ve
door verine Jan 17, 2005 om 15:50
Computers & telefonie

Zogenaamd contract met Quicknet

Ik heb het volgende probleem: sinds een paar maanden bestookt ADSL-aanbieder Quicknet mij met rekeningen, omdat ik een contract met hen zou hebben gesloten. Ik heb inderdaad een keer informatie bij hen aangevraagd (zij zeggen nu dat dit al een contract was), maar daarna nooit meer wat gehoord.

Nu zegt Quicknet dat ik verplicht ben te betalen, maar ik maak helemaal geen gebruik van ADSL! Ik heb ook nooit ergens mijn handtekening onder gezet. Zij blijven echter volhouden dat ik een contract heb en hebben een incassobureau op me afgestuurd.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast bedankt!

458 3 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 17, 2005 om 17:54
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo verine,

Er bestaat altijd nog een kleine kans dat je onbedoeld een contract hebt afgesloten (geen idee of je telefonisch via internet oid info hebt aangevraagd)
mocht je echter nooit iets hebben ontvangen dan kunnen ze je ook geen contract aansmeren in zo'n geval geld dat een bedrijf eerst maar moet bewijzen dat je inderdaad een contract hebt afgesloten je kan immers niet betalen voor iets dat je niet hebt afgesloten.
wat kan je doen ze nog eens een brief sturen en om uitleg en bewijs vragen mochten ze al een incasso bureau op je afgestuurd hebben reageer hier dan op en laat weten dat je nooit iets hebt afgesloten.

succes en groet tuinfreak

bullebak
door bullebak - Feb 6, 2005 om 02:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

Een contract vereist een handtekening. Een degelijk bedrijf stuurt  na een internetaanmelding altijd een contract op ter ondertekening. Pas na ontvangst bij het bedrijf wordt het contract geldig. Een aangetekende brief naar Quicknet  met uw visie en met het verzoek om een copie van uw getekende contract zal uitsluitsel geven. Stuur ook een copie van de brief naar het incassobureau.Als u niets getekend heeft dan zou ik me geen enkele zorg maken. Hoort u niets meer dan vallen ze door de mand.

ma
door masminus - May 20, 2005 om 21:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee men kan ook zonder handtekening een contract afloten. Of ga je altijd in de superdeboer met handtekening inkopen? Dat is ook een contract.

Maar zon internet contract is naturlijk moelijk te bewijzen. Als je zegt dat geen contract bestaat en dat je niet even weet wat ze van je willen dan moeten ze de contract bewijzen. En en IP is da niet voldoende even (je gebruikt toch WLAN en shared de verbinding?). Dus kunnen ze aanmanen en zo maar uiteindelijk voor de rechtbank gaan ze zeker niet.