f.weele
door f.weele Mar 14, 2016 om 13:16
Computers & telefonie

Ziggo factuur

Voor de forumleden/bezoekers die Ziggo hebben: zojuist via de mail van Ziggo de factuur ontvangen. Betaal je per automatische incasso, dan wordt vanaf maart het bedrag afgeschreven op of rond 15 maart. Voorheen was dat meestal rond de 20e of 22e of soms nog later. Ziggo gebeld en de medewerker vertelde dat om administratieve redenen dit door hun is veranderd. Een week eerder je geld levert dus voor Ziggo voordeel op. Je kan dit veranderen door of voor accorderen te kiezen of voor een acceptgiro via de mail (zonder extra kosten). De medewerker gaf aan dat er een brief per fysieke post naar de klanten zou zijn gestuurd. Wie heeft deze brief al ontvangen?

m.vr.gr.

6897 24 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Mar 14, 2016 om 13:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ook (nog) niet ontvangen. Getty schrijft in deze vraag  deze al een maand geleden ontvangen te hebben. Goede tip trouwens voor wie daar gebruik van wil maken; acceptgiro via de mail.

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2016 om 13:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen brief of mailtje hierover ontvangen. Ben jij oud UPC klant soms?

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2016 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb per post een brief van Ziggo ontvangen (2 maart) over dat nu per maand betaald moet worden i.p.v. per kwartaal en dat dan 3x kosten voor acceptgiro betaald moeten worden (i.p.v. 1 x). Betreft toezending per post.
Ik heb om de betaling te wijzigen in automatische incasso op 3 maart een account aangemaakt en vervolgens via het account gekozen voor automatische incasso.
Ik zou daarover nog een brief moeten ontvangen, maar heb die nog niet ontvangen.
In mijn account (zojuist gekeken) staat inmiddels wel vermeld dat mijn betaalwijze automatische incasso is. Ik lees (in mijn account) nergens wanneer die automatische incasso dan plaats zal vinden.
Ik was klant van Casema dat later Ziggo werd.
Bij veelgestelde vragen staat dat de automatische incasso op één van de laatste drie werkdagen van de maand wordt afgeschreven:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/factuur-betalen/extra-uitleg/

Cookies
door Cookies Mar 14, 2016 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vermoed dat jij alleen (analoge) televisie afneemt bij Ziggo? Ben zelf ook al tig jaar (Casema) Ziggo klant en betaal al zo lang ik mij herinner altijd maandelijks.

aurora1
door aurora1 Mar 14, 2016 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad alleen analoge tv. Ik weet niet meer of ik "heel vroeger" ooit per maand heb betaald.

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2016 om 13:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind een incasso die al rond de 15e van de maand ligt, wel belachelijk vroeg. Tot een week voor de nieuwe maand vind ik acceptabel. Maar 2 weken eerder? Ik vraag me af of bedrijven/organisaties ongelimiteerd hun incassodatum naar voren kunnen halen.

Eneco heeft het bij mij wel eens geprobeerd: ik ben daar toen niet mee akkoord gegaan en heb die incassodatum op rond de 24e laten zetten.

an
door annet25 - Mar 14, 2016 om 13:59
8 Antwoorden / 0 Vragen

Nog niets van gehoord. Bij mij wordt de factuur meestal de 26e of 27e van de maand afgeschreven.

simon55
door simon55 - Mar 14, 2016 om 14:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Die brief al lang gehad en ja accorderen dat is n prima oplossing heb je t zelf in de hand

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb tot nu toe geen brief / of mail ontvangen .

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Goh wat een site , nu zal ik de brief van Ziggo wel 7 keer krijgen .

li
door lia11063 - Mar 14, 2016 om 14:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook niets gehoord en verteld of ze er aan gedacht hebben dat er mensen zijn met evt. een uitkering, (die ze pas later in de maand uitbetaald krijgen) dat die dat bedrag wat er nog zou staan nodig hebben om eten te kunnen kopen. Ik heb de rekening geweigerd bij de bank. Er werd mij ook verteld dat ze er geen brief/ mail over hebben verstuurd aan de klanten.

