMgrSnapin.1"
moet TWEE keer een CR (carriage return of Enter).

Anders even met de hand alles intypen met regedit, voor zover de key ontbreekt.

Groet,
GSM

gsm
door gsm - Apr 2, 2006 om 21:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

O ja,
Je moet elk blok wel afzonderlijk importeren!

a2i
door a2i - Apr 3, 2006 om 06:57
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi

van alle sleutels die je hebt nagekeken.

bestaan al deze register ingangen nog ?

Start onder:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\InprocServer32]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\ProgId]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\VersionIndependentProgId]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MMC\SnapIns\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MMC\SnapIns\{74246bfc-4c96-11d0-abef-0020af6b0b7a}\StandAlone]

Bij het toepassen van je Microsoft Management Console 3.0

Kun je hetvolgende nakijken

onder de volgende register sleutel

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D5AB5662-131D-453D-88C8-9BBA87502ADE}\InprocServer32]

Als je daar nog andere versie's ziet, delete die keys en behoud 3.0.0.0.

Je kunt daar nog tevens aan toevoegen

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MMC\UseNewUI]

Bij het bewerken van je register bedenk dan altijd voordat je iets Delete/Verwijdert, je ALTIJD eerst kunt exporteren voordat je Delete.

En trouwens ik las dat je niet met je regedit enig RegKey normaal kon accessen.

Copy url, http://www.neuber.com/taskmanager/index.html [Ga naar download, STM runned ook in Nederlands, het is freeware dus compleet te gebruiken.]

En kijk met STM even of je pc niet met rommel is bezaait.

Mocht je in STM enige *.DLL zien runnen op je pc, met geen duidelijke Locatie op je Pc of titel Omschrijving.

Dan kun je ervan uitgaan dat er meer pudding op je pc staat dan gewenst.

Ook met dat programma niet gaan lopen rondspitten gewoon even feedback, geven aub. bvd.

Het is trouwens zelden een aanrader om in je Register iets zelf eruit te plukken en te deleten zonder het exporteren van diezelfde key.

hf.

jo
door jozefakie - Apr 3, 2006 om 15:25
15 Antwoorden / 4 Vragen

Halo a2i,

De eerste 2 genoemde sleutels ontbreken. De overigen zijn wel aanwezig.

Met de Taskmanager is voor mij maar 1 onbekend en niet aangeduid proces nl UAService7.exe. Weet dan ook niet waar die toe dient.

edwardus
door edwardus - Apr 3, 2006 om 15:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen
jo
door jozefakie - Apr 3, 2006 om 15:33
15 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi gsm,

Heb jouw '2 blokken registersleutels' uitgevoerd en....jawel  apparaatbeheer is nu weer via Hardware toegankelijk. Perfect.

Bedankt, dat was de oplossing.

a2i

 waar dient UAService7.exe nu voor? Moet ik die uitschakelen of gebeurt er dan weer iets onverwachts.

jo
door jozefakie - Apr 3, 2006 om 15:44
15 Antwoorden / 4 Vragen

Die service is dus niet gevaarlijk?.

Heb de keys van gsm geïmporteerd in het regidter en nu werkt apparaatbeheer weer via Hardware

TNX

jo
door jozefakie - Apr 3, 2006 om 16:01
15 Antwoorden / 4 Vragen

Suggestie voor een goed register opschoningsprogramma? JV16 geeft ook suggesties voor keys die wel degelijk moeten blijven. Heb al diverse progjes gebruikt maar echt veilig verwijderen van overbodige keys ben ik nog niet tegengekomen.

edwardus
door edwardus - Apr 3, 2006 om 16:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik ik zelf niet, maar ik hoor heel vaak ccleaner zeggen.

jo
door jozefakie - Apr 3, 2006 om 20:10
15 Antwoorden / 4 Vragen

Yep, gebruik ik al maar is meer om junk op te ruimen en niet zozeer om het register (veilig) op te schonen.