erik008
door erik008 Nov 24, 2010 om 14:48
Computers & telefonie

Ziggo Mailscan

Bij Ziggo hebben ze blijkbaar een nieuwe scanner op de Email.
Ik krijg nu mailtjes van ziggo klanten waar dingen uit geknipt zijn.
Gaan ze niet een beetje te ver?

=Ziggo mailscanner schreef::
Het oorspronkelijke e-mail bericht bevatte mogelijk een gevaarlijke inhoud.
Deze is voor uw veiligheid verwijderd.

Onze e-mail scanner gaf de volgende melding:
MailScanner: Gevaarlijke IFrame tag in HTML bericht gevonden

MailScanner: Executable DOS/Windows programs are dangerous in email
No programs allowed

561 2 Rapporteer

dobby
door dobby - Dec 6, 2010 om 20:47
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erik008 schreef op woensdag 24 nov 2010, 14:48]Bij Ziggo hebben ze blijkbaar een nieuwe scanner op de Email.
Ik krijg nu mailtjes van ziggo klanten waar dingen uit geknipt zijn.
Gaan ze niet een beetje te ver?

[quote=Ziggo mailscanner schreef:]
Het oorspronkelijke e-mail bericht bevatte mogelijk een gevaarlijke inhoud.
Deze is voor uw veiligheid verwijderd.

Onze e-mail scanner gaf de volgende melding:
MailScanner: Gevaarlijke IFrame tag in HTML bericht gevonden

MailScanner: Executable DOS/Windows programs are dangerous in email
No programs allowed

Yeah.. hopeloos.. ze gaan veel te ver.. als dat dan *toch* moet (ok- sommige mensen MOET je tegen zichzelf beschermen (en anderen tegen hen)) - laat ze het dan net als xs4all doen.. standaard zal outbound email wel door de scanner gaan (die overigens heel wat meer realistisch afgesteld staat), maar er is ook een specifieke smtp server die NIET scant.. dan dus wel authenticated en encrypted smtp, en op eigen risico; als er toch klachten komen dan zullen ze je direct "afsluiten" (beperkte access) totdat alles geregeld is...

Maar goed - de SMTP servers van google zijn nog goed bruikbaar als je een account genoment heb... (smtp.gmail.com:587 (of 665), authenticated met een google of google-apps account)

en anders - in het specifieke geval van de TS: foto's op een van de vele online (free or payed) fotoservers zetten en de link mailen...

börgemeister
door börgemeister - Dec 7, 2010 om 02:16
506 Antwoorden / 25 Vragen

Nog nimmer van deze e-mailscanner vernomen bij Ziggo!