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Verwijderd

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Verwijderd

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Verwijderd

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Verwijderd

miekmol
door miekmol - Mar 14, 2016 om 14:21
201 Antwoorden / 50 Vragen

Inderdaad begin maart een brief gehad.
Nu betaal ik al jaren door middel van accorderen, je kunt de datum van betaling zelf in de hand houden.
Je krijgt een mail van Ziggo dat je factuur klaarstaat. Via een link kom je terecht in MijnZiggo, waar je kunt inloggen en de betalingsdatum aanpassen.
Wat deze maand betreft, kun je betalen tot 26 maart.
Als je een account bij Ziggo aanmaakt staat dit altijd op automatisch, je kunt dit laten aanpassen door even met ze te bellen, dit kun je niet zelf!

marita567
door marita567 - Mar 14, 2016 om 14:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Verwijderd wederom dubbelpost .

f.weele
door f.weele - Mar 14, 2016 om 15:14
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ reflecs;     topic van "getty" had ik nog niet gelezen,
@ carola83; GEB>UPC>Ziggo.
@ lia11063; de medewerker van Ziggo opperde ook de problemen voor klanten die pas aan het einde van de maand hun uitkering/loon krijgen.
                    Voor  mij is dit gelukkig niet van toepassing, maar toch, je zal maar in zo'n financiële situatie verkeren.
                     Ook KPN heeft in het verleden zoiets al eens veranderd ten nadele van de klant. Enige jaren geleden heeft de overheid
                     de uitkeringsdata voor o.a. de WAO aangepast, die kwamen eerst vanaf de 14e/15e van de maand en daarna op de 23e/24e.

 Mijns inziens gaat het hierbij om het geldelijk gewin, dan wel om het boekhoudkundig plaatje tegenover de aandeelhouders er gunstiger
 uit te laten zien.

m.vr.gr.

sy
door sylvia_71 - Mar 14, 2016 om 15:19
288 Antwoorden / 0 Vragen

Mij maakt het niet uit wanneer er geïncasseerd wordt. Betalen moet je toch, dus zet je dat geld apart. Ik heb van Ziggo wel een brief hierover gehad.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2016 om 17:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb die brief niet gehad, betaal met automatische incasso: zag dat het er wel af was. Ben pas twee maanden bij Ziggo, had aangegeven dat rond de AOW ontvangst kan worden afgeschreven. Is dus keurig gedaan.

Ma
door Mat Matheij - Mar 14, 2016 om 20:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd dat in de overvloed aan antwoorden niet wordt gevraagd of het hierbij gaat om een rekening die vooraf wordt afgeschreven over de volgende maand of de lopende.
Het zou inderdaad kunnen gaan om voormalig Upc klanten die zijn omgezet naar Ziggo. Wanneer het zou gaan om de lopende is de vervroeging pijnlijk maar niet geheel onredelijk. Acceptmail of blokkeren wanneer geen andere mogelijkheid rest.

Cookies
door Cookies - Mar 15, 2016 om 00:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Helemaal niet vreemd, want de beantwoorders (behalve jij blijkbaar) weten dat bij Ziggo vooraf betaald moet worden.

DOOR MAT MATHEIJ - 14 MAR 2016 OM 20:07
37 ANTWOORDEN / VRAGEN

Vreemd dat in de overvloed aan antwoorden niet wordt gevraagd of het hierbij gaat om een rekening die vooraf wordt afgeschreven over de volgende maand of de lopende.

mk
door mklb - Mar 15, 2016 om 09:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier precies hetzelfde probleem. Conbtact met Ziggo opgenomen en de medewerkster gaf mij aan dat er geen melding is gedaan en ze dit zelf heel slordig vonden. Dus geen brief naar klanten gestuurd volgens de medewerkster die ik aan de lijn had.
Je kunt er voor kiezen om het even op te houden en per acceptgiro te betalen maar dat is natuurlijk een eenmalige oplossing. De afschrijfdatum blijft bij ziggo 15 maart. Vervelend als je iedere maand je vaste betalingen naar een andere rekening stort en deze ineens "rood" kan komen te staan.
Dus antwoord op de vraag, nee, geen brief ontvangen en volgens de medewerkster ook niet verstuurd aan klanten.

me
door meisie - Mar 15, 2016 om 12:29
141 Antwoorden / 169 Vragen

Ik heb geen brief ontvangen!!

gr. Liesbeth

Cookies
door Cookies - Mar 15, 2016 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@meisie: De gewijzigde incassodatum heeft alleen betrekking op oud-UPC klanten.

me
door meisie - Mar 15, 2016 om 12:44
141 Antwoorden / 169 Vragen

Ik heb niets ontvangen !!
Ik was eerder klant van Upc.

gr. Liesbeth